Iets bevroren? Reed wel erg slecht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2013 20:00 #1096219
door V700 register
Iets bevroren? Reed wel erg slecht is gemaakt door V700 register
Ik had vandaag de Volvo na een paar weken weer eens van stal gehaald. Stond in een ijskoude garage. Toen de motor goed op temp was begon ie toch te horten en te stoten. Was bang dat de aandrijflijn nog zou breken of zo. Dus enorm inhouden die motor, vooral bij de lagere toerentallen. Na een minuut of 15 was het weer helemaal over. Ik heb nog gekeken of mijn voorverwarmingsbuis goed was aangesloten. Kan het toch zijn dat de LMM ijs had of zo? ik had toch wel het idee dat het met de kou te maken had.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2013 21:06 #1378886
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voorverwarming
Hoi Willem,
In ieder geval bij LH2.4 wordt gesteld dat voorverwarming via de vorverwarmingsbuis onzin is, dat is nog een overblijfsel uit de tijd van de carborateurs. Bij mijn 740/230F/LH2.4 zat de klep die de dosering van de warme lucht regelt vast, zodanig, dat alleen warme lucht kon worden aangezogen. Met enig geweld en een schroef heb ik de klep nu zo vastgezet dat er alleen koude lucht kan worden aangezogen. Nog geen problemen ontdekt, maar ook nog niet met echte kou gereden sindsdien.
Jaap
In ieder geval bij LH2.4 wordt gesteld dat voorverwarming via de vorverwarmingsbuis onzin is, dat is nog een overblijfsel uit de tijd van de carborateurs. Bij mijn 740/230F/LH2.4 zat de klep die de dosering van de warme lucht regelt vast, zodanig, dat alleen warme lucht kon worden aangezogen. Met enig geweld en een schroef heb ik de klep nu zo vastgezet dat er alleen koude lucht kan worden aangezogen. Nog geen problemen ontdekt, maar ook nog niet met echte kou gereden sindsdien.
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 09:13 #1378991
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een 2.2, als het goed
Ik heb een 2.2, als het goed is. Maar die voorverwarming is er toch ook voor om te voorkomen dat je ijsvorming krijgt op het spiraaltje van de LMM?
Moderators: Jerry Stam