Stotteren en haperen

  • Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2013 00:28 #1097920 door Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
Stotteren en haperen is gemaakt door Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
 
Hoi allemaal :)
Mijn 745 bevalt me echt zeer goed, maar bij de eerste keer optrekken stottert hij en hapert hij soms heel erg. Alsof je ineens al het vermogen verliest...
Het toerental blijft dan wel gelijk, maar ik heb echt geen idee wat het is :(
Ook wat mij is opgevallen is, dat het stationaire toerental met een warme motor tegen de 1500 aan zit, persoonllijk vind ik dit erg hoog....
Iemand wonderoplossingen voor mij? Ik weet niet waar ik moet beginnen...
Groetjes,
Olivier-Bas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2013 08:30 #1388882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic staat op de site
alle info staat wel op de site even zoeken.
voor het juiste type filter zul je er even onder moeten kruipen.
maar als je lid zou zijn van de vereniging zou je naar een sleuteldag kunnen.
dan kun jezelf sleutelen maar er zijn altijd andere leden die je graag helpen.
als je een carberateur motor hebt klinkt het als een choke die blijft hangen.
gr harm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2013 11:00 #1388885 door Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
Beantwoord door Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST) in topic   Dat kan heel goed
 
Dat kan heel goed kloppen, want het lampje van de choke brandt altijd....
Maar het knopje is er ook af en ik dacht, met wat anderen dat het aan het knopje lag.. maar dat dus blijkbaar niet dan ghehe bedankt voor de tip! Maar heeft dit dan weer niet temaken met een automatische choke? Sorry voor alle vragen hoor maar ik ben nog een leek hierin (a) Ik wil het allemaal leren en het liefst gisteren al haha :P
Ik ga zo maar eens eronder om te kijken welk filter er precies in zit :) Oh en ik ga wel lid worden van de vereniging, maar ik heb het de eerstkomende weken erg druk met tentamens en opdrachten dus ik wacht daar nog eventjes mee :)
 
Olivier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2013 18:22 #1389326 door Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
Beantwoord door Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST) in topic Filter
 
 
Dit is wat ik kon zien wat betreft de plek waar het brandstoffilter hoort te zijn:
 
<a href=" postimg.org/image/u16x1wwct/ "> postimg.org/image/u16x1wwct/
 
Maar is dit niet een elektrische brandstofpomp? Volgens een programma Vadis hoor ik een mechanische brandstofpomp te hebben, dus ik weet nu niet meer wat ik heb.
Wat betreft de choke, hier is het knopje gewoon van gaar en hij blijft niet hangen. Als ik hem helemaal indruk is hij ook onder de motorkap volledig ingedrukt zegmaar.
Op het Volvoforum en dit forum heb ik wat dingen gevonden die met het horten en stoten temaken kunnen hebben. Zoals: Nieuwe bougies, nieuw brandstoffilter en het gasklephuis schoonmaken.
Het rare vind ik van het horten en stoten, is dat het alleen voorkomt met een koude motor. Dat draait de auto stationair ook 1000 toeren. met een warme motor is het helemaal weg en draait de motor stationair 1500 toeren. Ook houdt de motor met een koude motor erg in.
Wat zal ik als eerste gaan vervangen/schoonmaken?
 
Groetjes,
 
Olivier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD