De eerste paar honderd meter loopt de moter hortend en stotend....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2013 13:41 #1097907 door V700 register
Problemen met mijn 940 LPT 2.3 estate 98 op benzine.....en dat met de eerste zomerse dagen..
Start gewoon, maar de eerste paar honderd meter loopt de moter hortend en stotend.... daarna als een zonnetje, en om het leuk te maken: soms doet ie het direct prima.
Andere LMM geprobeert; blijft hetzelfde.
Heeft iemand een suggestie?

Groeten uit mooi Schoorl
Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2013 14:36 #1388842 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic temperatuur
Het zou de temperatuurssensor ECU wel eens kunnen zijn. De sensor zit onder het inaatspruitstuk bij de derde cilinder.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2013 16:04 #1398264 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Problemen met mijn 940 LPT 2.3 estate 98 op benzine
<p style="color: #000033; font-size: 12px; line-height: 16px;">Start gewoon, maar de eerste paar honderd meter loopt de moter hortend en stotend.... daarna als een zonnetje, en om het leuk te maken: soms doet ie het direct prima.<p style="color: #000033; font-size: 12px; line-height: 16px;">Andere LMM geprobeert; blijft hetzelfde<p style="color: #000033; font-size: 12px; line-height: 16px;">Groeten uit mooi Schoorl, Jan

wp001 schreef : Het zou de temperatuurssensor ECU wel eens kunnen zijn. De sensor zit onder het inaatspruitstuk bij de derde cilinder.

Hoi Timen,
Het ging even goed nadat ik een nieuwe inlaatpakking had gemonteerd...maar het is weer mis, dus mijn vraag is: kan jij de temperatuurssensor ECU leveren en wat kost het?
Je zegt dat hij bij de derde cilinder zit... 3e cilinder van voor of vanaf achter? Je merkt het al, ik ben een amateur die het graag allemaal wil leren
Groet, Jan

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2013 18:04 #1398275 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic vooraan beginnen
Jan,
Bij de redblocks begin je vooraan te tellen, de sensor zit dus onder de een-na-laatste cylinder-inlaat (dus ook zo ongeveer de lastigste om te bereiken )

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2013 18:40 #1398279 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re.................

scorlo schreef : Problemen met mijn 940 LPT 2.3 estate 98 op benzine.....en dat met de eerste zomerse dagen..
Start gewoon, maar de eerste paar honderd meter loopt de moter hortend en stotend.... daarna als een zonnetje, en om het leuk te maken: soms doet ie het direct prima.
Andere LMM geprobeert; blijft hetzelfde.
Heeft iemand een suggestie?

Groeten uit mooi Schoorl
Jan

Ik zou het ontstoringsrelais checken(meten of er bij de injectoren wel spanning komt) en anders vervangen(of doorsolderen). Is een goedkope handeling om dàt alvast uit te sluiten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC