Storingscodes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2013 21:38 #1096115
door V700 register
Storingscodes is gemaakt door V700 register
Beste mensen
Vanochtend begon het waarschuwingslampje te branden van de Lambda-sonde en gaat niet meer uit. Tevens nam het benzineverbruik behoorlijk toe. Mijn 940 van 1994 heeft zo'n kastje waarmee je storingen kunt uitlezen. Alleen moet ik dan wel even weten hoe dat werkt. Heeft iemand voor mij een handleiding en uitleg van de verschillende codes. Ben erg benieuwd wat er mis is.
Alvast bedankt, Theo
Vanochtend begon het waarschuwingslampje te branden van de Lambda-sonde en gaat niet meer uit. Tevens nam het benzineverbruik behoorlijk toe. Mijn 940 van 1994 heeft zo'n kastje waarmee je storingen kunt uitlezen. Alleen moet ik dan wel even weten hoe dat werkt. Heeft iemand voor mij een handleiding en uitleg van de verschillende codes. Ben erg benieuwd wat er mis is.
Alvast bedankt, Theo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2013 21:45 #1378127
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staat
Staat in de vraagbaak, <a href="/node/12449" target="_blank">hier</a> het overzicht.Benzinedrukregelaar zou stuk kunnen zijn, als het zo erg is dat je in een dag al verhoogd benzineverbruik merkt. Benzine komt wordt dan met 5 bar ingespoten ipv 3 bar. Is geen specifieke foutcode voor, zal wel iets zijn als te rijk mengsel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2013 21:50 #1378130
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Das snel
Ja kom net thuis vauit het noorden en zie de wijzer van de benzinemeter toch iets sneller naar links gaan dan gebruikelijk.
Bedankt voor je reactie.
Bedankt voor je reactie.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2013 21:53 #1378129
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic uitlezen
Kijk hier maar even:
www.volvo700vereniging.nl/node/374
Je zult er wel niet veel aan hebben want als het lampje blijft branden dan is het een lambda gerelateerde storingscode!! Meestal iets met boven- en ondergrens. De oorzaak zit vaak elders. b.v. de luchtinlaat. Reset (na uitlezen) en kijk of de storing terug komt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2013 13:46 #1378168
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foutcodes uitgelezen
Vanochtend voor het weggaan de foutcodes uitgezen. Blijkt inderdaad iets met boven- en ondergrens te maken te hebben. Na resetten helaas geen verbetering. Motor loopt nu heel onregelmatig en een behoorlijke benzinelucht. Auto maar laten staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2013 12:43 #1378595
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Auto is weer beter
Gisteren is zowel de benzinedrukregelaar als de lambda-sonde vervangen en de auto loopt weer als een zonnetje. Weer een zorg minder.
Moderators: Jerry Stam