Benzine uit een 945 halen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2013 23:44 #1096090
door V700 register
Benzine uit een 945 halen. is gemaakt door V700 register
Iemand een tip hoe ik het makkelijkste benzine uit een 945 kan halen?
Tank moet leeg en rijden is geen optie.
Arjan
Tank moet leeg en rijden is geen optie.
Arjan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2013 23:48 #1377962
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Leiding
Leiding voor de injector rail losnemen, in een jerrycan hangen.
Witte brandstofrelais, kapje ervan af halen, relais zonder kapje in de tray zetten en met de hand de relais contacten samen drukken (wel contact aan)
(of onder de wagen de pomp van een + voorzien)
Dan pompt zo alle benzine in je Jerrycan.
Groeten,Gerben
Witte brandstofrelais, kapje ervan af halen, relais zonder kapje in de tray zetten en met de hand de relais contacten samen drukken (wel contact aan)
(of onder de wagen de pomp van een + voorzien)
Dan pompt zo alle benzine in je Jerrycan.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2013 14:49 #1377997
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bij '95 945 B230FK
Hoi Arjan,
Alweer?
ik haalde het brandstofpomp relais uit de relaisbak en verbond op de relaisbak aansluiting 31.5/85 door met 15/86.2. Krijg je hetzelfde effect als Gerben.
@Gerben : alleen veel eleganter!
Let op dit was de uitvoering met het een pomp-systeem, zou ook moeten werken met het twee-pomp systeem.
Ik zou de leiding bij het filter onder de auto losmaken, maar dan heb je weinig ruimte om de benzine in een jerrycan op te vangen.
Jaap
Alweer?
ik haalde het brandstofpomp relais uit de relaisbak en verbond op de relaisbak aansluiting 31.5/85 door met 15/86.2. Krijg je hetzelfde effect als Gerben.
@Gerben : alleen veel eleganter!
Let op dit was de uitvoering met het een pomp-systeem, zou ook moeten werken met het twee-pomp systeem.
Ik zou de leiding bij het filter onder de auto losmaken, maar dan heb je weinig ruimte om de benzine in een jerrycan op te vangen.
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2013 15:42 #1378001
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Jaap,
HAd ik dat al
Hoi Jaap,
HAd ik dat al een keer gevraagd?
kan hoor.
De tank is nog half vol, das wel een paar kannetjes.
Zal es kijken, heb nog ergens een pompje voor op een boor machine, als ik daar 2 slangen aan knup zou het misschien ook willen, dan pomp ik het in mijn 944.
Ik zal es kijken, maar 30 liter oid is toch altijd wel een paar centen zeg maar.
Arjan
HAd ik dat al een keer gevraagd?

De tank is nog half vol, das wel een paar kannetjes.
Zal es kijken, heb nog ergens een pompje voor op een boor machine, als ik daar 2 slangen aan knup zou het misschien ook willen, dan pomp ik het in mijn 944.
Ik zal es kijken, maar 30 liter oid is toch altijd wel een paar centen zeg maar.
Arjan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2013 17:36 #1378017
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Hoi Andre,
Nee, niet dat ik weet, Ik ben een keer een paar maanden bezig geweest met een van mijn donoren, die benzinetoevoerproblemen had. Was toen de opbrengst van de pomp aan het testen, en na lang denken en lezen had ik deze methode bedacht. Ik was daar zo trots op dat ik het ergens op een vindbare plaats had in mijn computer had gezet.
Als je brandstofrelais het onderweg begeeft kan je dit ook toepassen, en natuurlijk ook om je brandstofrelais te testen.
Jaap
Nee, niet dat ik weet, Ik ben een keer een paar maanden bezig geweest met een van mijn donoren, die benzinetoevoerproblemen had. Was toen de opbrengst van de pomp aan het testen, en na lang denken en lezen had ik deze methode bedacht. Ik was daar zo trots op dat ik het ergens op een vindbare plaats had in mijn computer had gezet.
Als je brandstofrelais het onderweg begeeft kan je dit ook toepassen, en natuurlijk ook om je brandstofrelais te testen.
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2013 11:47 #1378364
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine retourleiding
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2013 14:57 #1378389
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaat niet werken
De tip van 'scorio' werkt niet, tenminste niet bij LH 2.4
De benzinepomp van de LH 2.4 werkt maar een paar seconden na het omdraaien van het contactslot, daarmee komt de drukleiding op druk. Als vervolgens de motor niet aanslaat (BDP-sensor) dan haalt de ECU/EZK de spanning van het relais tot hij meet dat de krukas draait.
Jaap
De benzinepomp van de LH 2.4 werkt maar een paar seconden na het omdraaien van het contactslot, daarmee komt de drukleiding op druk. Als vervolgens de motor niet aanslaat (BDP-sensor) dan haalt de ECU/EZK de spanning van het relais tot hij meet dat de krukas draait.
Jaap
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2013 15:52 #1378392
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic hmm
Klopt, die truuc werkt niet.
De pomp blijft 2 seconden draaien en slaat dan af.
Sommige Peugeots, hebben wel een druksensor in het circuit, zolang de druk niet bereikt is blijft de ECU de pomp aansturen, bij die wagentjes werkt die truuk wel. Bij onze Volvo's werkt het Niet.
Groeten,Gerben
De pomp blijft 2 seconden draaien en slaat dan af.
Sommige Peugeots, hebben wel een druksensor in het circuit, zolang de druk niet bereikt is blijft de ECU de pomp aansturen, bij die wagentjes werkt die truuk wel. Bij onze Volvo's werkt het Niet.
Groeten,Gerben
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-01-2013 21:11 #1378443
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Gewoon een draadje tussen de achterlichten en de roze draad naar
Gewoon een draadje tussen de achterlichten en de roze draad naar de benzine pomp. Bij een laat model dan met 1 pomp in de tank.
Een leiding ergens losmaken en in opslagtank hangen en stadslicht aan doen.
Anders een draadje tussen de pomp onder de wagen en achterlicht maken.
Een leiding ergens losmaken en in opslagtank hangen en stadslicht aan doen.
Anders een draadje tussen de pomp onder de wagen en achterlicht maken.
Moderators: Jerry Stam