lekkage tussen uitlaatspruitstuk en turbo
- J. Strijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2013 10:02 #1098224
door J. Strijk
lekkage tussen uitlaatspruitstuk en turbo is gemaakt door J. Strijk
Hallo, bij mijn 940 lpt met lpg van 1997,lekt er uitlaatgas weg tussen het uitlaatspruitstuk en de turbo,en zuigt dus ook zuurstof mee naar binnen,waardoor verkeerde lambda.
Nu heb ik de 4 bouten al goed aangedraaid,maar het probleem blijft. Is hier een oplossing voor in de vorm van een pakking oid. Omdat deze er normaal niet tussenzit waarschijnlijk ook niet te koop. Misschien zelf maken, maar waarvan? Hoe los ik dit probleem op
Groeten J Strijk
Nu heb ik de 4 bouten al goed aangedraaid,maar het probleem blijft. Is hier een oplossing voor in de vorm van een pakking oid. Omdat deze er normaal niet tussenzit waarschijnlijk ook niet te koop. Misschien zelf maken, maar waarvan? Hoe los ik dit probleem op
Groeten J Strijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2013 10:24 #1390348
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik ook
(<a href="/node/34779" target="_blank">Klik</a>) Bij mij is het nog steeds minimaal, dus ik heb er nog niets aan gedaan. Het schijnt dat er bij nieuwere turbomotoren een RVS pakking tussen turbo en spruitstuk zit, die ook op de LPT past. Even bij de dealer navragen wellicht.
- J. Strijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2013 11:14 #1390361
door J. Strijk
Beantwoord door J. Strijk in topic bedankt voor je antwoord en
bedankt voor je antwoord en de oplossing, een lekkage op die plek wordt als je er niets aan doet steeds erger en trekt op het laatst bij warmworden ook niet meer dicht. De oplossing met een roestvrijstalen pakking voor nieuwere motoren zal ik eens onderzoeken,weet je ook van welk model en type auto ik dan moet hebben?
- Joseph Diks
- Senior lid
-
Minder
Meer
07-07-2013 23:25 #1390391
door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic Vlgs mij elke willekeurige
Vlgs mij elke willekeurige T3 pakking...
- J. Strijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2013 17:49 #1390490
door J. Strijk
Beantwoord door J. Strijk in topic eindelijk juiste pakking
eindelijk juiste pakking gevonden wordt ook in nieuwere wagens gemonteerd tot xc 90 aan toe, volvonummer:8642450 met dank aan estate service
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2013 21:50 #1391309
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic met rook
<div style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; background-image: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; background-color: #ffffff; margin: 8px;">De B230FK van mijn neef heeft hetzelfde alleen komt er lichtgrijze rook omhoog uit de omgeving van de turbo. Dit verdwijnt tegelijk met het vocht.
Ook loopt de auto slecht stationair als dit het geval is. Als hij eenmaal warm en droog tussen de turbo en spruitstuk, loopt hij prima.
Actie nodig?</div>
Ook loopt de auto slecht stationair als dit het geval is. Als hij eenmaal warm en droog tussen de turbo en spruitstuk, loopt hij prima.
Actie nodig?</div>
Moderators: Jerry Stam