Volvo 740 komt langzaam op gang

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2013 19:50 #1099246 door V700 register
Volvo 740 komt langzaam op gang is gemaakt door V700 register
Wie kan mij helpen?
 
Ik heb sinds kort een volvo 740 automaat met een B230E motor.
De auto loopt stationair schokkerig en als je gaat rijden is hij in het begin erg traag.
de bougies zijn wit en niet bruin, dus ik denk dat hij benzine te weinig krijgt.
hoe kan ik hem meer benzine geven?
Als je wat weet hoor ik het graag!
 
Groet Emiel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2013 20:55 #1395633 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic meer benzine
dan kan via een stelschroef op de luchthoeveelheidsmeter. Met een inbus van 3 mm uit mijn hoofd. Het is dezelfde schroef om het CO te stellen. Bij mij waren de bougies ook wit door een CO van 0,3. Opnieuw afgesteld staat ie nu iets bovern 1,7 maar lambda op 1,008. Erg goed dus.
En het kan ook aan de achterkant van de hoeveelheidsmeter - daar waar de druk van de benzine kan regelen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Misschien hier aan Will vragen van dit forum?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2013 19:07 #1395679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Loopt slecht in de d op de rem
Bedankt voor je antwoord!!

De motor loopt nu goed maar,
Als ik de automaat in de D zet en de rem inhoud zakt de auto enorm in toeren en gaat de motor schokkerig lopen.
Wat kan het zijn?

Ik hoor het graag.
Groet Emiel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2013 21:42 #1395694 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic ik heb geen automaat
maar bij een k-jetronic wordt er via een relais het toerental bijgeregeld als er sprake is van een automaat (motortypen B230E en  B200E en als je een EZK-118 hebt uit mijn hoofd). Misschien daarmee te maken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2013 15:12 #1395716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lek?

Emielcompagner schreef : Bedankt voor je antwoord!! De motor loopt nu goed maar, Als ik de automaat in de D zet en de rem inhoud zakt de auto enorm in toeren en gaat de motor schokkerig lopen. Wat kan het zijn? Ik hoor het graag. Groet Emiel

Vacuumlek, misschien?Doet ie dat ook, als je hem in D zet, met de HAND-rem erop?
Als dat zo is, zou ik de luchtmassameter eens uitwisselen met een bewezen goed werkende.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2013 21:14 #1395728 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic b 230 e
heeft geen luchtmassa meter baseman.
waarschiijnlijk lucht lekage,
grote rubber nog heel en of goed vast ?? (bovenop de luchtweger).
ontbrekende slang .
of verstopte vlamdover.
luchtwegerschijf iets krom of smerig.
geen fatsoenlijk co2.
je komt gewoon onderin je toeren wat te kort,
oorzaak meestal het bovenstaande .
heeft ook niets met je zf22 bak te maken .
wel anders om
groet will
p.s.
je hebt op het huis op je luchtweger (waar je leidingen naar je injectors gaan) een plunjer zitten die regelt door middel van de luchtweger de hoeveelheid benzine.
dus als je lucht niet klopt.
klopt de hoeveelheid benzine ingespoten ook niet !
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2013 21:27 #1395729 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oja
federvolvo heeft gelijk je hebt onder je motorkap .
rechts (tegen het huis van de schokbreker) nog een oranje relais zitten die stuurt ook je benzine aan.
dus niet alleen die in de zekeringenkast.
groet will

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joseph Diks
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
20-10-2013 07:44 #1395741 door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic Hoeveel toeren draait de
Hoeveel toeren draait de B230E.stationair? Ik heb de mijne boven de 1000 toeren in N staan. Op standje D zakt hij toch de nodige toeren bij stilstand met automaat.

Je heb het CO geregeld en blok loopt goed in stand N?
Op stand D wordt het gedrag toch vanuit de bak beinvloed!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2013 10:58 #1395747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foutje.

sanshan schreef : heeft geen luchtmassa meter baseman.

Klopt, ik zag de E voor een F aan......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2013 20:11 #1397936 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Type ontsteking
Hoi Emiel,
 
Aangezien het mij niet helemaal helder is welke ontsteking je hebt, is het wat lastiger om je precies te vertellen waar je moet wezen. Maar goed:
Als je je Volvo in Drive (of een andere versnelling) zet, moet de motor ineens vermogen leveren om de weerstand van de bak te overwinnen. Hierdoor valt hij terug in toeren.Hetzelfde gebeurt als je je airco aanzet.Om te voorkomen dat de motor te ver in toeren terugvalt, hoort de ontstekingscomputer een signaaltje te krijgen dat je airco aan wordt gezet, of dat je bak in Drive wordt gezet.De computer kan zo de mogelijke maartegelen nemen. Dit kan resulteren in een verlate ontsteking, of bijvoorbeeld een signaaltje naar een stappenmotortje om de brandstoftoevoer verder open te zetten.Bij de meeste oude Volvo's zit er een schakelaartje op de bak die het signaaltje aan de ontstekingscomputer doorgeeft. Deze schakelaartjes willen het nog wel eens begeven.
Wat je ook kunt doen is (twee man nodig) met een stroboscoop je ontstekingstijdstip meten. Deze hoort te veranderen als je de auto in Drive zet. Doet hij dit niet, dan weet je dat je computer niet reageert op je bak. Uit m'n hoofd moet de voorontsteking zo tussne de 12 en 15 graden liggen.
 
Succes!
 
Hartelijke groeten Dirke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD