lambda sonde reinigen van keramisch vet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2013 11:16 #1097008
door V700 register
lambda sonde reinigen van keramisch vet is gemaakt door V700 register
Hoi,
Stomme actie!, stomme vraag?
Bij het vervangen van de downpipe van mijn 740 230F moest ik de de lambda sonde ook overzetten.
De sonde was blijkbaar al eens vervangen, vlak bij de uitlaat was een verbinding gemaakt met krimphulsen, deze heb ik vervangen door een verbinding met een waterdichte stekker.
Denk ik, schroefdraad lekker toegankelijk houden met een kloddertje keramisch vet.
Alleen even te veel, en ook het ´voel'gedeelte van de sonde kreeg zijn deel.
Dat heb ik zo goed en kwaad er proberen af te vegen en te blazen met perslucht, maar tussen de spleetjes van de beschermhuls kreeg ik het er niet goed uit,
De sonde er toch maar op gedraaid (ging lekker) en aangesloten.
De motor loopt nu wel goed, ik krijg geen melding van het waarschuwingslampje, maar het lijkt er op dat de motor wat minder goed ´trekt´ dan voor de operatie.
*Kan ik de sonde er weer af draaien en de de voeler reinigen met bv. remmenreiniger of zal ik de sonde daar mee beschadigen?
*Evt heb ik een andere sonde voorhanden, maar dan zit ik weer een tijd te pielen om de het speciale stekkertje dat ik er op gemaakt heb om te zetten.
*Of is het aan te bevelen om de vervangende sonde kompleet met draad om te zetten?
Jaap
Stomme actie!, stomme vraag?
Bij het vervangen van de downpipe van mijn 740 230F moest ik de de lambda sonde ook overzetten.
De sonde was blijkbaar al eens vervangen, vlak bij de uitlaat was een verbinding gemaakt met krimphulsen, deze heb ik vervangen door een verbinding met een waterdichte stekker.
Denk ik, schroefdraad lekker toegankelijk houden met een kloddertje keramisch vet.
Alleen even te veel, en ook het ´voel'gedeelte van de sonde kreeg zijn deel.
Dat heb ik zo goed en kwaad er proberen af te vegen en te blazen met perslucht, maar tussen de spleetjes van de beschermhuls kreeg ik het er niet goed uit,
De sonde er toch maar op gedraaid (ging lekker) en aangesloten.
De motor loopt nu wel goed, ik krijg geen melding van het waarschuwingslampje, maar het lijkt er op dat de motor wat minder goed ´trekt´ dan voor de operatie.
*Kan ik de sonde er weer af draaien en de de voeler reinigen met bv. remmenreiniger of zal ik de sonde daar mee beschadigen?
*Evt heb ik een andere sonde voorhanden, maar dan zit ik weer een tijd te pielen om de het speciale stekkertje dat ik er op gemaakt heb om te zetten.
*Of is het aan te bevelen om de vervangende sonde kompleet met draad om te zetten?
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2013 11:31 #1383574
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Alles wat je er aan gaat doen vergroot mi de kans op verder stuk gaan van de sonde. Zou het dus zo laten, en als je niet tevreden bent dan de vervangende sonde monteren. Als je die met de originele stekker aansluit op de kabelboom dan heb je de kabelboom ook meteen weer netjes met de juiste stekker.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2013 22:48 #1383612
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Overvloedig inspuiten met remmenreiniger, perslucht er op, remmenreiniger etc. etc.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2013 16:32 #1383798
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dasty
Dasty werkt ook goed alleen als je het vet eraf hebt moet je alsnog even met remmenreiniger er over heen spuiten want als dasty opdroogt blijft er een lichte vettige waas op zitten.
Tom.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2013 21:52 #1383819
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic proberen
Iedereen bedankt voor hun bijdrage
Ik zal eerst proberen de bestaande Lamda sonde te bypassen, Die uit de 230 FK, die ik voor ogen had zal niet lukken, daar zit een andere stekkeraansluiting bij het schutbord aan, is bovendien een andere uitvoering vanwege EGR, zover ik het begrepen heb. Toen herinnerde ik me dat ik ook nog ergens een geschorste 93 200F (met een goede Volvo eraan) heb staan, ga ik even leentjebuur mee spelen.
Voordat ik aan de (keramisch) vette sonde ga pielen wil ik eerst zeker weten dat het vet de werking van de sonde beinvloedt.
@Tom: Dasty is toch dat spul wat je bij de Action haalt?
Jaap
Ik zal eerst proberen de bestaande Lamda sonde te bypassen, Die uit de 230 FK, die ik voor ogen had zal niet lukken, daar zit een andere stekkeraansluiting bij het schutbord aan, is bovendien een andere uitvoering vanwege EGR, zover ik het begrepen heb. Toen herinnerde ik me dat ik ook nog ergens een geschorste 93 200F (met een goede Volvo eraan) heb staan, ga ik even leentjebuur mee spelen.
Voordat ik aan de (keramisch) vette sonde ga pielen wil ik eerst zeker weten dat het vet de werking van de sonde beinvloedt.
@Tom: Dasty is toch dat spul wat je bij de Action haalt?
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2013 21:57 #1383820
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dasty
Dasty = Wibra

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2013 16:41 #1383903
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Absoluut... met dat stuk wordt de "zuurstof" gemeten, dit hoort dus echt schoon en vetvrij te zijn.Jaap_Zijpe schreef : Voordat ik aan de (keramisch) vette sonde ga pielen wil ik eerst zeker weten dat het vet de werking van de sonde beinvloedt.
Jaap
Moderators: Jerry Stam