CIS klep 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2013 15:51 #1098289 door V700 register
CIS klep 940 is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal, heb sinds kort naast de 850 weer een 940 gekocht, maar de 940 loopt slecht stationair en het bekende probleem van het af en toe niet starten.Ik dacht eraan om de CIS klep schoon te maken, maar wie kan me zeggen waar ik hem vind.Het is een 945 van Jan. 1991 met automaat.
Wie kan me even op weg helpen? Groet HAN (toekomstig lid)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2013 19:53 #1390723 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lezers
Zoveel lezers en geen antwoord?

De cis-klep zit onder het inlaatspruitstuk met 2 slangen er op, hij hangt in een rubber en op de achterkant zit een stekker.
Reinigen met remmenreiniger tot hij weer lekker soepel beweegt, en dan een drupje kruip olie er in doen voor het eerste beetje smering dan moet het goed zijn.

Voor het niet willen/slecht starten zou ik eerst het witte brandstofpomp relais eens wisselen voor een die bewezen is dat hij het doet.Als het daar niet aan licht meld dat, dan kunnen we verder gaan roepen met optie's.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2013 07:22 #1390756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hi Tom, Inderdaad, maar nu
Hi Tom,
Inderdaad, maar nu toch een goed antwoord, ik heb hem gevonden, ik ben gisteren aan het zoeken geweest en ik had al iets wat er op leek, maar nu weet ik het tenminste zeker.Ik heb ook een 945 van 95 gehad, maar daar zit hij weer op een andere plaats.
Ik ga er vandaag mee aan de slag en ik zal er ook een nieuw relais  in zetten, kan nooit kwaad.Vast bedankt en je hoort of het geholpen heeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2013 07:34 #1390758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cis
CIS klep zit altijd op dezelfde plaats. Deze vraag is vaker gesteld (en beantwoord), met de zoekfunctie (linksboven) gebruikt zou je veel aanwijzingen, incl foto's moeten kunnen vinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2013 07:28 #1390812 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ook veel gevonden op het
Heb ook veel gevonden op het forum incl. foto's, maar ben niet zo heel technisch en dan begin ik te twijfelen of ik de goede heb, vandaar de vraag.
Klep inmiddels schoongemaakt, hij was niet super vuil , maar toch maar helemaal schoongemaakt. Slangen waren in orde, er miste alleen een slangeklem, heb ik er op gezet. Hij loopt volgens mij wel wat beter, maar toch niet helemaal optimaal, Kan er nog meer aan de hand zijn?

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2013 09:54 #1391006 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Gasklephuis
Als je CIS klep goed met remmenreiniger oid hebt gereinigd zou ik gelijk de daarboven liggende gasklep meenemen die zit vaak vol met zwarte smurrie maar ik begin aan iets anders te denken zeker als je ook het brandstofrelais al hebt vervangen. Onder je ruitensproeier (bestuurderskant) zie je een een connector, volg het kabeltje en met slanke vingers kom je bij de BDP sensor controleer deze door een boutje te lossen en omhoog te halen. Als de draden aan de onderkant ook maar iets beschadigd zijn (wat ik dus regelmatig tegen kom bij onze 940's) gelijk vervangen. Bij mij waren de problemen in ieder geval opgelost. ik ga er van uit dat je als eerste je bougies hebt gecontroleerd of ze nog fris zijn? 

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2013 13:28 #1391012 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Bediening gasklep?

volvofromsweden schreef : Kan er nog meer aan de hand zijn?

Kijk eens naar de gasklep en met name het stangetje tussen de gasrol en de gasklep. Als de wagen niet loopt dien je met het draaien aan de gasrol een klik te horen als je vanuit de uitgangspositie begint. Die klik is het in/uit schakelen van de stationair schakelaar. (of het begin van de positie schakelaar, ik weet (nog) niet hoe die schakelaar exact werkt) Hoor je die klik niet dan is het stangetje te kort afgesteld, waardoor de wagen nooit detecteert of de gasklep in ruststand (stationair) of in werking is.
Dat was in elk geval na het vervangen van de gasrol bij het fornuis de oorzaak van het vaag stationair lopen. (toerental tussen de 500 en 2000 toeren, afhankelijk van z'n bui) Kan je snel nalopen en de reparatie kost niets. (als je het stangetje of de kunststof uiteinden niet sloopt)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2013 13:56 #1391013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier
<a href="/node/17794" target="_blank">Hier</a> staat wat uitleg (met een paar plaatjes voor de liefhebbers) over hoe je kunt nalopen wat Jan hierboven beschrijft, op de officiele wijze volgens Volvo/Haynes met voelierplaatjes. 2x klikken is belangrijk, namelijk 1x als je de gasrol met de hand vanuit de rust-stand verdraait en 2e keer als je de gasrol terug laat komen in de ruststand. Die speling/gedoe met voelerplaatjes is vooral bedoeld (denk ik) om te zorgen dat dit onder alle omstandigheden (motor warm/koud etc) goed gebeurt. Als de motor slecht loopt en je op dat moment (of direct na het afzetten van de motor) even probeert of de gasrol 2x klikt dan kun je dit probleem ook wel identificeren dan wel uitsluiten. Gasklephuis of gasrol eraf betekent afstellen controleren en meestal de afstelling aanpassen omdat je de boel zo terugzet als het zat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2013 06:54 #1391319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben net terug van vakantie.
Ben net terug van vakantie. De 850 heeft goed zijn best gedaan op de autobahn. Maar nu met de 945 aan de slag. Bedankt allemaal voor de tips, ik ga ermee aan de gang. De bougies zal ik ook nakijken, hij heeft net een grote beurt gehad dus er zouden nieuwe in moeten zitten, maar dat zegt tegenwoordig ook niets meer.Het brandstofrelais en de BDP sensor en nog wat andere puntjes heb ik op advies van een ander forumlid nagekeken en alles was in orde, ik heb er alleen een nieuw brandstofrelais in gezet, kan nooit kwaad.Ik ga met het gasklephuis aan de slag, het lijkt mij ook zo te zijn dat het daar wel eens aan kan liggen en schoonmaken kan zo wie zo geen kwaad.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2013 07:02 #1391391 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verbazingwekkend
Fenomenen...laat ik nou degene zijn die de 940 voor deze heer vond-bekeek-testrit maakte-subjectief rapportje stuurde-begeleidde naar verkoopadres-retour reed- via mail 5 tot 6 mogelijke opties aanreikte, suggereerde naar een mij bekende garagist te gaan enz.... immers plots problemen met stationairloop en starten en wat "zien" ik.... identieke vragen plots op dit forum. Vermoed vorm van aandachtsbehoefte van deze heer. Ieder het zijne/hare, maar ik ga mijn tijd niet meer verspillen aan "koekenbakkers".

Zappa(Martin)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC