Laag verbruik, hoog koppel bij lage toeren: welke nokkenas in een B230K met LPG dampgas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2013 23:12 #1096968
door V700 register
Laag verbruik, hoog koppel bij lage toeren: welke nokkenas in een B230K met LPG dampgas is gemaakt door V700 register
Waarde allen,
Ik zou zo graag mijn B230K wat meer aan mijn wensen aanpassen.Het liefst heb ik een zo laag mogelijk verbruik en een zo hoog mogelijk koppel bij lage toerentallen.Lekker goedkoop, rustig en laag in de toeren cruisen zeg maar.Welke type nokkenas is hiervoor het meest geschikt?
Alvast hartelijk bedankr.
Groeten Dirke
Ik zou zo graag mijn B230K wat meer aan mijn wensen aanpassen.Het liefst heb ik een zo laag mogelijk verbruik en een zo hoog mogelijk koppel bij lage toerentallen.Lekker goedkoop, rustig en laag in de toeren cruisen zeg maar.Welke type nokkenas is hiervoor het meest geschikt?
Alvast hartelijk bedankr.
Groeten Dirke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15-03-2013 23:25 #1383400
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic goede vraag, ik zou wat meer
goede vraag, ik zou wat meer power onderin willen hebben en ook straks op LPG, ik ga denk ik voor de VX3...omdat ik hem heb liggen
Geen idee wat er nu inzit het is een B230K maar 530 kop dus niet heron
Geen idee wat er nu inzit het is een B230K maar 530 kop dus niet heron
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2013 23:35 #1383401
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vx3?
Vx3 zorgt er volgens mij voor dat je bovenin meer vermogen hebt.
De nokkenassen uit een turbo motor hebben juist onderin meer vermogen om het stuk tot dat de turbo in kickt te werken.
De vx3 pakt juist meer lucht in de hoge toeren omdat de b230fb zonder turbo het zelf aan moet zuigen.
De nokkenassen uit een turbo motor hebben juist onderin meer vermogen om het stuk tot dat de turbo in kickt te werken.
De vx3 pakt juist meer lucht in de hoge toeren omdat de b230fb zonder turbo het zelf aan moet zuigen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2013 00:10 #1383404
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Een T of M
Een T of M.
(Volgens mij ook de "Standaard" nokkenas)
Een VX of een VX3 is voor hoge toeren.
Groeten,Gerben
(Volgens mij ook de "Standaard" nokkenas)
Een VX of een VX3 is voor hoge toeren.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2013 20:18 #1383508
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 531 Kop met T-Nokkenas?
Na een tijdje zoeken kwam ik ergens deze combi tegen:
Een 531 cilinderkop met T-nokkenas
Kan iemand mij vertellen of dit een gezonde combi is voor LPG en laag verbuik, hoog koppel onderin?Alvast bedankt.
Hartelijke groeten Dirke
Een 531 cilinderkop met T-nokkenas
Kan iemand mij vertellen of dit een gezonde combi is voor LPG en laag verbuik, hoog koppel onderin?Alvast bedankt.
Hartelijke groeten Dirke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam