onstekingsvolgorde versus verdelerkap

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2013 20:28 #1096697 door P.J. Bus
onstekingsvolgorde versus verdelerkap is gemaakt door P.J. Bus
Ik heb vandaag de bougiekabels vervangen. Op de verdelerkap eerste links op achterste cilinder, tweede van links op de tweede achterste cilinder, tweede van rechts op de voorste cilinder en de meeste rechts op de derde cilinder. Dan kom ik op een 'ontstekingsvolgorde' op basis van de verdelerkap van 1-2-4-3, terwijl het 1-3-4-2 moet zijn. Maar de auto knort lekker stabiel, dus de aansluitingen moeten kloppen.
Wat zie ik over het hoofd ter lering en vermaak?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2013 20:49 #1382048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hetzelfde
Bij mij zit het ook zo, 1-2-4-3, snort net zo lekker.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2013 22:02 #1382057 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic gelukkig
Bedankt, dan weet ik dat het goed zit. Maar kan iemand het 'verschil' verklaren? Zit dat in de verdelerkap?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2013 22:04 #1382058 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto
Was zo,n beetje de eerste foto die ik maakte voor ik begon te sleutelen :)
Bougie kabels en hoe ze zaten :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2013 23:27 #1382076 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic redeneren

federervolvo schreef : Ik heb vandaag de bougiekabels vervangen. Op de verdelerkap eerste links op achterste cilinder, tweede van links op de tweede achterste cilinder, tweede van rechts op de voorste cilinder en de meeste rechts op de derde cilinder. Dan kom ik op een 'ontstekingsvolgorde' op basis van de verdelerkap van 1-2-4-3, terwijl het 1-3-4-2 moet zijn. Maar de auto knort lekker stabiel, dus de aansluitingen moeten kloppen.
Wat zie ik over het hoofd ter lering en vermaak?
Mvg,
federervolvo

De rotor draait rechtsom.
Als de rotor op pos 4 van de verdeler staat krijgt cilinder 4 een vonk. 
De rotor draait naar de volgende positie die staat in verbinding met cilinder 2
De rotor draait naar de volgende positie die staat in verbinding met cilinder 1
De rotor draait naar de volgende positie die staat in verbinding met cilinder 3
dus 42134213 enz. dus  inderdaad 1342
Conclusie:  je moet de verdeelkap doorgronden.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2013 20:56 #1382152 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic heerlijk
als iemand mee wilt redeneren. Dank Timen!
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD