Olie via peilstok er uit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2013 11:12 #1097001 door V700 register
Olie via peilstok er uit is gemaakt door V700 register
Sta in de Alpen met 940 2.0 hpt. Volgeladen met 4 personen flink doorgereden met redelijk hoog gemiddelde en ook een keer de 200 aangetikt om te kijken of ie het haalde. Prima rit. Geen blauwe rook of zwarte uitlaat. Bij aankomst even de kap geopend om te kijken hoe het met de vloeistoffen stond. Olie en water onveranderd maar wel wat olie uit peilstokopening gespetterd het de peilstok enkele cm's omhoog.
Motor 318.000. Verder geen problemen de afgelopen 34.000 km. Zuigerveren? Carterontluchting? ......
Advies? Rustiger terugrijden onder controle van het olieprijs en thuis maar eens even de ontluchtingsklep en compressie nakijken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2013 11:24 #1383533 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk

Peter Ophof schreef : Carterontluchting?

Daar zou ik het in eerste instantie op houden. Je kunt de<a href="/node/807" target="_blank"> jiggle test</a> proberen om te zien of er overdruk in het carter heerst.
Rustig naar huis, de turbo niet te veel aanspreken, moet kunnen lijkt me.
En <a href="/node/44362" target="_blank">hier</a> kun je je alvast inlezen over wat je dan thuis moet doen :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2013 20:17 #1383591 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Peter,
6000km terug hebben we hem helemaal nagekeken zie ik. Even rustig terugrijden, weinig turbo gebruiken en dan gelijk even langskomen. Kijk ik even of de carterventilatiebox dicht zit of wat anders. Laat je oliepeilstok maar een centimeter omhoog staan, vooral niet fixeren of vastzetten want dan wil de olie misschien via de keerringen eruit.
Bel even als je terug bent of als het erger wordt. Je hebt het telefoonnummer ;-)
Grt Carlo VOMD

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC