Airco compressor
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2013 19:40 #1099223
door Ton Visser (GAST)
Airco compressor is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Het is eigenlijk wel zeker dat mijn aircocompressor is overleden, of bijna.
Als ik hem aanzet koelt hij prima, maar al vrij snel hoor je de pomp lopen, een soort gejammer, dat gaat een poosje zo door totdat het overdrukventiel zich opent en de boel afblaast. Hij bouwt dus te veel druk op.
Een ieder die ik hierover heb gesproken zegt: die pomp is aan zijn eind.
Ik ben dus op zoek naar een andere pomp, de vraag hier is heeft iemand ervaring met het vervangen van zo'n pomp, niet het sleutelwerk maar ik bedoel met eentje van de sloop, een gereviseerde of een nieuwe.
Groeten,
Als ik hem aanzet koelt hij prima, maar al vrij snel hoor je de pomp lopen, een soort gejammer, dat gaat een poosje zo door totdat het overdrukventiel zich opent en de boel afblaast. Hij bouwt dus te veel druk op.
Een ieder die ik hierover heb gesproken zegt: die pomp is aan zijn eind.
Ik ben dus op zoek naar een andere pomp, de vraag hier is heeft iemand ervaring met het vervangen van zo'n pomp, niet het sleutelwerk maar ik bedoel met eentje van de sloop, een gereviseerde of een nieuwe.
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2013 19:56 #1395503
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik heb eentje op de sloop gehaald, met bekende kmstand van 84dkm. Doet het prima.
Let wel op dat bij vullen van het systeem voldoende olie wordt toegevoegd (in de oude zit ook nog wat olie, die hoeveelheid moet ook in de nieuwe, hoewel het giswerk blijft over de exacte hoeveelheid). Sleutelen is redelijk rechtoe-rechtaan. Ik zou de klus komend voorjaar doen, heeft weinig zin het systeem weer te vullen, in de winter werkeloos te laten en in het voorjaar misschien te constateren dat het weer leeg is.
Let wel op dat bij vullen van het systeem voldoende olie wordt toegevoegd (in de oude zit ook nog wat olie, die hoeveelheid moet ook in de nieuwe, hoewel het giswerk blijft over de exacte hoeveelheid). Sleutelen is redelijk rechtoe-rechtaan. Ik zou de klus komend voorjaar doen, heeft weinig zin het systeem weer te vullen, in de winter werkeloos te laten en in het voorjaar misschien te constateren dat het weer leeg is.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2013 19:58 #1395505
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Compressor
Ja, dat van die olie wist ik Henk maar er zijn niet zo veel slopers meer met zo'n km stand en al gedemonteerd zegt eigenlijk al niets meer.
Het gekke is dat velen zeggen dat deze types bijna nooit stuk gaan, bij mij vermoedelijk dus wel.
Groeten,
Het gekke is dat velen zeggen dat deze types bijna nooit stuk gaan, bij mij vermoedelijk dus wel.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2013 21:01 #1395509
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het blijft gokken. Ik was € 125 kwijt, een nieuwe bij de dealer moest € 700 kosten. Voor dat prijsverschil wilde ik wel (één keer) een gokje wagen. Als je eentje met zo'n lage kmstand kunt versieren is de keuze nog minder moeilijk natuurlijk. Gevoelsmatig is het beter om eentje te nemen die kort stil heeft gelegen dan die met de laagste kmstand (maar lang in het schap heeft gelegen). Verder blijft het mazzel hebben natuurlijk. Mijn oude compressor was vastgelopen, er kwam ook geen druppel olie ut het systeem/de oude compressor. Waarschijnlijk is er bij het vullen geen olie toegevoegd en is hij drooggelopen. Daar kan geen enkele compressor tegen natuurlijk.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2013 14:19 #1396431
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic hogedruksensor?
Is deze nog wel in orde?
Dat is de paarse gemonteerd op je condensor.
Deze sensor behoort de pomp uit te schakelen bij te hoog oplopende druk.
Zo wordt de pendelwerking, pomp aan/pomp uit, geregeld bij normale werking.
Je kunt de druk laten meten, wordt deze te hoog dan is je sensor stuk.
Dat is de paarse gemonteerd op je condensor.
Deze sensor behoort de pomp uit te schakelen bij te hoog oplopende druk.
Zo wordt de pendelwerking, pomp aan/pomp uit, geregeld bij normale werking.
Je kunt de druk laten meten, wordt deze te hoog dan is je sensor stuk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2013 12:13 #1396497
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neem
Neem eens contact op met:
Queens Airco service
Advertentie staat in factor
Ben ik al paar keer geweest super adres.
Queens Airco service
Advertentie staat in factor
Ben ik al paar keer geweest super adres.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2013 12:57 #1396500
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic sensor
Over die suggestie van Adrian, het systeem is nu nog gevuld, als je die paarse sensor er uit draait, raak je dan de druk kwijt of is het een systeem met een kogel zoals een CampingGas fles?
En ja, Queens, daar had ik mijn probleem al eens voorgelegd Frits, maar ten eerste is het een heel eind weg vanuit Wormer maar er komt bij dat zij de mogelijkheid niet uitsluiten de wagen een nacht over te willen houden om de boel de volgende dag te testen.
Groeten,
En ja, Queens, daar had ik mijn probleem al eens voorgelegd Frits, maar ten eerste is het een heel eind weg vanuit Wormer maar er komt bij dat zij de mogelijkheid niet uitsluiten de wagen een nacht over te willen houden om de boel de volgende dag te testen.
Groeten,
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2013 13:19 #1396502
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic sensor eruit
Als ik het me goed herinner dan raak je je druk kwijt.
Als eenvoudige test laat je eerst je compressor werken en druk opbouwen, wanneer je verwacht dat de druk te hoog wordt of wanneer de compressor zelf gaat afblazen dan trek je paarse stekker eraf.Daamee onderbreekje het bekrachtigings circuit van de compressor. De compressor zal afslaan. Je hebt nu een indicatie dat de hogedruksensor zijn werk niet naar behoren heeft gedaan.
Toen ik in 2001 zelf een airco heb ingebouwd in mijn diesel heb ik voornamelijk sloop onderdelen gebruikt, dus ook de compressor. Ik heb niet op de verschillende types gelet. Ik had er twee mee van de sloop en de netste ingebouwd. De andere ligt nog op zolder. De ingebouwde compressor doet het nog steed prima.
Als eenvoudige test laat je eerst je compressor werken en druk opbouwen, wanneer je verwacht dat de druk te hoog wordt of wanneer de compressor zelf gaat afblazen dan trek je paarse stekker eraf.Daamee onderbreekje het bekrachtigings circuit van de compressor. De compressor zal afslaan. Je hebt nu een indicatie dat de hogedruksensor zijn werk niet naar behoren heeft gedaan.
Toen ik in 2001 zelf een airco heb ingebouwd in mijn diesel heb ik voornamelijk sloop onderdelen gebruikt, dus ook de compressor. Ik heb niet op de verschillende types gelet. Ik had er twee mee van de sloop en de netste ingebouwd. De andere ligt nog op zolder. De ingebouwde compressor doet het nog steed prima.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2013 13:31 #1396503
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic hogedruksensor
Die test zal ik binnenkort doen Adrian, ik kom hier op terug.
Groeten,
Groeten,
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2013 09:46 #1397483
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Hogedruksensor
Nog even over de hogedruksensor, donderdag wordt de compressor gewisseld maar nu is het mij opgevallen dat in Vadis de volgorde van de drie sensors onder op de condensor anders is dan bij mij op de wagen, Vadis heeft de paarse links.
Maakt het een wezenlijk verschil op welke plek de hogedruksensor in de condensor zit?
Groeten,
Ton.
Maakt het een wezenlijk verschil op welke plek de hogedruksensor in de condensor zit?
Groeten,
Ton.
Moderators: Jerry Stam