Na warme start slecht stationair draaien

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2013 00:16 #1098313 door V700 register
Na warme start slecht stationair draaien is gemaakt door V700 register
Ik heb onlangs gekocht een 940 turbo automaat uit 1998.
Ik heb echter een klein probleempje: na starten met warme motor wil hij niet stationair draaien, toerental zakt in en motor slaat af. Ik kan de motor wel stationair laten draaien, 800 rpm mbv het gaspedaal, laat ik dit los dan slaat hij af. Met koude motor starten is dit probleem helemaal niet aanwezig, ook niet als de motor na verloop van tijd warm is. Enkel na starten met warme motor. Na een tijdje rijden loopt hij wel weer normaal stationair. Wie kan mij vertellen waar dit aan kan liggen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2013 07:21 #1390811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb precies hetzelfde
Heb precies hetzelfde probleem met mijn 940 GL automaat van 91.CIS klep schoongemaakt, maar dit probleem blijft.Ik lees mee, misschien weet iemand een oplossing.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2013 22:00 #1390842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasklephuis schoonmaken. Zit
Gasklephuis schoonmaken. Zit zwarte aanslag in door de carterontluchting.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2013 13:55 #1391543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanslag in gasklephuis.
Bedankt Solexpaul, dit heeft inderdaad geholpen. In eerste instantie de cis-klep even vluchtig schoongemaakt, dit maakte al iets verschil. Later heb ik de cis-klep een tweede keer schoongemaakt, deze keer een half uurtje in een bakje met wasbenzine gezet met de klep in de benzine en de electronica droog, ondertussen het gasklephuis schoongemaakt. Ik had op internet een filmpje gezien dat het schoonmaken van het gasklephuis ook kan zonder demontage van het huis. Even met een doekje en wat wasbenzine langs de klep en de opening in het huis en dit was al voldoende. Probleem met stationair draaien is over!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC