Extra drukdoosje op de injectorrail

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2013 00:27 #1096998 door Mathy van Nisselroy
Extra drukdoosje op de injectorrail is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Op een ander forum heb ik gehoord, dat je een extra drukdoosje op de injecteurrail zou kunnen zetten om het geluid te verminderen (doordat je drukpieken opvangt).  Helaas is dat forum momenteel al een week uit de lucht.  Vandaag dat ik hier de vraag stel.  Zo'n drukdoosje, is dat gemakkelijk te plaatsen?  Heeft Volvo dat al eens toegepast op een van onze modellen?  Het doosje zou aan de andere kant komen te zitten als de bestaande drukdoos, dus aan de kant van het schutbord (was op de tekening te zien.  De tekening leek alsof ie van Volvo kwam.  In m'n gedachten tenminste.  Helaas is m'n geheugen momenteel niet best).
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2013 10:39 #1383532 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pulsdemper
Ik denk dat je een pulsdemper bedoeld? Deze werd op de latere 940's gemonteerd door Volvo, in de hogedrukleiding achterop de injectrorrail. Als je op pulsdemper <a href="/search/node/pulsdemper">zoekt</a> hier op de site krijg je een paar hits maar veel verder kom je er niet mee.
Die pulsdemper is door Volvo niet los geleverd zover ik weet, het enige wat ik in vadis kon vinden is de complete leiding van brandstoffilter naar injectorrail, al dan niet met pulsdemper (met is nr. 9179040). Dat zegt misschien ook iets over hoe gemakkelijk het zelf te monteren is.
edit: Op eerdere modellen werd ook wel zo'n pulsdemper geplaatst, maar dan onder de auto, bij de brandstofpomp als 'service alternatief' (quote vadis). Uit die term leid ik af dat het niet standaard was, maar als oplossing voor de één of andere klacht. Dit is wel een los onderdeel, nr. 1389725.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC