Soms wil ze niet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2013 21:01 #1097162 door V700 register
Soms wil ze niet is gemaakt door V700 register
Vanmorgen dacht ik even dat ik moest gaan fietsen. De 740 (b230F uit '88) wilde niet starten!
Sinds een paar weken heb ik een enkele keer dat ze niet wil starten. De startmotor gaat dan wel goed rond, maar de motor slaat niet aan. Na enkele keren proberen (soms 2 keer, soms 10 keer) start hij plotseling zoals het hoort.
Meestal start ze trouwens wel gewoon, en slaat ze na enkele omwentelingen prima aan en loopt dan direct mooi. Hierdoor vermoed ik een elektrisch probleem. Ergens slecht contact ofzo. Zo'n 2 jaar geleden heb ik dit ook eens een keer gehad. Toen heb ik wat aan de stekkertjes op de bobine gerommeld, die zagen eruit alsof ze wat minder contact zouden kunnen maken, en toen startte ze weer. Daarna nooit meer last van gehad. Maar of het ook werkelijk iets uitgehaald heeft of dat het toeval was weet ik niet.
Vanmorgen wilde ze na zo'n 10 keer proberen nog steeds niet starten, dus heb ik maar eens onder de kap gekeken. Weer aan de stekkertjes van de bobine gerommeld, andere draadjes bekeken maar ik zag niets geks. Maar weer geprobeerd te starten (goede accu trouwens!) en na enkele keren startte ze wel zoals het hoort. Gelukkig hoefde ik niet te fietsen of een ander voertuig te zoeken, maar ik weet dus nog steeds niet wat het is. 'S middags terug naar huis startte ze in een keer zonder problemen. Ik heb trouwens vanmorgen ook geprobeerd of het iets uitmaakte als ik de lpg schakelaar (ze start sowieso op benzine) omzette naar de benzine stand, maar dat maakte geen verschil. Ik dacht dat misschien de gastoevoer open bleef staan waardoor de motor verzuipt door dubbele brandstof, maar niet dus.
Het benzinepomprelais is het ook niet, want die hoor ik steeds netjes een paar seconden draaien onder mijn kont als ik het contact aan zet.
Ik heb nog geprobeerd tijdens het rijden aan het contactslot te rommelen, om te zien of hij soms geen goed contact maakt (heb ik ooit in een peugeot 405 gehad), maar het maakte niets uit.
Waar kan er een slecht contact zitten, of wat kan ik nog meer uitsluiten?

Oja, wellicht heeft het er niets mee te maken, maar de verlichting van de kachelschakelaar/schuifjes gaat soms niet aan, en springt dan tijdens het rijden in ene aan. Ook doet de CIS-klep weer lastig de laatste weken, soms loopt hij even een paar seconden te hoog stationair. Maar dit dus geheel terzijde denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2013 09:57 #1384472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slechte
Slechte/defecte hall sensor?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2013 17:48 #1384496 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmmmm
Vanmorgen heb ik haar dus echt niet aan de praat gekregen! Hall sensor, zou kunnen, is daar iets aan te controleren/meten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2013 19:34 #1384500 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmmmm
Net even gekeken, maar volgens mij heb ik geen hall-gever in mn ontsteking. ik heb wel een bdp-sensor. Die heb ik er uit gehaald en die was mooi schoon. Laatst een nieuwe keerring erin gezet, die doet het dus goed.
Wat me wel opviel is dat de bedrading van de bdp-sensor er slecht uit ziet. De mantel is bij de sensor en bij de stekker gebarsten, en de draden er in zichtbaar. Er zit een rode in, een witte en een kale (massa?) De draden zijn volgens mij niet stuk, mar ik zal proberen ze te meten. Is er verder nog iets te meten aan de sensor?
Of heeft iemand nog een heel ander idee?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2013 20:22 #1384502 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic (No subject)
<html />

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2013 20:24 #1384503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sesor vervangen
laatste poging anders kap ik ermee, stomme forum sw...

ik zou toch maar eens de sensor gaan vervangen. Ik had ooit vergelijkbare startproblemen en een matel van de sensor die aan het verbrokkelen was. Sensor vervangen lostte de problemen op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2013 21:16 #1384506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jep
jep, ik zit net in oude topic's te lezen dat die kapotte mantel voor storingen zorgt zoals ik bovenaan omschreef. Zal dus sowieso een nieuwe moeten, ook als er nog iets anders mis is. Eens zien of ik hem ergens kan post-orderen.
Hij geeft met de multi-meter een hele nette 290 ohm, dat dan weer wel, maar alleen op pennetje 1 en 2, of 2 en 3, net vanaf welke kant je telt. Ik dacht te lezen ergens dat je tussen 1-2 en 2-3 beude deze weerstand moet meten, maar ik meet het maar op 1 manier, en op de andere manier een oneindige weerstand. Nou ja, hij zal t wel doen in theorie, maar in de praktijk dus mooi niet...
Oja, bij de stekker is er ook een stukje aan de andere kant van de stekker kaal, dus aan de draadboom van de auto zeg maar. Is dat te redden met een tapie?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2013 17:41 #1384604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo
Hij doet het weer. Nieuwe sensor deed 't 'm.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2013 18:52 #1384610 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Ben,
Met een aanhef van "soms wil ze niet "krijg je mensen naar je toe die heel wat anders verwachten.
Dat het niet over een Volvo gaat.
Groet John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2013 16:00 #1384685 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Het is een volvo forum he? En de aanhef vertelde eigenlijk precies wat er aan de hand was. Gelukkig heeft ze er nu weer elke dag zin in! Meerdere keren per dag begint ze zonder gezeur wanneer ik dat wil en ze gaat dan als een speer! Je zou niet zeggen dat ze al zo oud was.
Denk dat ze binnenkort een goede beu...  of nee, dat klinkt wat dubbelzinnig.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC