Vaccuum Tank
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2013 11:04 #1098225
door V700 register
Vaccuum Tank is gemaakt door V700 register
Hallo medeleden en andere kenners,
Als ik het ruim stel: Wat is er mis als ik de tankdop verwijder en ik hoor lucht aanzuigen. Wat is er dan mogelijk stuk, verstopt oid? Het gaat om mijn blauwe 960 II model 1996.
bij voorbaat dank,
Willem
Als ik het ruim stel: Wat is er mis als ik de tankdop verwijder en ik hoor lucht aanzuigen. Wat is er dan mogelijk stuk, verstopt oid? Het gaat om mijn blauwe 960 II model 1996.
bij voorbaat dank,
Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2013 11:42 #1390362
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re:
Hallo,
Je zou zeggen dat ie dan vacuum zuigt doordat de beluchting verstopt zit.
Misschien gaatje boren in de benzinedop als ie er al niet zit?
<h1></h1>
Je zou zeggen dat ie dan vacuum zuigt doordat de beluchting verstopt zit.
Misschien gaatje boren in de benzinedop als ie er al niet zit?
<h1></h1>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2013 13:05 #1390367
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is
Is het veel lucht dat er bij moet of een beetje? Zolang je het niet merkt met rijden (inhouden bij veel toeren) of bij tanken (er kan haast niets bij maar toch is de tank weer snel leeg) zou ik het zo laten. Volgens mij is het niet ongebruikelijk dat je een korte, lichte zucht hoort. Bij de 940 (en ik denk bij de 960 ook) zit er een houder met koolstof erin in de motorruimte. Die hoort benzinedampen op te vangen bij tanken en weer af te geven aan het inlaatstpruitstuk. Daar zitten een aantal slangen/vacuumklepjes aan/omheen. Mogelijk is daar iets niet goed? Gaatje boren in de dop lijkt me hooguit symptoombestrijding en niet zo handig. Met het koolstof-systeem worden de dampen netjes opgevangen en niet uitgestoten naar de omgeving die afgesloten kan (garage bijv). Bovendien komt er zo geen troep in de tank en voorkom je extra verdamping doordat er lucht langs het gaatje in de dop stroomt en zo benzinedamp uit de tank trekt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2013 14:13 #1390370
door V700 register
Waarschijnlijk geen goede benzinedop, is mij wel eens verteld door een leverancier , dat sommige benzinedoppen(de goedkopere doppen) geen /of geen goede ontluchting in de benzinedop hebben.
Facebook : Fred Zevenveertig
Beantwoord door V700 register in topic Vacuum
Zoals al eerder aangeven , waarschijnlijk geen ontluchting via je tankdopwreij schreef : at is er mis als ik de tankdop verwijder en ik hoor lucht aanzuigen. Wat is er dan mogelijk stuk, verstopt oid? Het gaat om mijn blauwe 960 II model 1996.
Willem
Waarschijnlijk geen goede benzinedop, is mij wel eens verteld door een leverancier , dat sommige benzinedoppen(de goedkopere doppen) geen /of geen goede ontluchting in de benzinedop hebben.
Facebook : Fred Zevenveertig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2013 17:16 #1390373
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SLANG?
Zit er aan de binnenzijde van de kofferbak aan de metalenvulbuis geen klein ontluchtingsslangetje??? die helemaal naar de achteras gaat.? En die verbonden is met een klep ? Die als je omslaat de boel afsluit ? en die nu misschien stuk is een daarom niet ontlucht nu hij op de 4 wielen staat ??
Ik bedenk maar wat hoor .
Ik bedenk maar wat hoor .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2013 17:25 #1390375
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geluid?
Hoor je zuig geluid, of voel je lucht "lopen" ?
Het pompje zou je kunnen horen denk ik.
Het pompje zou je kunnen horen denk ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2013 12:35 #1390482
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Arjen en de
Hoi Arjen en de anderen,
Het is een korte zucht van verlichting net als je een dop van de Colafles afdraait, een korte psssst en klaar is ie. Ik zal de diverse adviezen ter harte nemen en e.e.a. langslopen. Vooral het advies dat als het een korte zucht is, dat er niets aan de hand is doet me wel goed.
Nogmaals bedankt en we hebben weer wat te doen.
Groetjes Willem
Het is een korte zucht van verlichting net als je een dop van de Colafles afdraait, een korte psssst en klaar is ie. Ik zal de diverse adviezen ter harte nemen en e.e.a. langslopen. Vooral het advies dat als het een korte zucht is, dat er niets aan de hand is doet me wel goed.
Nogmaals bedankt en we hebben weer wat te doen.
Groetjes Willem
Moderators: Jerry Stam