Reservoir stroomde koelwater uit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2013 17:49 #1098771
door V700 register
Reservoir stroomde koelwater uit is gemaakt door V700 register
Zo, vandaag weer even de volvo uit de stalling, wil even de ontsteking van dichtbij bekijken.
Stond alweer een tijdje stil, omdat de bankjes er ook uit waren, even een stoel ingezet
Had met starten wat moeite, maar uiteindelijk liep hij wel redelijk netjes, rondje gereden, en met wat heen en weer gesteek de garage in.
Motor af gezet, nog even onder de kap gekeken, en dacht zal ook even naar koelwaterkijken.
Slangen waren niet echt hard maar ik draai de dop eraf en het koelwater gutste aan alle kanten eruit. Snel dicht en nog een poging, weer hetzelfde. Gezien de motor uitstond denk ik dat hij wat heet was en met de druk eraf het kookpunt bereikt werd of moet ik toch aan een koppakking gaan denken.
Helaas moest ik weg want dochter moest ik ophalen. Van de week maar weer een beetje bijvullen en starten. Kijken wat er gebeurt.
Ervaringen van andere dat het meevalt, of kan ik weer klustijd gaan inruimen.
Stond alweer een tijdje stil, omdat de bankjes er ook uit waren, even een stoel ingezet
Had met starten wat moeite, maar uiteindelijk liep hij wel redelijk netjes, rondje gereden, en met wat heen en weer gesteek de garage in.
Motor af gezet, nog even onder de kap gekeken, en dacht zal ook even naar koelwaterkijken.
Slangen waren niet echt hard maar ik draai de dop eraf en het koelwater gutste aan alle kanten eruit. Snel dicht en nog een poging, weer hetzelfde. Gezien de motor uitstond denk ik dat hij wat heet was en met de druk eraf het kookpunt bereikt werd of moet ik toch aan een koppakking gaan denken.
Helaas moest ik weg want dochter moest ik ophalen. Van de week maar weer een beetje bijvullen en starten. Kijken wat er gebeurt.
Ervaringen van andere dat het meevalt, of kan ik weer klustijd gaan inruimen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2013 18:33 #1392967
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat voor motor ?
Wat voor motor ?
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
31-08-2013 19:37 #1392976
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Misschien is je termostaat een beetje vast gaaan zitten
Je hebt niet gezien of de meter ook richting rood ging?
Zou het gewoon even overdoen.
Maar dan even de tijd er voor nemen.
Starten warm laten lopen en kijken wat de temp doet.
Dan terwijl ie warm is en loopt de dop loshalen.
Je kunt ook tijdens het warm lopen de dop er af laten en kijken of ie al eerder begint te borrelen.
Zou het gewoon even overdoen.
Maar dan even de tijd er voor nemen.
Starten warm laten lopen en kijken wat de temp doet.
Dan terwijl ie warm is en loopt de dop loshalen.
Je kunt ook tijdens het warm lopen de dop er af laten en kijken of ie al eerder begint te borrelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2013 20:46 #1392978
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pakking
pakking is ook het eerste waaraan ik denk. Wat doet de tempmeter als je de motor uitzet en en contact aanlaat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2013 22:07 #1392986
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moet ik allemaal kijken
Heeft half uurtje gelopen, waarbij veel stationair, meter geeft niet te heet aan, maar die komt toch nooit verder dan een kwart.
Betreft een B23e, maar ik hoop dat hij gewoon warm was, was ook een beetje aan het pielen om hem strak tegen de garage muur te zetten. Tegen een heuveltje op.
Maar motor stond uit bij opendraaien,
We gaan zien
Betreft een B23e, maar ik hoop dat hij gewoon warm was, was ook een beetje aan het pielen om hem strak tegen de garage muur te zetten. Tegen een heuveltje op.
Maar motor stond uit bij opendraaien,
We gaan zien
- Ruud Reniers
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
01-09-2013 10:04 #1393001
door Ruud Reniers
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Gesloten systeem: staat bij
Gesloten systeem: staat bij warme motor altijd druk op. Dop eraf en de champagne gaat er overheen. Mi dus geen probleem als de dikke radiator slang niet keihard is.
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2013 10:07 #1393002
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk mag niet zo hoog zijn
Druk mag niet zo hoog zijn dat het eruit stroomt. Ik kan bij mijn auto gewoon rustig de dop eraf draaien na uur rijden. Temperatuur bepaalt de druk, heb een 87 graden thermostaat dus druk is ca 0,9 bar in het systeem. Is de druk zo hoog dat het eruit spuit is of de koelvloeistof te heet of er komt compressie in het koelsysteem door een lekke koppakking of er komt LPG in het systeem door een lekke verdamper.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2013 12:10 #1393009
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij heeft best lang stil gestaan
Zeker een maand of drie, liep eerst wel op drie poten leek het wel, kan de thermostaat misschien vast blijven zitten, afgelopen jaar hooguit 100 kilometer mee gereden en het jaar ervoor ook niet meer, dus is ook niet goed.
Maar zal nog eens langs gaan
Maar zal nog eens langs gaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2013 12:54 #1393012
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als de thermostaat vast zit
Als de thermostaat vast zit was de meter in het rood gegaan. Op drie poten is ook een aanwijzing voor een lekke koppakking, kvs loopt cililnder in.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2013 15:03 #1393016
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb hem opgehaald
Ritje van 6 kilometer, maar moet nu eerst weer wat anders doen, Daar eerst even tien minuten laten draaien, of ik iets zag of slang hard wordt, daarna naar huis gereden. Temp. Komt niet verder dan een kwart, geen bubbels, nog geen druk op slang, onderste slang naar pomp was lauw tot warm, bovenste slag naar reservoir dik, is heet. Nu weer even weg, zal straks kijken of de slang hard wordt, nu gewoon kneedbaar.
Net nog even gekeken, keurig zacht.
Lijkt mij dat het niet veel utmaakt of je een kort rondje maakt of een heel lang rondje voor de drukopbouw,
Net nog even gekeken, keurig zacht.
Lijkt mij dat het niet veel utmaakt of je een kort rondje maakt of een heel lang rondje voor de drukopbouw,
Moderators: Jerry Stam