wit poeder tussen bougie en bougie kabel
- V700 register
- Nieuw lid
-
120 km wegen dus met 124/126 op de tom daar kom je nog mee weg

Weet ook niet waarom deze zo zuinig is. De 744 rijdt 1 op 8. En paradoxaal nauwelijks klepschade bij de 745. De laatste 60.000 km geen plaatje vervangen. Bij de 744 ben ik in 20.000 km al 2 maten is 2 * 0,05 = 0,1 mm verder.
Het enige verschil tussen de twee is dat de 745 met een vialle rondrijdt en de 744 met een omvl maar dat kan ook toeval zijn.
Ik wil eens bij een sleuteldag het CO bij verschillende toerentallen meten.
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
-
- Premium lid
-
- Berichten: 145
Rob, kun je mij ook vertellen wat voor type vialle verdamper je gebruikt in je 745?Rob Hiemstra schreef : Lange afstand Ja Max 100 nee.
120 km wegen dus met 124/126 op de tom daar kom je nog mee weg
Weet ook niet waarom deze zo zuinig is. De 744 rijdt 1 op 8. En paradoxaal nauwelijks klepschade bij de 745. De laatste 60.000 km geen plaatje vervangen. Bij de 744 ben ik in 20.000 km al 2 maten is 2 * 0,05 = 0,1 mm verder.
Het enige verschil tussen de twee is dat de 745 met een vialle rondrijdt en de 744 met een omvl maar dat kan ook toeval zijn.
Ik wil eens bij een sleuteldag het CO bij verschillende toerentallen meten.
Rob
Ik heb ook een B230K die al wat km heeft gemaakt , maar nog nauwelijks klepschade heeft. Ik denk dat ik nu voor de eerste keer na 40000 a 50000 km lpg rijden de kleppen moet stellen. Best wel netjes vind ik.
Ik probeer mijn 745 wat zuiniger te krijgen dmv een lange M90 bak en een 3.31 achteras. Ongeveer 2400 toeren bij 120 km/h. Ik hoop dat het werkt.
Was jij ook diegene die op lange ritten naar het buitenland 1 op 11 reed op lpg?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zijn wel mensen die de mechanische ventilator vervangen voor een electrische. Hoeveel dat oplevert weet ik niet.
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Een ventilator in de rijwind zal niet zo bijster veel vermogen opnemen.Rob Hiemstra schreef : Er zijn wel mensen die de mechanische ventilator vervangen voor een electrische. Hoeveel dat oplevert weet ik niet.
Rob
Het voordeel van een E- ventilator dat tie niet onnodig <a></a><a></a>draait, een vast toerental heeft = optimaal rendement.
Aan de (gas/benzine-) pomp zul je er weinig van merken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
-
- Premium lid
-
- Berichten: 145
Zouhet polijsten/opruwen/bewerken van de in/uitlaatkanalen nog helpen?
Ik ben iig wel van plan om de mechanische fam eraf te halen en een elctrische fan te monteren. Dit omdat de eerste best wel lawaai maakt onder de kap.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een beetje, maar wasted spark er op gaat zeker helpen.Gydomatra schreef : ja , ik denk ook dat het niet veel uitmaakt voor het verbruik. Zuiniger dan 1 op 10 a 10,5 op lpg zal een redblok wel niet lopen. In principe is dat al best zuinig voor een niet al te moderne 2.3.
Zouhet polijsten/opruwen/bewerken van de in/uitlaatkanalen nog helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
-
- Premium lid
-
- Berichten: 145
Chilm schreef :
Een beetje, maar wasted spark er op gaat zeker helpen.Gydomatra schreef : ja , ik denk ook dat het niet veel uitmaakt voor het verbruik. Zuiniger dan 1 op 10 a 10,5 op lpg zal een redblok wel niet lopen. In principe is dat al best zuinig voor een niet al te moderne 2.3.
Zouhet polijsten/opruwen/bewerken van de in/uitlaatkanalen nog helpen?
Ik heb er een draadje over gezien , maar nog niet echt in verdiept.
Kan dat alleen voor (turbo) injectiemotoren of ook voor carburateur motoren?
Ik neem aan dat wasted spark een betere vonk en ontbranding heeft wat weer resulteerd in een lager verbruik?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt, maar op turbo motoren merk je het meeste effect, en turbo op LPG injectie is e.e.a. helemaal ideaal (mijn eigen set-up momenteel).Ik behaal een brandstofbesparing van tussen de 10 en 15 % (ja echt waar).Gydomatra schreef :
Chilm schreef :
Een beetje, maar wasted spark er op gaat zeker helpen.Gydomatra schreef : ja , ik denk ook dat het niet veel uitmaakt voor het verbruik. Zuiniger dan 1 op 10 a 10,5 op lpg zal een redblok wel niet lopen. In principe is dat al best zuinig voor een niet al te moderne 2.3.
Zouhet polijsten/opruwen/bewerken van de in/uitlaatkanalen nog helpen?
Ik heb er een draadje over gezien , maar nog niet echt in verdiept.
Kan dat alleen voor (turbo) injectiemotoren of ook voor carburateur motoren?
Ik neem aan dat wasted spark een betere vonk en ontbranding heeft wat weer resulteerd in een lager verbruik?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
-
- Premium lid
-
- Berichten: 145
En wat voor een verbruik heb je?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja ik rijdt op LPG (Vialle Lpi).Mijn gemiddelde verbruik is 1 op 7 a 8 maar ik heb een zware rechter voet.Gydomatra schreef : Chilm, rijd jouw turbomotor nu op lpg injectie dan?En wat voor een verbruik heb je?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.