Kom er niet uit!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2013 12:25 #1097537 door V700 register
Kom er niet uit! is gemaakt door V700 register
Ben al geruime tijd aan het zoeken hoe hte komt dat mijn 960 onregelmatig loopt. Op benzine geeft hij stationair af en toe een een schokje, op lpg continue schudden. Bij een koude start loopt hij op benzine goed, start prima, slaat niet af. Wanneer hij op lpg overgaat verliest hij vermogen, loopt slecht en bij gas los valt hij snel terug en blijft ternauwernood stationair lopen. Eenmaal goed warm loopt hij lpg beter, wanneer je gas geeft bij constante snelheid bij 2500 rptm lijkt het alsof hij even inhoud. Bove de 3000 rptm heeft hij daar geen last van. Vanochtend bij Olijve gas garage geweest en een viergas meting laten doen. Aanvankelijk lijkt hij redelijk schoon te verbranden, echter na een poos oplopende zuurstofwaarden. LpG uitgelezen en niets te vinden. Man van Olijve suggereerde dat er misschien met de kleppen iets niet in orde zou kunnen zijn. Auto heeft 286300 km gelopen. Bobines heb ik al uitgewisseld. Heeft iemand een idee?
Groet ,
Tijs

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2013 12:27 #1386643 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handig
misschien best handig om even te vermelden wat voor gassysteem je hebt.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-05-2013 21:26 #1386663 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic bougie kabels
Mijn 245 met injectie (Kjet) heeft hetzelfde, ook schokken bij benzine en op gas nog erger. Ik kwam er in het donker achter dat mijjn bobine kabel vonkte en dat bij de verdelerkap wat vonkvorming zat en de bougiekabels over de kleppekdeksel liet vonken zien. Resultaat versleten bougies.

Je kan het dus goed testen in het donker en dan met een planten spuit (nevel) op de bougie kabels spuiten. Als je vonken ziet dan weet je wat te doen. Maar je kan ook in het donker gaan speuren naar vonkjes.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2013 21:38 #1386664 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic 6 weken

Chilm schreef : misschien best handig om even te vermelden wat voor gassysteem je hebt.

<a href="/node/48522">6 weken geleden</a> heeft Tijs dezelfde vraag gesteld en toen was het een Landi. ik heb geadviseerd eerst eens de ontstekingsversterkers uit te wisselen maar daar is verder geen reactie op geweest.
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2013 22:49 #1386671 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vacuum
Hoi Tijs,
Mijn 960 had dat ook. Koud geen probleem, bij warmer worden erg schokkerig lopen en bij temperaturen onder de 5 graden zelfs afslaan. Op benzine iets beter lopen dan op gas.
Bleek het vacuumsysteem naar de EGR te zijn. Als de EGR klep open moet (bij koelwatertemteratuur van ongeveer 40 graden) begon het feest.
Loop alle vacuumslangen eens na. Er waren bij mij twee verbindingen totaal verteerd en er zat een slang zelfs helemaal los. Nieuwe verbindingsstukjes erin, probleem opgelost.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC