Volvo 740 komt langzaam op gang
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb sinds kort een volvo 740 automaat met een B230E motor.
De auto loopt stationair schokkerig en als je gaat rijden is hij in het begin erg traag.
de bougies zijn wit en niet bruin, dus ik denk dat hij benzine te weinig krijgt.
hoe kan ik hem meer benzine geven?
Als je wat weet hoor ik het graag!
Groet Emiel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
En het kan ook aan de achterkant van de hoeveelheidsmeter - daar waar de druk van de benzine kan regelen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Misschien hier aan Will vragen van dit forum?
- V700 register
- Nieuw lid
-
De motor loopt nu goed maar,
Als ik de automaat in de D zet en de rem inhoud zakt de auto enorm in toeren en gaat de motor schokkerig lopen.
Wat kan het zijn?
Ik hoor het graag.
Groet Emiel
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vacuumlek, misschien?Doet ie dat ook, als je hem in D zet, met de HAND-rem erop?Emielcompagner schreef : Bedankt voor je antwoord!! De motor loopt nu goed maar, Als ik de automaat in de D zet en de rem inhoud zakt de auto enorm in toeren en gaat de motor schokkerig lopen. Wat kan het zijn? Ik hoor het graag. Groet Emiel
Als dat zo is, zou ik de luchtmassameter eens uitwisselen met een bewezen goed werkende.
- V700 register
- Nieuw lid
-
waarschiijnlijk lucht lekage,
grote rubber nog heel en of goed vast ?? (bovenop de luchtweger).
ontbrekende slang .
of verstopte vlamdover.
luchtwegerschijf iets krom of smerig.
geen fatsoenlijk co2.
je komt gewoon onderin je toeren wat te kort,
oorzaak meestal het bovenstaande .
heeft ook niets met je zf22 bak te maken .
wel anders om
groet will
p.s.
je hebt op het huis op je luchtweger (waar je leidingen naar je injectors gaan) een plunjer zitten die regelt door middel van de luchtweger de hoeveelheid benzine.
dus als je lucht niet klopt.
klopt de hoeveelheid benzine ingespoten ook niet !
- V700 register
- Nieuw lid
-
rechts (tegen het huis van de schokbreker) nog een oranje relais zitten die stuurt ook je benzine aan.
dus niet alleen die in de zekeringenkast.
groet will
- Joseph Diks
- Senior lid
-
Je heb het CO geregeld en blok loopt goed in stand N?
Op stand D wordt het gedrag toch vanuit de bak beinvloed!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aangezien het mij niet helemaal helder is welke ontsteking je hebt, is het wat lastiger om je precies te vertellen waar je moet wezen. Maar goed:
Als je je Volvo in Drive (of een andere versnelling) zet, moet de motor ineens vermogen leveren om de weerstand van de bak te overwinnen. Hierdoor valt hij terug in toeren.Hetzelfde gebeurt als je je airco aanzet.Om te voorkomen dat de motor te ver in toeren terugvalt, hoort de ontstekingscomputer een signaaltje te krijgen dat je airco aan wordt gezet, of dat je bak in Drive wordt gezet.De computer kan zo de mogelijke maartegelen nemen. Dit kan resulteren in een verlate ontsteking, of bijvoorbeeld een signaaltje naar een stappenmotortje om de brandstoftoevoer verder open te zetten.Bij de meeste oude Volvo's zit er een schakelaartje op de bak die het signaaltje aan de ontstekingscomputer doorgeeft. Deze schakelaartjes willen het nog wel eens begeven.
Wat je ook kunt doen is (twee man nodig) met een stroboscoop je ontstekingstijdstip meten. Deze hoort te veranderen als je de auto in Drive zet. Doet hij dit niet, dan weet je dat je computer niet reageert op je bak. Uit m'n hoofd moet de voorontsteking zo tussne de 12 en 15 graden liggen.
Succes!
Hartelijke groeten Dirke