Benzine / gas principe circuit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2013 22:25 #1097816
door V700 register
Benzine / gas principe circuit is gemaakt door V700 register
Mensen ,
Ik moet ( onder andere van mij zelf ) binnen korte tijd de benzine loop van mijn 940 draaiend hebben.
Stap 1 andere pomp onder de stoel monteren.
Stap 2 zorgen dat de pomp spanning krijgt, krijgt ie nu niet.
Er zit een vialle ams systeem op, G2.
Voor mijn idee, als de auto op benzine staat, dan moet de pomp onder de stoel draaien en zit de gas kraan dicht.
Als je op gas omschakelt, blijft de benzine pomp dan gevoed met 12 volt?
Maw in grote lijnen, wat schakelt uit bij gas loop?
Of, stopt alleen maar de Benzine in spuiting? En zoja hoe wordt dat geschakeld.
En als je op benzine rijdt zit dan alleen de gas kraan dicht?
Of gaat 1 systeem echt uit als systeem 2 aktief is?
Bij een 1992 b230fb, alleen benzine pomp onder bestuurderstoel? Of ook iets in de tank?
Kunnen injectors na minstens 2 jaar vast zitten Oid?
Ik moet ( onder andere van mij zelf ) binnen korte tijd de benzine loop van mijn 940 draaiend hebben.
Stap 1 andere pomp onder de stoel monteren.
Stap 2 zorgen dat de pomp spanning krijgt, krijgt ie nu niet.
Er zit een vialle ams systeem op, G2.
Voor mijn idee, als de auto op benzine staat, dan moet de pomp onder de stoel draaien en zit de gas kraan dicht.
Als je op gas omschakelt, blijft de benzine pomp dan gevoed met 12 volt?
Maw in grote lijnen, wat schakelt uit bij gas loop?
Of, stopt alleen maar de Benzine in spuiting? En zoja hoe wordt dat geschakeld.
En als je op benzine rijdt zit dan alleen de gas kraan dicht?
Of gaat 1 systeem echt uit als systeem 2 aktief is?
Bij een 1992 b230fb, alleen benzine pomp onder bestuurderstoel? Of ook iets in de tank?
Kunnen injectors na minstens 2 jaar vast zitten Oid?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2013 22:34 #1388371
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er
Er zit altijd een pomp in de tank. Soms ook eentje tegen de bodem onder de bestuurder, de pomp in de tank is dan wat zwakker dan de pomp die het in zn eetje moet doen. Het systeem met alleen de (sterkere) intank pomp vind je bij de latere modellen, ik denk dat jij dus twee pompen hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2013 14:30 #1388395
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inmiddels
Heb ik een schema hoe de gas installatie aangesloten is en wat er allemaal opzit.
Nu vraag ik mij alleen af, op welke "voorwaarden" schakelt de computer het gas af.
Motor uit, kan ik mij voostellen, maar mijn opel omega (ja sorry) ging de motor uit, als de benzine tank bijna leeg was ook al reed ik op gas.
Zo zullen er misschien nog meer redenen zijn om de gaskraan dicht te draaien?
Kan het zijn als je gastank bijna leeg is en je een bocht door gaat dat het vloeibare gas naar een kant gedrukt wordt en je daarom geen gas meer hebt en dan de computer hem uitschakelt?
Zijn zo van die vragen.
Nu vraag ik mij alleen af, op welke "voorwaarden" schakelt de computer het gas af.
Motor uit, kan ik mij voostellen, maar mijn opel omega (ja sorry) ging de motor uit, als de benzine tank bijna leeg was ook al reed ik op gas.
Zo zullen er misschien nog meer redenen zijn om de gaskraan dicht te draaien?
Kan het zijn als je gastank bijna leeg is en je een bocht door gaat dat het vloeibare gas naar een kant gedrukt wordt en je daarom geen gas meer hebt en dan de computer hem uitschakelt?
Zijn zo van die vragen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2013 15:32 #1388400
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In ieder geval draait de
In ieder geval draait de benzinepomp altijd. Ook bij het rijden op LPG.
Monteer een nieuwe pomp en sluit deze met een knopje direct op de accu aan om te testen. Loopt hij dan wel dan zoeken waarom de pomp geen spanning krijgt. Ben er bij mijn 740 nog niet achter waarom de pomp geen spanning krijgt vandaar de oplossing met een knopje waarmee ik de pomp handmatig in en uit kan schakelen
Ook een mooie startonderbreker (knopje zit uit het zicht)
Monteer een nieuwe pomp en sluit deze met een knopje direct op de accu aan om te testen. Loopt hij dan wel dan zoeken waarom de pomp geen spanning krijgt. Ben er bij mijn 740 nog niet achter waarom de pomp geen spanning krijgt vandaar de oplossing met een knopje waarmee ik de pomp handmatig in en uit kan schakelen

- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2013 20:15 #1388409
door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic beetje link?
De benzine pomp wordt aangestuurd door de ECU. De pomp draait alleen als de motor draait (natuurlijk). Bij het starten draait de pomp ook, om de motor aan te laten slaan. Het draaien van de motor wordt gecontroleerd adhv de puls van de bobine. Komt er geen puls, krijgt de pomp geen spanning.
Dit is een stukje veiligheid, vooral bedoeld bij ongevallen. Zou bij een ongeval de motor afslaan, en (bijna) alles ligt open, dan zou de pomp maar benzine eventueel over de warme motor spuiten, met alle risico van brand. Een losse schakelaar die de pomp altijd laat draaien is hierom niet zo veilig/handig.
Als de pomp niet wil draaien, omdat hij geen spanning krijgt, zou ik het in eerste instantie aan het relais denken.
Dit is een stukje veiligheid, vooral bedoeld bij ongevallen. Zou bij een ongeval de motor afslaan, en (bijna) alles ligt open, dan zou de pomp maar benzine eventueel over de warme motor spuiten, met alle risico van brand. Een losse schakelaar die de pomp altijd laat draaien is hierom niet zo veilig/handig.
Als de pomp niet wil draaien, omdat hij geen spanning krijgt, zou ik het in eerste instantie aan het relais denken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2013 20:32 #1388411
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mijn auto moet dat wel
Bij mijn auto moet dat wel anders loopt hij niet. Relais al vervangen en ook computer gewisseld. Zal wel ergens in de bedrading zitten.
Moderators: Jerry Stam