Klep spelling op gemeten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet even niet de exacte naam

Stond ook in de factor hoe je kleppen stelt nu.
Owja, je hebt ook een schuifmaat nodig.
Zie mijn bevindingen:
1 2 3 4 zijn de cilinders van vooraf gezien.
Uitlaat klep spelling ( gemeten met voelermaatje) motor was nog warm.
1 0,3 mm
2 0,35 mm
3 0,35 mm
4 0,35 mm
Inlaat klep spelling
1 0,4 mm
2 0,4 mm
3 0,4 mm
4 0,4 mm
Plaatjes (dikte met schuifmaat opgemeten)
Cil 1
Uitlaat 3,95 mm
inlaat 4 mm
Cil 2
Uitlaat 3,95 mm
Inlaat 4 mm
Cil 3
Uitlaat 3,95 mm
Inlaat 4 mm
Cil 4
Uitlaat 3,95 mm
Inlaat 4 mm
Dus als ik het goed heb
Inlaat klepplaatjes niks aan doen.
Uitlaat plaatjes wel even aanpassen.
1 3,85 mm nodig (was 3,95 mm)
2 3,9 mm nodig (was 3,95 mm)
3 3,9 mm nodig (was 3,95 mm)
4 3,9 mm nodig (was 3,95 mm)
Reken ik dan goed?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoezo toevallig?
Nu zijn alle plaatjes nog even dik, alleen de voorste cilinder heeft nu net iets meer nodig.
De kop komt van een motor die op benzine gelopen heeft, helaas weet ik niet hoeveel km deze kop al mee gaat. Ik heb hem uit een sloper omdat ik een verbrande klep had in de originele kop.
Toen ik alles gemeten en genoteerd had, heb ik die ene afwijkende nog een keer gemeten zowel spelling als plaat dikte en kwam op de zelfde waarde uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij die diesel van mij waren van 5 cillinders de waardes ook exact gelijk, alleen van cillinder 2 niet die waardes waaren precies het tegenover gestelde van wat ze moesten zijn.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geprobeerd op de 1 mm voelermaat geeft hij 0,96 mm aan.
Ik ga uit van de juiste maat van die voelermaatjes en dus heeft mij schuifmaat een afwijking.
De 21 mm stabi meet ik nu op 20,96. Dus ik denk haast dat hij gewoon 0,04 te weinig aan geeft

Maandag maar even op het werk kijken of iemand een goede schuifmaat heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Als je dan toch op je werk gaat kijken vraag dan op de verspanende afdeling naar een schroefmaat (micrometer) Zo´n apparaat is veel handiger af te lezen.A_A schreef : Wordt alleen gek van mijn schuifmaat. Geprobeerd op de 1 mm voelermaat geeft hij 0,96 mm aan. Ik ga uit van de juiste maat van die voelermaatjes en dus heeft mij schuifmaat een afwijking. De 21 mm stabi meet ik nu op 20,96. Dus ik denk haast dat hij gewoon 0,04 te weinig aan geeft
Maandag maar even op het werk kijken of iemand een goede schuifmaat heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn schuifmaat had vandaag maar een afwijking van 0,02 mm
Dat is best netjes vond ik

Heb een aantal plaatjes gemeten waar de maat opstond en zo zag ik dus die 0,02 mm.
Nou ja , in ieder geval de de klepspeling weer in orde.
Dat is dus in ieder geval geen verklaring voor de lagere topsnelheid.
Eerst bijna 190 nu net aan 170.
Verder zoeken dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Plan was om de 15000 maar was iets later geworden.
Zie hier de gegevens.
Zie mijn bevindingen:
1 2 3 4 zijn de cilinders van vooraf gezien.
Uitlaat klep spelling ( gemeten met voelermaatje) motor was nog handwarm.
1 0,2mm
2 0,2mm
3 0,35mm
4 0,3mm
Inlaat klep spelling
1 0,4 mm
2 0,4 mm
3 0,4 mm
4 0,4 mm
Inlaat geen variatie dus.
Uitlaat daar integen wel.
1 (was 3,85mm) 3,65 nodig(0,2 mm verschil)
2 (was 3,9mm) 3,7 nodig( 0,2 mm verschil)
3 (was 3,9 mm ) zelfde ( 0 verschil)
4 (was3,9 mm )3,85 nodig ( 0,05 verschil)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.