schudden bij stationair bij warme motor. en een sissend geluid

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2013 21:48 #1098803 door V700 register
Mijn 740 GL, B230F, benzine
Als de motor koud is loopt hij netjes stationair. maar zodra de motor warm is gaat hij verhoogd stationair draaien zo rond de 1100 toeren.
en schud hij behoorlijk. als ik de koppeling laat opkomen zodat het toerental zakt naar de 800 is het schudden over. Hij rijdt verder goed. trekt goed accelereerd goed.
Nu hoor ik wel een sissend geluid net alsof er een gaatje in een luchtleiding zit. Maar kan niet echt wat vinden.
Ik heb de CIS klep schoongemaakt.
als ik met remmenreiniger spuit bij de 4e injector dan daald het toerental. het geluid komt ook vanuit die richting.
Ik denk zelf dat het haast een vaccuumleiding moet wezen vanwege het geluid maar ik kan moeilijk zien wat  er loopt.
Of kan het de pakking zijn van het inlaatspruitstuk.
 
Iemand een idee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-09-2013 21:54 #1393157 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic opgelost
Eigenlijk heb je het zelf al ontdekt nu nog oplossen. Het is een vacuum probleem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2013 22:00 #1393158 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen het lek dan nog zien te vinden
Ja dat idee heb ik ook alleen kan ik geen lek vinden.
zal nog eens goed gaan kijken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-09-2013 12:48 #1393190 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic injector 4

koekie2002 schreef : Ja dat idee heb ik ook alleen kan ik geen lek vinden.
zal nog eens goed gaan kijken

 
Je schrijft dat bij injector 4 het toerental daalt als je daar met remmenreiniger spuit. Dan zou ik eerst alle injector afdichtingen gaan vervangen want bij mijn 245 was dit ook het geval 1 rubber afdichting poreus en de rest ook maar vervangen want die volgen ook wel een keer. En is dat het niet dan verder zoeken en 1 voor 1 de vacuum slangen vervangen voor nieuw.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD