wit poeder tussen bougie en bougie kabel

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2013 13:06 #1388610 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lange afstanden en max
Lange afstand Ja Max 100 nee.
120 km wegen dus met 124/126 op de tom daar kom je nog mee weg :-)
Weet ook niet waarom deze zo zuinig is. De 744 rijdt 1 op 8. En paradoxaal nauwelijks klepschade bij de 745. De laatste 60.000 km geen plaatje vervangen. Bij de 744 ben ik in 20.000 km al 2 maten is 2 * 0,05 = 0,1 mm verder.
Het enige verschil tussen de twee is dat de 745 met een vialle rondrijdt en de 744 met een omvl maar dat kan ook toeval zijn.
Ik wil eens bij een sleuteldag het CO bij verschillende toerentallen meten.
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-02-2014 22:48 #1401270 door G. Los

Rob Hiemstra schreef : Lange afstand Ja Max 100 nee.
120 km wegen dus met 124/126 op de tom daar kom je nog mee weg :-)
Weet ook niet waarom deze zo zuinig is. De 744 rijdt 1 op 8. En paradoxaal nauwelijks klepschade bij de 745. De laatste 60.000 km geen plaatje vervangen. Bij de 744 ben ik in 20.000 km al 2 maten is 2 * 0,05 = 0,1 mm verder.
Het enige verschil tussen de twee is dat de 745 met een vialle rondrijdt en de 744 met een omvl maar dat kan ook toeval zijn.
Ik wil eens bij een sleuteldag het CO bij verschillende toerentallen meten.
Rob

Rob, kun je mij ook vertellen wat voor type vialle verdamper je gebruikt in je 745?
Ik heb ook een B230K die al wat km heeft gemaakt , maar nog nauwelijks klepschade heeft. Ik denk dat ik nu voor de eerste keer na 40000 a 50000 km lpg rijden de kleppen moet stellen. Best wel netjes vind ik.
Ik probeer mijn 745 wat zuiniger te krijgen dmv een lange M90 bak en een 3.31 achteras. Ongeveer 2400 toeren bij 120 km/h. Ik hoop dat het werkt.
 
Was jij ook diegene die op lange ritten naar het buitenland 1 op 11 reed op lpg? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2014 10:36 #1401276 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verdamper type
Eerst een D-type en nu een F-type allebei met stationair regeling. Ding rijdt eigenlijk altijd 1 op 10 N-weg of snelweg. Ik heb een keer voor de proef van Adam naar Z-vlaanderen gereden achter de vrachtwaggel 90 km per uur en toen was het net aan 1 op 10,5. Dat doe ik dus niet meer.
Er zijn wel mensen die de mechanische ventilator vervangen voor een electrische. Hoeveel dat oplevert weet ik niet.
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2014 23:42 #1401291 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Nihil

Rob Hiemstra schreef : Er zijn wel mensen die de mechanische ventilator vervangen voor een electrische. Hoeveel dat oplevert weet ik niet.
Rob

Een ventilator in de rijwind zal niet zo bijster veel vermogen opnemen.
Het voordeel van een E- ventilator dat tie niet onnodig <a></a><a></a>draait, een vast toerental heeft = optimaal rendement.
Aan de (gas/benzine-) pomp zul je er weinig van merken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-02-2014 22:30 #1401335 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic ja..
ja , ik denk ook dat het niet veel uitmaakt voor het verbruik. Zuiniger dan 1 op 10 a 10,5 op lpg zal een redblok wel niet lopen. In principe is dat al best zuinig voor een niet al te moderne 2.3.
Zouhet polijsten/opruwen/bewerken van de in/uitlaatkanalen nog helpen?
Ik ben iig wel van plan om de mechanische fam eraf te halen en een elctrische fan te monteren. Dit omdat de eerste best wel lawaai maakt onder de kap.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2014 21:53 #1401372 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic WS

Gydomatra schreef : ja , ik denk ook dat het niet veel uitmaakt voor het verbruik. Zuiniger dan 1 op 10 a 10,5 op lpg zal een redblok wel niet lopen. In principe is dat al best zuinig voor een niet al te moderne 2.3.
Zouhet polijsten/opruwen/bewerken van de in/uitlaatkanalen nog helpen?

Een beetje, maar wasted spark er op gaat zeker helpen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-02-2014 23:30 #1401375 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic Hmmm..

Chilm schreef :

Gydomatra schreef : ja , ik denk ook dat het niet veel uitmaakt voor het verbruik. Zuiniger dan 1 op 10 a 10,5 op lpg zal een redblok wel niet lopen. In principe is dat al best zuinig voor een niet al te moderne 2.3.
Zouhet polijsten/opruwen/bewerken van de in/uitlaatkanalen nog helpen?

Een beetje, maar wasted spark er op gaat zeker helpen.

 
Ik heb er een draadje over gezien , maar nog niet echt in verdiept.
Kan dat alleen voor (turbo) injectiemotoren of ook voor carburateur motoren?
 
Ik neem aan dat wasted spark een betere vonk en ontbranding heeft wat weer resulteerd in een lager verbruik?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2014 00:34 #1401377 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Gydomatra schreef :

Chilm schreef :

Gydomatra schreef : ja , ik denk ook dat het niet veel uitmaakt voor het verbruik. Zuiniger dan 1 op 10 a 10,5 op lpg zal een redblok wel niet lopen. In principe is dat al best zuinig voor een niet al te moderne 2.3.
Zouhet polijsten/opruwen/bewerken van de in/uitlaatkanalen nog helpen?

Een beetje, maar wasted spark er op gaat zeker helpen.

 
Ik heb er een draadje over gezien , maar nog niet echt in verdiept.
Kan dat alleen voor (turbo) injectiemotoren of ook voor carburateur motoren?
 
Ik neem aan dat wasted spark een betere vonk en ontbranding heeft wat weer resulteerd in een lager verbruik?

Klopt, maar op turbo motoren merk je het meeste effect, en turbo op LPG injectie is e.e.a. helemaal ideaal (mijn eigen set-up momenteel).Ik behaal een brandstofbesparing van tussen de 10 en 15 % (ja echt waar).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-02-2014 21:28 #1401417 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic verbruik
Chilm, rijd jouw turbomotor nu op lpg injectie dan?
 
En wat voor een verbruik heb je?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2014 00:39 #1401424 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Gydomatra schreef : Chilm, rijd jouw turbomotor nu op lpg injectie dan?En wat voor een verbruik heb je?

Ja ik rijdt op LPG (Vialle Lpi).Mijn gemiddelde verbruik is 1 op 7 a 8 maar ik heb een zware rechter voet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD