onstekingsvolgorde versus verdelerkap
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Wat zie ik over het hoofd ter lering en vermaak?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Bougie kabels en hoe ze zaten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De rotor draait rechtsom.federervolvo schreef : Ik heb vandaag de bougiekabels vervangen. Op de verdelerkap eerste links op achterste cilinder, tweede van links op de tweede achterste cilinder, tweede van rechts op de voorste cilinder en de meeste rechts op de derde cilinder. Dan kom ik op een 'ontstekingsvolgorde' op basis van de verdelerkap van 1-2-4-3, terwijl het 1-3-4-2 moet zijn. Maar de auto knort lekker stabiel, dus de aansluitingen moeten kloppen.
Wat zie ik over het hoofd ter lering en vermaak?
Mvg,
federervolvo
Als de rotor op pos 4 van de verdeler staat krijgt cilinder 4 een vonk.
De rotor draait naar de volgende positie die staat in verbinding met cilinder 2
De rotor draait naar de volgende positie die staat in verbinding met cilinder 1
De rotor draait naar de volgende positie die staat in verbinding met cilinder 3
dus 42134213 enz. dus inderdaad 1342
Conclusie: je moet de verdeelkap doorgronden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.