Intankpomp spannings kabel

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2013 23:30 #1097869 door V700 register
Intankpomp spannings kabel is gemaakt door V700 register
Hallo.

Iemand een idee waar de spanningskabel van de intank pomp loopt? Aangezien er nog al geknipt is in het benzine circuit wil ik kijken of het niet draaien van de pomp komt door een onderbreking in de spanningskabel hier van.

Even luikje in de tank open maken is lastig door de gastank boven dit luikje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2013 23:58 #1388649 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Wielkuip
De stekkerverbinding  vind je in de linkerwielbak onder het "plankje"
Meestal is het een rose en de zwarte draad !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 00:49 #1388652 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Effe uit m'n hoofd....
De kabel met de rode mantel, is de twee aderige voeding van de brandstof pomp.
Zoals Timen al schreef; in de linker wielbak.
Zet er even prik op, dan moet je de pomp horen draaien.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 11:49 #1388668 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Rosé
Arjan,

Bij de schopplaat bij de pedalen, aan de linkerkant, vlakbij het altijd lekkende klepje zit een grote witte multistekker verstopt. Hierin zit alles voor de achterzijde geplugd. O.a de achterlichten, kentekenverlichting, antenne, klep verlichting, de electrische raam bediening voor de linker achterdeur en, ja, de kabels voor de vlotterunit en de intank pomp.

In de witte multi stekker zitten 2 rose draden. Eentje wat dikker is van de electrische raam bediening van de linker achterdeur. De andere, dunne rose is van de intankpomp.

Even meten of er stroom op komt te staan bij lopende motor en/of 12v op zetten en luisteren of de pomp gaat lopen.

Success.

Groetjes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 13:45 #1388676 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Lopen
De motor loopt heus wel zonder de intankpomp. De hoofdpomp moet dan wat meer werk doen.
Het beste is om de druk op de rail te meten. Een t-stukje tusen de leiding naar de hulpstartinjector.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 13:59 #1388677 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tot 4000 toeren
Het motortje loopt nu redelijk tot 4000 toeren, daarboven houdt ie in.
Ook als je vol het gas in trapt smoort hij.
Nu is 4000 toeren gelijk aan 160 km/h dus opzich :)
Maar, daarom dacht ik pompje krijgt net niet genoeg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 19:03 #1388692 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stomme tip?
Hoi Andre,
Waarom maak je onder de auto de leiding van je tank naar je hoofdpomp/filter niet los?
Bakje eronder.
Als je je kontact nu aanzet moeten beide pompen ongeveer 3 sec gaan lopen.
Doe je dat een paar keer dan moet er benzine uit de losgenomen leiding komen.
Wel oppassen dat je niet de hele tank ga leeghevelen. Bij voorkeur de auto een eindje bij je huis vandaan zetten, en geen rokende kijkers.
Geen garantie, geen aansprakelijkheid
Jaap

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD