welke nokkenas B230E

• Koen Wiegink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2013 12:32 #1097025 door Koen Wiegink
welke nokkenas B230E is gemaakt door Koen Wiegink
Wie weet welke nokken as er in een b230e van 1985 zit (133 pk). het is een engelse auto

is hier ook een H nokken as in te leggen?

Koen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2013 10:19 #1383964 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nokkenas
Volgens mij een V nokkenas.

Mvg Geert

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2013 12:19 #1383966 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Lijstje van Bas
Onderstaand is een lijstje met de door Volvo geleverde en gebruikte nokkenassen.
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/13427 "> www.volvo700vereniging.nl/node/13427

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2013 04:00 #1384093 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic in de vroegere types zijn
in de vroegere types zijn ook A-stokken gemonteerd.H-stokken (en K-stokken) komen uit de B23. Deze hebben de verdeler niet op de cilinderkop aan de nokkenas maar op hulpas (voorin bij distributie). Wanneer je een H-stok wilt inbouwen zal je de verdeler net zo als bij een volvo 240 moeten plaatsen, in deze stok zit nl geen gat voor de verdeler. En natuurlijk ook een afdekplaatje/rubber op de plaats van orginele verdelere (vind je makkelijk in een sloper 240 of 340/360 met een B200) of nieuw bij scandix e.d. .Ander optie is misschien wasted spark, maar ik weet niet of de ekz van de B230E ook omgebouwd kan worden. FF blabla BP-tje sturen.Met de H en K heb je minder koppel in lage toeren- maar wel meer paardjes ter beschikking + misschien ietsjes onrustiger stationair toerental. Grtz, Daniel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2013 00:43 #1384137 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gisteren heb ik een
Gisteren heb ik een onderdeel opgehaald bij een gast in Duitsland, die een k-nokkenas in zijn B230E had gezet. Met een katalysator en een standaard uitlaat klonk die eigenlijk best wel beschaafd. Ik had hem onrustiger verwacht.
Over koppel zou ik me geen zorgen maken. Een B230E met hoge compressie heeft meer dan voldoende koppel onderin en met een handbak kun je de motor altijd in zijn ideale toerenbereik houden. Die man was erg te spreken over de trekkracht van zijn motor, niet alleen bovenin de toeren.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC