[940] B200F ombouwen naar een B200FT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2013 22:08 #1095951
door V700 register
[940] B200F ombouwen naar een B200FT is gemaakt door V700 register
Mijn vraag:
Is het mogelijk om op een originele B200F onderblok een B200FT cilinderkop te bouwen?
Meer nog:
Is het mogelijk om op de bestaande B200F (531) cilinderkop, turbo periferie te bouwen (uitlaat, inlaat spruit, turbo, etc...)
Uiteraard ECU en EZK omwisselen.
Graag jullie deskundig advies
Groeten,
Stefan.
Is het mogelijk om op een originele B200F onderblok een B200FT cilinderkop te bouwen?
Meer nog:
Is het mogelijk om op de bestaande B200F (531) cilinderkop, turbo periferie te bouwen (uitlaat, inlaat spruit, turbo, etc...)
Uiteraard ECU en EZK omwisselen.
Graag jullie deskundig advies

Groeten,
Stefan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2013 09:28 #1377265
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?
?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2013 11:09 #1377267
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gevonden op internet
volvolvo.nl/archive/index.php/t-3124.htm...491d1cf4d416d9dbface
volvolvo.nl/threads/601-B200FT-B200F-met-Turbo
volvolvo.nl/threads/3124-245-B200F-T
www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=62324
www.volvoforums.org.uk/archive/index.php/t-62324.html
forums.turbobricks.com/showthread.php?t=236405
www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=118270
volvolvo.nl/threads/601-B200FT-B200F-met-Turbo
volvolvo.nl/threads/3124-245-B200F-T
www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=62324
www.volvoforums.org.uk/archive/index.php/t-62324.html
forums.turbobricks.com/showthread.php?t=236405
www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=118270
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2013 12:14 #1377271
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stefan,
Ja dat heeft
Stefan,
Ja dat heeft alleen geen zin omdat de koppen muv de uitlaatkleppen, van allebei blokken hetzelfde zijn, het verschil zit hem in de zuigers, die zijn van een FT een lagere compressiezuiger en ook nog eens handgesmeed van Mahle ivm de hogere thermische belasting, tevens is in de nieuwe types blok er olieinjectie onder de zuigers aan toegevoegd, dat is niet zo heel spannend, er komen dan 4 injectortjes op de smeergallerij onder in het blok bij, waarvan bij een turboblok en ook bij een E en een 16-V blok de gaatjes al zitten maar zijn afgeplugd, vier nieuwe handgesmede zuigers kopen is overigens net zo duur als 2 complete auto's kopen (1350 Euro).
Groeten, Co.
Ja dat heeft alleen geen zin omdat de koppen muv de uitlaatkleppen, van allebei blokken hetzelfde zijn, het verschil zit hem in de zuigers, die zijn van een FT een lagere compressiezuiger en ook nog eens handgesmeed van Mahle ivm de hogere thermische belasting, tevens is in de nieuwe types blok er olieinjectie onder de zuigers aan toegevoegd, dat is niet zo heel spannend, er komen dan 4 injectortjes op de smeergallerij onder in het blok bij, waarvan bij een turboblok en ook bij een E en een 16-V blok de gaatjes al zitten maar zijn afgeplugd, vier nieuwe handgesmede zuigers kopen is overigens net zo duur als 2 complete auto's kopen (1350 Euro).
Groeten, Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 10:45 #1377502
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de gewone turbo redblocks
de gewone turbo redblocks hebben geen gesmede zuigers. enige waarvan ik weet dat ze gesmeed hebben zijn B19 en B23 turbo uit begin 80-er jaren. Misschien de B204ft/gt ook nog.
ik rijd trouwens al dik 20.000 km met een B230F met turbo er op. standaard kop, blok is nog nooit open geweest. kleppen slijten niet merkbaar anders dan normaal, blok lijkt er goed tegen te kunnen. Gaat best goed, zoek maar op youtube naar "B230F+T Volvo". Heb er niet zomaar een turbo tegenaan geschroefd maar ook zaken als intercooler, oliekoeler, injectie, uitlaat etc aangepast. geen rocket surgery.
ik rijd trouwens al dik 20.000 km met een B230F met turbo er op. standaard kop, blok is nog nooit open geweest. kleppen slijten niet merkbaar anders dan normaal, blok lijkt er goed tegen te kunnen. Gaat best goed, zoek maar op youtube naar "B230F+T Volvo". Heb er niet zomaar een turbo tegenaan geschroefd maar ook zaken als intercooler, oliekoeler, injectie, uitlaat etc aangepast. geen rocket surgery.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam