Volvo 960 1995 2.5 tikken in bepaalde toeren.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2013 14:24 #1099114 door V700 register
Volvo 960 1995 2.5 tikken in bepaalde toeren. is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
 
Ik heb een Volvo 960 uit 1995 met 2.5 staan die ik wil op gaan knappen. Ik loop alleen tegen een punt aan wat ik niet precies weet. Als je de motor start niks aan de hand, als je rustig rijdt ook maar de motor begint na 3000 tpm te tikken en in te houden. Als je hem dan doortrekt dan is dit boven de 4500 weer over en loopt hij goed.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2013 10:09 #1394870 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic enig idee?
Heeft iemand enig idee?? Ik heb ook het idee als de motor warm is dat 1 cilinder niet helemaal mee doet. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit de oorzaak van het probleem is. Het is echt een raar tikkend geluid net alsof je geen motorolie in de motor hebt. Deze is trouwens gewoon op pijl.
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2013 13:17 #1394875 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hydrauliosche
Hydraulische klepstoters.
Een zeer belend "probleem" bij zowel de 5 als de 6 cilinders.
Meestal tikken ze vooral bij stationair.
En, inderdaad, hierdoor kan het zijn dat 1 of meer kleppen niet lekker openen en er dus minder vermogen wordt opgewekt in 1 of meer cilinders.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2013 14:37 #1394878 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok, dus vervangen.
ok, Dus vervangen zou het moeten verhelpen? Of is er dan een andere optie die goedkoper is zoals nieuwe/andere kop??
En ik heb ook wel eens gelezen dat hier speciaal gereedschap voor nodig is? ook om de distributieriem weer op tijd te krijgen of vast te zetten.
 
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2013 22:05 #1394905 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
Ik zou bij het begin beginnen: Olie is goed? Wat voor soort (mineraal, half syntheet, volsyntheet) en welke viscositeit heb je erin?Bij de 6 cilinders is er toch wat meer kans op complicaties als de kop eraf gaat. Ik zou proberen de kop er op te laten zitten, als het even lukt. Scheelt je ook werk natuurlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2013 23:10 #1394912 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Verse olie
Verse olie, filter en wat ATF erdoorheen.

Paar keer zo warmrijden en spoelen.
(Paar keer verse olie erdoorheen jagen)

Het KaN helpen, maar dat hoeft niet.

Als dat niet werkt: de kop bestaat uit twee helften.
In de bovenste helft zitten de nokkenassen en de hydraulische stoters.
De stoters kun je eruit halen en een nachtje laten weken in verse ATF olie.
(Of vervangen, maar erg duur)

De onderste helft moet je laten zitten! Als je die eraf haalt vind je een setje zuigers.

De nokkenassen zullen er bij deze operatie uit moeten.
Distributie zal dus ook gedaan moeten worden.

Een precair werkje.

Als je de boel dan toch open hebt. Volgens mij kan je dan beter ook meteen de klepseals vervangen. Meestal een reden van hoog olieverbruik bij de 5 en 6 cilinders.

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD