'help' de motor slaat stationair steeds af B200E

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2013 19:49 #1097240 door P.J. Bus
Na vorige week zaterdag de auto weer eens gepoetst te hebben na deze winter, en alles was OK, startte ik vanmiddag (woensdag dus) de 744 met B200E motor, een K-jetronic dus. Starten lopen en meteen uitvallen. He wat vreemd, dat doet hij normaal niet. Weer starten, lopen, meteen wegrijden, schakelen en rijden, in de bocht schakelen zonder gas: afslaan. Starten, lopen, rijden en schakelen gaat, maar eenmaal van het gas los: afslaan, nada, niets. Benzine krijgt hij dus wel....maar stationair wilt hij niet.

Wat kan het zijn? Hallsensor, ezk-118, brandstofrelais, draadje los, vacuumslangetje los, brandstofpomp,...etc?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2013 11:51 #1384949 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan
alles zijn wat je al typte maar de brandstof pomp lijkt me sterk als je die hoort lopen.
en als je flink gas geeft bij het starten loopt de motor dan wel goed of stottert deze (dan meestal ergens een slang los)
heb je een backfire gehad ?? zoja zeker alle slangen vooral die van het spruitstuk naar de vlamdover gaat. beide slangen cruciaal voor de k-jet.
even met de zaklantaarn tussen je rubber van je luchtweger en je blok schijnen zie je ze vanzelf zitten .
komen samen op de slang van de vlamdover in v-vorm.
en de vervroeger (kleine dunne slangetje dat aan de voorkant bovenop je spruitstuk zit) is die nog aanwezig?
werkt je koude start verstuiver nog (in het midden boven op je spruitstuk) om te proberen trek je stekker eens los en kijk of het verschil maakt.
en ect ect ect .
kerel veel succes en het is altijd klote als je moet zoeken zonder te weten wat stuk is meestal geduldig het lijstje afwerken is het beste .
groet will

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2013 21:58 #1384972 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic topper
Ha Will,

Leuk, ik hoopte al dat je zou reageren. Vanmiddag maar de ANWB gebeld en een ervaren monteur voor vanavond besteld. Telefoniste gaf aan dat het vechten zou worden wie mocht komen want oude auto's zijn leuk voor hun.
Afijn, leuke anwb-man, en zoeken maar. Het moest gasklephuis of valse lucht zijn, door zelf te redeneren. Eerst konden we het niet vinden, zoeken zoeken. Toen kneep hij in de inlaat balg en die was gescheurd/verkeerd gemonteerd geweest. En ik had al een nieuwe ooit gekocht - je weet maar nooit - en die samen erop gezet; meteen stationair goed lopen. Ook veel minder misslagen, dus achteraf denkend.....

Wat mij nu opvalt is dat hij bij terugschakelen naar de 500 tpm terugvalt en daarna heel snel terug regelt naar 900 tpm. Dat had ik nooit eerder zo gezien.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC