B230F Carburateur
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2013 19:24 #1097991
door Fred Schukkink (GAST)
B230F Carburateur is gemaakt door Fred Schukkink (GAST)
Ik wil een B230F voorzien van een carburateur, dit omdat de betreffende auto een carburateur versie is en een B230F blok voorhanden is.
Mijn vraag: is het mogelijk of kom ik onoverkomelijke haken en ogen tegen?
Wat is het eccentieele verschil in vergelijk met het A blok?
Groet Fred
Mijn vraag: is het mogelijk of kom ik onoverkomelijke haken en ogen tegen?
Wat is het eccentieele verschil in vergelijk met het A blok?
Groet Fred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2013 00:36 #1389215
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alles kan
Alles kan,En ik weet dat er bangers/crossers zijn die dat doen maar de het kost ze toch altijd weer heel veel moeite om een F motor op Carb goed aan de gang te krijgen.Ik heb me er nooit in verdiept waar dat dan door kwam.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2013 00:11 #1389298
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Caburatuer
Beste Fred,
Dat Is helemaal niet moeilijk omdat de blokken vrijwel gelijk zijn. Je kunt gewoon inlaat met Caburatuer op f blok zetten. En uilaatspruit ook maar dat hoeft niet eens dacht ik. Zit wel verschil in nokkenas maar die kun je evt ook wisselen maar hoeft niet perse. een k blok heeft wel iets hoger compressie en f loopt wat soepeler vooral de f blokken(alle red blocks) Vanaf 93 zijn goed vanwege de onderliggende oliesproeiers. Op ieide blokken zit 530 kop dus dat maakt ook niks uit.
Verschil zit maar alleen maar in carburateur of injectie systeem eigenlijk.
Succes.
Dat Is helemaal niet moeilijk omdat de blokken vrijwel gelijk zijn. Je kunt gewoon inlaat met Caburatuer op f blok zetten. En uilaatspruit ook maar dat hoeft niet eens dacht ik. Zit wel verschil in nokkenas maar die kun je evt ook wisselen maar hoeft niet perse. een k blok heeft wel iets hoger compressie en f loopt wat soepeler vooral de f blokken(alle red blocks) Vanaf 93 zijn goed vanwege de onderliggende oliesproeiers. Op ieide blokken zit 530 kop dus dat maakt ook niks uit.
Verschil zit maar alleen maar in carburateur of injectie systeem eigenlijk.
Succes.
Moderators: Jerry Stam