Na-dieselen 740 B230K AT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2013 19:06 #1099179
door V700 register
Na-dieselen 740 B230K AT is gemaakt door V700 register
Ik heb sinds een paar dagen een 740 automaat, heeft wat achterstallig onderhoud.
Hij rijd super, zeker nadat er verse bougie's en de verdelerkap is vast gedraait.
Maar af en toe dieselt hij wat na bij het uitzetten, ook niet altijd. Is ook maar een seconde of 2 max. Vaak minder. Kan dit te maken hebben met de afstelling van de carbrateur?
Heb ook het idee als ie dan nadieseld en je start de volgende keer, dat ie ook slechter start, moet iets langer rond voordat ie aanslaat. Of ie nou warm of koud is, of er nou 5 minuten of 8 uur tussen zit maakt niet uit.
Wat ik hier lees is het dat ie het altijd doet, dat is bij mij niet het geval. Hij rijd gewoon op benzine (ron 95, verse benzine).
Vind dit naast de tankmeter die een eigen leven lijd wel de vervelndeste dingen aan de auto. Verder rijd ie super, trekt goed (160 staat er redelijk vlot voor) en loopt ongeveer 1 op 10.
Groet Jasper
Hij rijd super, zeker nadat er verse bougie's en de verdelerkap is vast gedraait.
Maar af en toe dieselt hij wat na bij het uitzetten, ook niet altijd. Is ook maar een seconde of 2 max. Vaak minder. Kan dit te maken hebben met de afstelling van de carbrateur?
Heb ook het idee als ie dan nadieseld en je start de volgende keer, dat ie ook slechter start, moet iets langer rond voordat ie aanslaat. Of ie nou warm of koud is, of er nou 5 minuten of 8 uur tussen zit maakt niet uit.
Wat ik hier lees is het dat ie het altijd doet, dat is bij mij niet het geval. Hij rijd gewoon op benzine (ron 95, verse benzine).
Vind dit naast de tankmeter die een eigen leven lijd wel de vervelndeste dingen aan de auto. Verder rijd ie super, trekt goed (160 staat er redelijk vlot voor) en loopt ongeveer 1 op 10.
Groet Jasper
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2013 19:13 #1395098
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb al aantal zaken
Heb al aantal zaken nagekeken, vacuumslangen vervangen, stekker op dat soort van kastje op de linker veerpoot vast gemaakt (meen ergens gelezen te hebben dat die er ook wat mee te maken kan hebben)
Auto is trouwens uit 1985
Auto is trouwens uit 1985
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2013 00:25 #1395123
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk
die electrische sproeier / afslagklep even na op de carbrateur Jasper
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2013 19:57 #1397933
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welk type ontsteking en carburateur?
Hoi Jasper,
Is je auto gaan nadieselen nadat je de bougies hebt vervangen?Het komt namelijk vaak genoeg voor dat er een verkeerde (lees: te warme of te koude) bougie wordt gemonteerd.Te koude bougies slaan vaak vet en te warme bougies smelten na verloop van tijd weg. Daarnaast willen te warme bougies maar al te vaak voor ongecontroleerde ontsteking zorgen (nadieselen en/of pingelen)Koolaanslag in de kop wil ook veelal voor nadieselen zorgen. Ook wil een te hoge compressie door het afvlakken van een kop voor ongecontroleerde ontbranding zorgen.
Ik had wel zo snel mogelijk de oorzaak gevonden, want nadieselen is echt heel erg slecht voor je motor.
ps: het helpt door het type onsteking en carburateur op te geven.
Succes.
Hartelijke groeten Dirke
Is je auto gaan nadieselen nadat je de bougies hebt vervangen?Het komt namelijk vaak genoeg voor dat er een verkeerde (lees: te warme of te koude) bougie wordt gemonteerd.Te koude bougies slaan vaak vet en te warme bougies smelten na verloop van tijd weg. Daarnaast willen te warme bougies maar al te vaak voor ongecontroleerde ontsteking zorgen (nadieselen en/of pingelen)Koolaanslag in de kop wil ook veelal voor nadieselen zorgen. Ook wil een te hoge compressie door het afvlakken van een kop voor ongecontroleerde ontbranding zorgen.
Ik had wel zo snel mogelijk de oorzaak gevonden, want nadieselen is echt heel erg slecht voor je motor.
ps: het helpt door het type onsteking en carburateur op te geven.
Succes.
Hartelijke groeten Dirke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2013 20:18 #1397939
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic elektromagnetische vacuumklep
Zoek maar eens op dit begrip ... Ga ervan uit dat je een Pierburg 2B5 carburateur hebt. De vacuumslangen (wit en paars meen ik) moeten idd goed zijn aangesloten, maar de klep op de veerpoot moet wel werken. Het idee is dat bij het afschakelen van het contact er een verbinding wordt gemaakt tussen de vacuumklep die de benzinetoevoer afsnijdt en het nog aanwezige vacuum in het inlaatspruitstuk.
Gr.
Derk
Gr.
Derk
Moderators: Jerry Stam