terug val in toeren op benzine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2013 22:36 #1098981 door V700 register
terug val in toeren op benzine is gemaakt door V700 register
Nu de kogel wat betreft de wegenbelasting dan bijna door de kerk is. is het nootzaak het benzine systeem ff nat te lopen.
vanaf dat ik in mijn 760 een b230f heb gezet loopt hij redelijk op benzine. op LPG liep hij een stuk beter. en aangezien ik niet veel benzine rij (alleen naar de pomp als de lpg leeg is )
vond ik het niet zo storend. het volgende is het geval. zo dra ik bij een bocht kom en mn gas loslaat remd hij behoorlijk af op de motor. ondanks dat het een automaat is. ik heb naar de toerenteller gekeken en zodra ik tijdens het rijden het gas los laat zakt de toerenteeler een stuk om hem daarna weer op te komen en rustig in toeren te zakken. hij vald denk ik een mili seconde dood en pakt hem weer op. het is niet heel erg mijn vriendin merkt het bijvoorbeeld niet (vrouwen he) maar wil dit er toch uit hebben. als ik stil sta en dan gas geef en loslaat is dit er niet en zakt hij rustig in toeren. op lpg is dit probleem er niet. verder trekt en rijd de auto op benzie goed ook goed stationare. waar kan ik beginnen met zoeken. zelf dacht ik aan de gasklepstand schakelaar. ik heb deze al een keer vervangen en afgesteld maar kan er nog een keer naar kijken. wie weet er raad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2013 20:36 #1394102 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic misschien
gasklephuis vies en/of toerenstabilisator voor de automaat bij stationair toerental.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2013 15:13 #1394141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke is de toerental
Welke is de toerental stabilisator van de automaat. Waar vind ik deze ik wist niet dat de redbloks dat had.
Grt Thom

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2013 21:50 #1394217 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic de k-jet motoren met EZK
als je een k-jet motor hebt met EZK dan mogelijk wel. Is volgens mij al eens beschreven hier op het forum bij een B230E.
Ik zal eens zoeken; gevonden onder 'k-jetronic impulsrelais 740'. Maar ik heb ook het gevonden onder 'stationair toerental k-jetronic'.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2013 20:27 #1397940 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stappenmotor
Hoi Thom,

Als ik het goed heb, zit er een injectiesysteem onder je kap.Vlak tussen je luchtfilter en je inlaatspruitstuk zit het gasklephuis. Hierin zit een stappenmotor. Een soort van electrisch palletje dat, electrisch aangestuurd, je stationaire brandstoftoevoer regelt.Deze zorgt er onder andere voor dat je iets meer benzine krijgt als je je airco, of iets anders dat motorvermogen vraagt, aanzet.Om te voorkomen dat je motor te ver in toeren terugzakt, zorgt dit apparaatje ervoor dat dit toerental weer omhoog komt.Vaak zie je dat, wanneer het stappenmotortje het niet goed meer doet, de motor stationair gaat "stuiteren" en bijna helemaal, of zelfs helemaal afslaat wanneer je opeens het gaspedaal loslaat. Dit wordt vaak erger nadat je net langer hebt afgeremd op de motor. In dat geval heeft de motor net de brandstoftoevoer afgesloten om onnodig brandstofverlies te voorkomen.Het stapenmotortje kan, als het niet goed z'n werk kan doen, niet snel genoeg de brandstoftoevoer bijstellen met een terugval van toerental of afslaande motor tot gevolg.Even ontkolen /schoonmaken/ inspuiten met WD40 doet vaak wonderen.
Het Red Block van Volvo zit in meerdere modellen, met zowel carburateur, injectie en (low pressure)turbo uitgevoerd.Je kunt het Red Block dus in allemaal variaties tegenkomen.
Succes met schoonmaken en hopen dat het werkt.

Hartelijke groeten Dirke

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC