COPs: moet je die vastzetten?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2013 01:26 #1098284
door Mathy van Nisselroy
COPs: moet je die vastzetten? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Als je COPs gebruikt (bij de inbouw van Wasted Spark (zoek even op "wasted spark") ), moet je die dan nog extra vastzetten? m.a.w. Moet je extra gaten boren of zijn er andere manieren om ervoor te zorgen dat de COPs er niet uit trillen?
groetjes
Mathy
Als je COPs gebruikt (bij de inbouw van Wasted Spark (zoek even op "wasted spark") ), moet je die dan nog extra vastzetten? m.a.w. Moet je extra gaten boren of zijn er andere manieren om ervoor te zorgen dat de COPs er niet uit trillen?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2013 23:15 #1390738
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens mij zijn cops niet mogelijk hoor Mathy met LH 2.4 en WS.Hoe kom je daar bij, of liever waar heb je dat gelezen of uit begrepen dan?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2013 23:35 #1390744
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hoezo?
Hallo Rob
LH 2.4 heeft niks met ontsteking te maken, dus dat mag geen probleem zijn. En of je nu twee dubbele of vier enkele bobines dubbel aanstuurt, dat zal ook niet veel verschil maken.
Ik meen dat hier op het forum gelezen te hebben. Maar ik heb geen idee meer waar.
groetjes
Mathy
LH 2.4 heeft niks met ontsteking te maken, dus dat mag geen probleem zijn. En of je nu twee dubbele of vier enkele bobines dubbel aanstuurt, dat zal ook niet veel verschil maken.
Ik meen dat hier op het forum gelezen te hebben. Maar ik heb geen idee meer waar.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2013 23:37 #1390745
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Vraag
Wat zijn COPs?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2013 23:59 #1390748
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
COP's = Coil Over Plugs@Mathy: denk dat je het verkeerd begrepen hebt.En LH 2.4 heeft er zeker wel mee te maken, daar wordt tenslotte alles mee aangestuurd (tesamen met de hardware van ECU en EZK).struis schreef : Wat zijn COPs?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2013 00:05 #1390750
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Lh
Hoi Rob,
Mathy is misschien wat kritisch, maar de LH unit is de brandstofvoorziening. De EZK is de ontsteking.
Er zijn ook carburateurs in de 7 serie zonder LH maar wel met EZK.
Ook daar zou prima een wasted spark op kunnen.
Lh = benzine injectie. (Brandstofvoorziening)
EZk = ontsteking. ( in deze box maak je ook de aanpassingen voor je wasted spark )
Enne ontoppic : cops druk op je bougie en ze zitten vast. Meer niet.
Mathy wil graag een individuele ontsteking inplaats van wasted spark.
Het liefst wil Mathy dacht ik ook een individuele inspuiting per cilinder, maar dat is iets gecompliceerder.
Groeten,
Gerben
Mathy is misschien wat kritisch, maar de LH unit is de brandstofvoorziening. De EZK is de ontsteking.
Er zijn ook carburateurs in de 7 serie zonder LH maar wel met EZK.
Ook daar zou prima een wasted spark op kunnen.
Lh = benzine injectie. (Brandstofvoorziening)
EZk = ontsteking. ( in deze box maak je ook de aanpassingen voor je wasted spark )
Enne ontoppic : cops druk op je bougie en ze zitten vast. Meer niet.
Mathy wil graag een individuele ontsteking inplaats van wasted spark.
Het liefst wil Mathy dacht ik ook een individuele inspuiting per cilinder, maar dat is iets gecompliceerder.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2013 00:06 #1390751
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
We kruisten elkaar net Gerben ;-)En volgens mij is LH ook software hoor... vandaar 2.4
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2013 00:07 #1390752
door Gerben Mol

Groeten,
Gerben
Beantwoord door Gerben Mol in topic xD

Groeten,
Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2013 00:48 #1390755
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic LH
Hallo Volvisti
LH is hardware en software. Want volgens mij maak je van een 2.4.1 geen 2.4.4 alleen door de software aan te passen. Maar ik kan me vergissen.
Individuele ontsteking zou mooi zijn, heel moeilijk kan het ook niet zijn voor wie genoeg kennis heeft van software en elektronica. Als je de rotor en de verdelerkap vervangt door iets anders, moet heel eenvoudig te bepalen zijn welke cilinder wel en welke niet "gevonkt" moet worden. Het asje met de inkeping voor de rotor zit er toch al.
Maar momenteel heeft Blabla er helaas nog geen trek in, om zoiets te ontwikkelen.
Voordeel van COPs is, dat de vonkenergie niet meer door een bougiekabel moet, maar rechtstreeks (waarschijnlijk via een metalen pen) naar de bougie gaat. En dat je dunnere kabels kunt gebruiken, waardoor je nog minder ziet dat er aan de auto is geknutseld.
Sequentiële injectie zou mooi zijn, maar of dat er ooit komt is de vraag.
En ja, kritisch ben ik bijna altijd. Aard van het beestje.
De LH stuurt de EZK aan. En de EZK stuurt de ontsteking aan. Aan de LH hoef je dus niks te doen, wel aan de EZK.
groetjes
Mathy
LH is hardware en software. Want volgens mij maak je van een 2.4.1 geen 2.4.4 alleen door de software aan te passen. Maar ik kan me vergissen.
Individuele ontsteking zou mooi zijn, heel moeilijk kan het ook niet zijn voor wie genoeg kennis heeft van software en elektronica. Als je de rotor en de verdelerkap vervangt door iets anders, moet heel eenvoudig te bepalen zijn welke cilinder wel en welke niet "gevonkt" moet worden. Het asje met de inkeping voor de rotor zit er toch al.
Maar momenteel heeft Blabla er helaas nog geen trek in, om zoiets te ontwikkelen.
Voordeel van COPs is, dat de vonkenergie niet meer door een bougiekabel moet, maar rechtstreeks (waarschijnlijk via een metalen pen) naar de bougie gaat. En dat je dunnere kabels kunt gebruiken, waardoor je nog minder ziet dat er aan de auto is geknutseld.
Sequentiële injectie zou mooi zijn, maar of dat er ooit komt is de vraag.
En ja, kritisch ben ik bijna altijd. Aard van het beestje.
De LH stuurt de EZK aan. En de EZK stuurt de ontsteking aan. Aan de LH hoef je dus niks te doen, wel aan de EZK.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2013 13:05 #1390775
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Aansturen...
Of je nu één 2 X 2 Bosch sport-bobine aanstuurd of 2 X 2 COPs...........
MAW dat zou moeten kunnen met het printje van Blabla en een 960 vonkversterker.
Of het echt voordeel oplevert?
Het lijkt me sterk dat die COPs meer vemogen leveren dan die Bosch sport bobine.
MAW dat zou moeten kunnen met het printje van Blabla en een 960 vonkversterker.
Of het echt voordeel oplevert?
Het lijkt me sterk dat die COPs meer vemogen leveren dan die Bosch sport bobine.
Moderators: Jerry Stam