warmte vapourlock
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2013 22:03 #1098361
door Siang Phoa
warmte vapourlock is gemaakt door Siang Phoa
onze 1997 945 lpt op benzine komt sinds nieuw in de zomervakantie altijd al op dezelfde stek in Frankrijk. Zoals in een eerder draadje al aangegeven, ben ik tamelijk eenkennig.
Wat me nu voor het eerst overkomt, daar heb ik jullie raad bij nodig.
Als de auto lang in de zon heeft gestaan bij 33+ celcius, dan wil hij niet meer starten. Als het wat koeler is dan lukt dit wel weer. Mijn differentiaaldiagnose is vapourlock, maar wat kan het nog meer zijn en wat kan ik er zelf aan doen?
Het witte relais van de brandstofpomp is recent vervangen, de diverse onderdelen die aan vervuiling onderhevig zijn, heb ik door mijn garagist laten schoonmaken.
Het loshalen van zekering # 1 maakt geen verschil. Een fles water in de auto gereed houden om af te koelen lijkt me niet zinvol omdat die ook een temperatuur zal hebben van meer dan 50 celsius.
Wie kan mij raad geven?
Wat me nu voor het eerst overkomt, daar heb ik jullie raad bij nodig.
Als de auto lang in de zon heeft gestaan bij 33+ celcius, dan wil hij niet meer starten. Als het wat koeler is dan lukt dit wel weer. Mijn differentiaaldiagnose is vapourlock, maar wat kan het nog meer zijn en wat kan ik er zelf aan doen?
Het witte relais van de brandstofpomp is recent vervangen, de diverse onderdelen die aan vervuiling onderhevig zijn, heb ik door mijn garagist laten schoonmaken.
Het loshalen van zekering # 1 maakt geen verschil. Een fles water in de auto gereed houden om af te koelen lijkt me niet zinvol omdat die ook een temperatuur zal hebben van meer dan 50 celsius.
Wie kan mij raad geven?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2013 22:06 #1390993
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic IK weet niet of je een
IK weet niet of je een ventieltje op je injectorrail hebt, mijn 740 heeft dat niet maar weet geloof dat elke LPT dat wel heeft.
Even starten terwijl iemand het ventieltje indrukt dan ontlucht je de rail. Heb ik met mijn HPT een keer gehad bij heel erg warm weer na een lange rit.
Kwam bijna kokende benzine uit
Motor sloeg vrijwel gelijk aan.
Even starten terwijl iemand het ventieltje indrukt dan ontlucht je de rail. Heb ik met mijn HPT een keer gehad bij heel erg warm weer na een lange rit.
Kwam bijna kokende benzine uit

- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2013 22:21 #1390994
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic waar?
dank voor her antwoord. Waar kan ik dat ventiel vinden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2013 22:25 #1390995
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op de injectorrail. Zit een
Op de injectorrail. Zit een zelfde dopje op als op het ventiel van de banden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2013 22:35 #1390996
door V700 register
Het dopje tussen de derde en vierde injector. Word gebruikt om de brandstofdruk te meten maar ook ontluchten gaat prima
Beantwoord door V700 register in topic
Het dopje tussen de derde
Het dopje tussen de derde en vierde injector. Word gebruikt om de brandstofdruk te meten maar ook ontluchten gaat prima
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2013 22:53 #1390998
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic dank
dankjewel, ga het morgen bij daglicht bekijken en laat het resultaat weten.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2013 01:21 #1391000
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Niet alle
Niet alle rails hebben deze ontluchtingsnippel. Kan dus zijn dat 'ie er niet op zit.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2013 07:26 #1391003
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Re: Warmte vapourlock
Zaterdag jl. sprak ik iemand die exact hetzelfde probleem met zijn Volvo heeft.Ik weet niet of dit voor Volvo's ook van toepassing is maar bij de auto van mijn vrouw (VW Polo) deed zich vrij recent hetzelfde voor. Het bleek dat de koelvloeistoftemperatuursensor defect was. Sensor vervangen, probleem opgelost.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2013 22:10 #1391041
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic merci
dank voor de antwoorden. Ja het ventiel heb ik denk ik gelocaliseerd.
Vanmiddag heb ik de auto met de neus naar het noorden geparkeerd met de motorkap op een kier. Dat lijkt voorlopig afdoende, ook al is het een lapmiddel.
De kwaliteit van E10 zal er waarschijnlijk ook mee te maken kunnen hebben, ik observeer hier in de buurt wel meer auto's met startproblemen op het heetst van de dag.
Vanmiddag heb ik de auto met de neus naar het noorden geparkeerd met de motorkap op een kier. Dat lijkt voorlopig afdoende, ook al is het een lapmiddel.
De kwaliteit van E10 zal er waarschijnlijk ook mee te maken kunnen hebben, ik observeer hier in de buurt wel meer auto's met startproblemen op het heetst van de dag.
Moderators: Jerry Stam