Nadieselen 740gl
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2013 10:33 #1098790
door V700 register
Nadieselen 740gl is gemaakt door V700 register
Hallo,
Heb ik mn project net weer aan het lopen gekregen,stuit ik weer tegen het volgende probleem!
Als ik de auto start (verwarmde garage 20graden)slaat hij direct aan en loopt netjes.
Als ik de auto uit zet gaat hij ook goed uit!
Na de motor warmer word gaat deze ook moeilijker uit!
Goed warm gereden,dieselt hij wel een minuut na!
Heb een pierburg carbarateur die ik net helemaal schoon heb gemaakt en nieuwe pakkingen gemonteerd.
Weet zeker dat dit goed is gebeurd,voor de renovatie deet de auto ook al zo raar!
Denk dat het iets is met de automatische shoke,maar hoe kan ik ook weer testen of deze nog goed werkt?
MVG Marc
Heb ik mn project net weer aan het lopen gekregen,stuit ik weer tegen het volgende probleem!
Als ik de auto start (verwarmde garage 20graden)slaat hij direct aan en loopt netjes.
Als ik de auto uit zet gaat hij ook goed uit!
Na de motor warmer word gaat deze ook moeilijker uit!
Goed warm gereden,dieselt hij wel een minuut na!
Heb een pierburg carbarateur die ik net helemaal schoon heb gemaakt en nieuwe pakkingen gemonteerd.
Weet zeker dat dit goed is gebeurd,voor de renovatie deet de auto ook al zo raar!
Denk dat het iets is met de automatische shoke,maar hoe kan ik ook weer testen of deze nog goed werkt?
MVG Marc
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2013 15:03 #1393129
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog sugesties??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2013 15:35 #1393130
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt mij
Toch de afstelling van het brandstof mengsel.
Iets armer zetten, maar heeft ook nadelen dat de motor weer heter gaat worden.
Is de kop ook gevlakt, heb je het ook bij euro 98, heb je wel eens een octaan gehalten verhoger toegevoegd.
Maar lijkt mij echt in het mensel te zitten, teveel benzine, gasklep, choke die blijft hangen.
Wat doet CO
Iets armer zetten, maar heeft ook nadelen dat de motor weer heter gaat worden.
Is de kop ook gevlakt, heb je het ook bij euro 98, heb je wel eens een octaan gehalten verhoger toegevoegd.
Maar lijkt mij echt in het mensel te zitten, teveel benzine, gasklep, choke die blijft hangen.
Wat doet CO
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2013 15:40 #1393131
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens mij is het solenoid die de benzine toevoer afsluit niet helemaal goed meer. Of vacuumslangetje gaar. Zoiets is het. Komt vaker voor, Gerben (Gerrieberrie) heeft er ook ervaring mee.
Heeft niets te maken met mengsel tijdens normaal lopen, de vlakheid van de kop of het octaangetal.
Heeft niets te maken met mengsel tijdens normaal lopen, de vlakheid van de kop of het octaangetal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2013 21:03 #1393289
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zit een afsluiter op
Vacuum gestuurd. Zit een elec klepje op linker veerpoot. Witte vac leiding levert vacuum. Paarse vac leiding stuurt het wel/niet door naar de stat afsluiter rechts onder de carb. Vacuum is afsluiter dicht. Bij geen leiding of een lek staat de afsluiter open en dieselt de motor na.
Rob
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2013 20:34 #1397941
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ongecontroleerde ontsteking
Alle reacties ten spijt.....
Een motor heeft drie dingen nodig: brandstof, zuurstof en ontsteking.
Als je de motor afzet, zet je in ieder geval je ontsteking uit. Je brandstoftoevoer ook, maar er zit in een carburateur nog voldoende benzine om ruimschoots een minuut op stationair te lopen. Dus: je afsluiter kan het niet (alleen) zijn.
En al zit er benzine in de kop. Zonder ontsteking doet deze niets....tenzij de benzine vanzelf ontbrandt.
Ik denk dus eerder aan kool in de kop / te warme bougies / te laag octaangehalte (valt eigenlijk al af, maar is te ondervangen door ff te proberen met euro98)
Check dus eerst ff je bougies op kleur, koolaanslag, warmtegraad en slijtage. Hier zit het hem volgens mij in.
Succes!
Hartelijke groeten Dirke
Een motor heeft drie dingen nodig: brandstof, zuurstof en ontsteking.
Als je de motor afzet, zet je in ieder geval je ontsteking uit. Je brandstoftoevoer ook, maar er zit in een carburateur nog voldoende benzine om ruimschoots een minuut op stationair te lopen. Dus: je afsluiter kan het niet (alleen) zijn.
En al zit er benzine in de kop. Zonder ontsteking doet deze niets....tenzij de benzine vanzelf ontbrandt.
Ik denk dus eerder aan kool in de kop / te warme bougies / te laag octaangehalte (valt eigenlijk al af, maar is te ondervangen door ff te proberen met euro98)
Check dus eerst ff je bougies op kleur, koolaanslag, warmtegraad en slijtage. Hier zit het hem volgens mij in.
Succes!
Hartelijke groeten Dirke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2013 22:47 #1397948
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Carterventilatie?
Nadieselen had ook te maken met de dampen die de carterventilatie, of het gebrek er aan, het inlaatspruitstuk laat gaan.
Moderators: Jerry Stam