Vloeistof uit Benzinedamp-afzuigsysteem (EVAP)

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2013 19:31 #1098291 door Jerry Stam (GAST)
Vloeistof uit Benzinedamp-afzuigsysteem (EVAP) is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Sinds vorige week komt er olie of benzine uit de buis die aan de onderkant van het Benzinedamp-afzuigsysteem (EVAP) van de 945 b230FK komt. Ik heb de documentatie hier op d site gelezen en even door de dikke slang geblazen, dat lukte. Iemand een idee wat nog meer te doen, te vervangen of schoon te maken? Alvast dank.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2013 22:08 #1390729 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasklephuis
Ik doe even een linkje naar de infopagina die je denk ik bedoelt: <a href="/node/37974" target="_blank">deze</a>
Als er benzine uit dat filter drupt is het verzadigd lijkt me. De testen die op die infopagina beschreven staan doe je met de slangen losgekoppeld. Zou het kunnen dat één van de aansluitingen op het gasklephuis verstopt zit? Als het gaatje van de controle leiding b.v. dicht zit wordt er niets uit het filter gezogen.
Gasklephuis recent gecontroleerd/schoongemaakt?
Zijn de vacuumslangen nog vers, niet uitgedroogd/lek?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2013 23:09 #1390737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ditchen
Ditch it Jerry, heb ik ook gedaan, 2 openingen op gasklephuis afdichten met een blind boutje en een filtertje op de ontluchting van de benzinetank en klaar.Lekker veel ruimte nu voor bv een oil catch can o.i.d.Filter heeft over de jaren toch zijn werking verloren, bovendien snel kans op allerlei vacuum lekken met al die extra slangetjes.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC