940 lekke versnellingsbak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2013 09:22 #1098287
door V700 register
940 lekke versnellingsbak is gemaakt door V700 register
hallo, sinds heugenis lekt mijn volvo 940 estate 2l benzine b200... 'overal' (in mijn ogen). bij de garage heeft het me al een fortuin gekost voor het repareren van volgende lekken: koppakking, stuurhuis (zit een revisie in - al lekt deze duidelijk nog aan 1 bout), schokdempers (zitten achteraan eveneens revisie in). daarbij geteld volledig nieuwe schijfremmen vooraan, gedeeltelijk nieuwe uitlaat, 4 nieuwe banden en dat alles plus de garage tellende werkuren wordt het echt heel duur. om nu ter zake te komen. wat echt gemaakt zou moeten worden is de lekkende versnellingsbak. ik heb de indruk dat deze vooraan en achteraan lekt. een redelijke plas ligt er altijd onder de auto. een snelle blik naar de kleine lek aan het stuurhuis zou ook handig zijn. bij wie kan ik hiervoor het best terecht? ik ben het wat beu dat mijn garage duidelijk een teveel aan werkuren telt en dat daarbij de herstellingen nooit echt lang duren.. (laatste keer werd me gezegd dat de voorste schokdemper voorzien was met nieuwe rubbers, hij piepte, en na een regenbui begon het piepen gewoon weer opnieuw.) ik ben woonachtig in zeeuws-vlaanderen. in walsoorden, dicht tegen hulst en terneuzen. al wil ik best wel een eindje rijden, wetende dat het degelijk gemaakt wordt :)alvast bedankt voor de reacties!! wieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W. Slijkerman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2013 10:31 #1390713
door W. Slijkerman
Beantwoord door W. Slijkerman in topic lekkage
goedemorgen wieter
Begin eens de motor en bak goed schoon te spuitenen eventuele olieresten aan balken.
Dan goed droog maken en met de wagen gaan rijden, misschien kom je dan wat aan de weet.
Het is ook mogelijk dat de krukaskeering lekt dan moet de bak er af.
Het blijft altijd een lastig iets en een grote smeerboel is het vervolg.
Probeer het op deze wijze maar je moet wel bij een bedrijf zijn met een stoomcleaner
en voorzien van opvangput voor de olie.
Het zal wel de nodige tijd kosten maar zonder strijd geen overwinnig.
Gr: W. Slijkerman
Begin eens de motor en bak goed schoon te spuitenen eventuele olieresten aan balken.
Dan goed droog maken en met de wagen gaan rijden, misschien kom je dan wat aan de weet.
Het is ook mogelijk dat de krukaskeering lekt dan moet de bak er af.
Het blijft altijd een lastig iets en een grote smeerboel is het vervolg.
Probeer het op deze wijze maar je moet wel bij een bedrijf zijn met een stoomcleaner
en voorzien van opvangput voor de olie.
Het zal wel de nodige tijd kosten maar zonder strijd geen overwinnig.
Gr: W. Slijkerman
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2013 23:16 #1390739
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goede dag W.
goede dag W. Slijkerman
bedankt voor de reactie!
enkele dagen geleden heb ik van de auto het ganse motorblok en ook de versnellingsbak plus balken proper gemaakt. een stoomcleaner had ik jammer genoeg niet, er zijn wat busjes 'motorcleaner' bij te pas gekomen..
wat ik duidelijk zie is lekkage aan de versnellingsbak, er loopt olie uit waar hij aan het motorblok zelf hangt en ook waar de aandrijfas uitkomt (langs de 2 kanten ervan dus).
een klein lekje situeert zich ook nog aan het stuurhuis, maar dat is niets groot.
zelf ben ik een leek (plus beschik over geen 'tools'), dus ik zoek een goed adresje waar ik terecht kan. ik wil, graag zelfs, helpen waar nodig (of waar ik kan).
hoe langer ik wacht begint hij precies ook stilletjes aan wat harder te lekken aan de versnellingsbak. ik zou niet graag hebben dat hij stuk gaat. is er overigens nog een apart reservoir voor versnellingsbak/transmissie olie?
wieter
bedankt voor de reactie!
enkele dagen geleden heb ik van de auto het ganse motorblok en ook de versnellingsbak plus balken proper gemaakt. een stoomcleaner had ik jammer genoeg niet, er zijn wat busjes 'motorcleaner' bij te pas gekomen..
wat ik duidelijk zie is lekkage aan de versnellingsbak, er loopt olie uit waar hij aan het motorblok zelf hangt en ook waar de aandrijfas uitkomt (langs de 2 kanten ervan dus).
een klein lekje situeert zich ook nog aan het stuurhuis, maar dat is niets groot.
zelf ben ik een leek (plus beschik over geen 'tools'), dus ik zoek een goed adresje waar ik terecht kan. ik wil, graag zelfs, helpen waar nodig (of waar ik kan).
hoe langer ik wacht begint hij precies ook stilletjes aan wat harder te lekken aan de versnellingsbak. ik zou niet graag hebben dat hij stuk gaat. is er overigens nog een apart reservoir voor versnellingsbak/transmissie olie?
wieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2013 18:20 #1390777
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dordrecht
zo te zien heeft de auto een beetje TLC nodig. deze auto zouden wij helemaal schoonspuiten aan de onderzijde en meestal terug van de wasstraat komen de lekken wel duidelijk naar voren. duidelijke prijsopgave en verwachtingen kunnen wij u zo vertellen. tevens diverse leenauto's ter beschikking.
grt carlo078-6513181
grt carlo078-6513181
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2013 19:27 #1390778
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Carlo van VOMD veronderstel
Carlo van VOMD veronderstel ik?
'tender loving care'
Ik ben enige tijd geleden al eens bij jullie langsgeweest, voor een nieuw uitlaatsetje op te halen. Vergeten dat dordrecht inderdaad ook niet erg ver is. Ik geef jullie morgen even een belletje.
Alvast hartelijk bedankt,
Wieter
'tender loving care'
Ik ben enige tijd geleden al eens bij jullie langsgeweest, voor een nieuw uitlaatsetje op te halen. Vergeten dat dordrecht inderdaad ook niet erg ver is. Ik geef jullie morgen even een belletje.
Alvast hartelijk bedankt,
Wieter
Moderators: Jerry Stam