wanneer zijn de kleppen uitgesteld?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2013 22:00 #1097644
door V700 register
wanneer zijn de kleppen uitgesteld? is gemaakt door V700 register
hallo volvos
ik vroeg mij af wanneer de kleppen zijn uitgesteld
bij de hoeveel mm
en als de kop is uitgesteld moet hij dan geheel gereviseerd worden of een nieuwe
het is nog niet van toepassing volgens mij maar gewoon om te weten
groeten jasper en gerwin
ik vroeg mij af wanneer de kleppen zijn uitgesteld
bij de hoeveel mm
en als de kop is uitgesteld moet hij dan geheel gereviseerd worden of een nieuwe
het is nog niet van toepassing volgens mij maar gewoon om te weten
groeten jasper en gerwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2013 22:04 #1387220
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitgesteld
Je stelt de kleppen door er dunnere plaatjes tussen te doen. De dunste plaatjes van Volvo zijn 3.3 mm. Je kunt ze dunner maken, tot 3.0 mm. Daarna kun je evt. nog de klepstelen afslijpen waarna er weer dikkere plaatje tussen kunnen.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2013 22:13 #1387221
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Verder kan ook
Dunner is ook goed mogelijk, dan moeten de bussen waar de stelplaatjes in zitten wat worden afgeslepen. Heb een tijdje rondgerenden met 255, maar dat is denk ik ook echt wel het uiterste. Afsliijpen klepstelen is ook een optie, kun je weer een tijd vooruit. Heb er daarna een goede gebruikte kop opgezet.
Groet, Chris
Groet, Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2013 21:00 #1387265
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wijs man
Een wijs man hier in de buurt heeft mij ooit eens geleerd dat uitgestelde kleppen niet bestaan !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2013 19:44 #1387836
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maar
liggen de kleppen dan ondertussen niet belachelijk diep in de zetels? Hoelang gaat dat goed, als je het echt over millimeters hebt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 07:36 #1387863
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom
Waarom zou dat niet goed gaan? Ik kan niet echt een reden verzinnen. Tis vast niet bevorderlijk voor de prestaties maar dat lijkt me ook het enige en overkomelijk.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 09:30 #1387876
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Somberen
Weet je dat bij een fabrieks nieuwe kop de kleppen 2.50 mm boven het verbrandingsvlak staan? Wanneer een kop uitgesteld is, is de dikte van het klepstelplaatje van 4.00 naar 3.30 gegaan. Dus 0.7 mm verschil. Was het plaatje 3.00 mm hetgeen practisch nog net kan dan zou er 1.00 mm weggewerkt moeten worden.. 2.50-1.00 is nog altijd 1.5mm over. en ± 200.000 km op lpg verder. Sommigen rijden al rond met nog weer een mm compensatie. Er is dan nog niets aan de hand. Zou je nog verder gaan en de klep zou in de zitting verdwijnen dan zou je kunnen stellen dat de klep niet voldoende uitlaatgassen kan laten passeren. De lichthoogte van de nokkenas blijft wel gelijk natuurlijk maar de uitstroming wordt enigszins moeilijker. Stel dat het overeen zou komen met 1mm belemmering dan heb je altijd nog 90% perfecte uitstroming, waar heb je het dan over? Want alleen bij 100% vermogen/uitlaatgasuitstroming zou je er dan iets van kunnen merken.Ben 740 schreef : liggen de kleppen dan ondertussen niet belachelijk diep in de zetels? Hoelang gaat dat goed, als je het echt over millimeters hebt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 10:19 #1387878
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vrouwen
Konden sommige vrouwen het kleppen ook maar eens uitstellen...
Moderators: Jerry Stam