volvo 960 hoe stil moet de motor stationair staan? Wat merk je als motor op 5 cylinders rijdt?

• A.R.M. van Rijckevorsel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 14:46 #1098161 door A.R.M. van Rijckevorsel
Mijn volvo 960, 330000km,  heeft ca 2000 km ivm lekke koppakking koprevisie gehad. oa de kleprubbers zijn vervangen. De aoto rijdt als een zonnetje maar als hij stationair draait staat de motor niet helemaal stil. Kleppen waren goed en cylinderwanden zagen er netjes uit. Kop is eerst afgeperst alvorens deze weer geplaatst is.

ik lees overal dat hij  helemaal stil moet staan.

Dat is bij  mij niet 100% het geval maar wellicht ben ik te voorzichtig.

ik heb er een video van gemaakt resp met nog iets koude motor en na wat snelweg km's : is op skydrive  te vinden  <a href=" sdrv.ms/10sFTLX "> sdrv.ms/10sFTLX

Is dit normaal?

De uitlaatgassen ruiken absoluut niet naar benzine .

merk je het bij het rijden als de auto maar op 5 cylinders rijdt?

Dank voor het meedenken

André

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 21:12 #1390071 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Ok
Hallo Andre,
Volgens mij is er niets aan de hand met jouw motor. Klinkt goed en trilt nauwelijks.
Ik heb zojuist ook geprobeerd een colafles met dezelfde soort onderkant op de olievuldop van de motor van mijn v90 te zetten en die valt net zo snel om.
De "officiele" test voor deze motoren is een muntstuk op zijn kant op het deksel zetten; die moet blijven staan bij draaiende motor. En dat lukt prima bij mijn motor. Op het facebook account van de volvo700 vereniging heb ik op 13 juni een filmpje gezet waarin een 2 euro muntstuk bij draaiende motor keurig rechtop blijft staan.
Piet.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 22:05 #1390081 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic facebook
@Piet22
Waarom dat filmpje ook niet even op ons forum...?

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 22:47 #1390086 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic appeltje - eitje

geejee schreef : @Piet22
Waarom dat filmpje ook niet even op ons forum...?

Een filmpje uploaden en embedden is hier nog niet mogelijk.
Op facebook is het een eitje.
Piet

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 23:32 #1390098 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Dat appeltje-eitje moet niet gekker worden.

Onvoorstelbaar!
Dus..., als lid van de V700 vereniging heb ik geen mogelijkheid om van de rechten gebruik te maken, die n.b. op naam van de V700 vereniging (mis)bruikt op facebook worden, omdat een filmpje "uploaden en embedden" op het forum niet mogelijk is...?
En daar betaal ik mijn lidmaatschap voor...?
Is dit een grapje of meen je dit? Indien het eerste, kan ik om lachten, ik ben gek op appeltjes. Het tweede is minder, ik haat eitjes, zeker hard gekookte eitjes.
Het zijn momenteel 2 wereldjes hier, een openbaar en eerlijk V700 forum (het appeltje) en een het  "ons kent ons" face-book wereldje.
Ik dacht dat er afspraken lagen dat facebook berichten ook forum openbaar zouden zijn.
En ik weet het..., met de tijd mee gaan hè..?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 23:56 #1390100 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Een linkje
Veel video's op de v700 facebook pagina ga je niet vinden...wel een hoop "onzin" (kletshoek) op de facebook pagina.
Ik denk dat Pietje zijn opmerking over Facebook meer in algemene zin werd bedoeld en niet specifiek op de Volvo 700 Facebook pagina.
Een linkje plaatsen naar het filmpje dat bv op youtube staat is hier wel mogelijk, net als de link naar het filmpje op skydrive van de topicstarter.
Groeten,Gerben

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 00:22 #1390101 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic facebook

geejee schreef : Het zijn momenteel 2 wereldjes hier, een openbaar en eerlijk V700 forum (het appeltje) en een het  "ons kent ons" face-book wereldje.

Relax.
De volvo 700 groep op facebook is gewoon openbaar, net als dit forum.
Als ik een filmpje op dit forum wil laten zien moet ik eerst een externe host zien te vinden, uploaden en dan een link op dit forum plaatsen. Kan allemaal wel, maar is gewoon omslachtiger. En dan ben ik nog afhankelijk van de snelheid van de hoster. Heb je gemerkt hoe schokkerig de filmpjes van de TS afspelen?
Als ik op facebook een filmpje wil laten zien kan ik het op facebook uploaden en kunnen de bezoekers van de volvo 700 groep het binnen facebook afspelen. En het werkt gewoon prima.
Er is door Ben van Volvo-forum ook een Volvo te Koop groep aangemaakt op facebook. Ook openbaar en er staan diverse 740/940 advertenties op.

Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 09:05 #1390105 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic facebook
Volgens mij is die facebook groep een prive initiatief en geen club gebeuren.
MAar, opzich, aanmelden kan altijd.

Ik merk dat ik klets praatjes enzo ook eerder op facebook doe en techinsche vragen hier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 09:45 #1390107 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motor klinkt goed
die motor klinkt volgens mij goed en ligt mooi stil. Als de motor op 5 cilinders zou lopen zie je héél duidelijk schudden. Je hoort het dan ook dat één cilinder overslaat. Tijdens het rijden merk je ook dat de motor onregelmatig loopt.
Dat is hier in de filmpjes niet te zien.
Ik zou me er geen zorgen over maken.
Groet,
Marcel

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 22:44 #1390137 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic GB
Hallo Piet

Piet22 schreef : Als ik een filmpje op dit forum wil laten zien moet ik eerst een externe host zien te vinden, uploaden en dan een link op dit forum plaatsen.

Facebook heeft een paar GB meer op de server dan wij.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC