carburateur pierburg 175CD

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2012 17:37 #1095775 door V700 register
carburateur pierburg 175CD is gemaakt door V700 register
Mijn 745 uit 1985 met B230A motor loopt een beetje laag stationair zowel op benzine als op LPG. Nu heb ik al wat lopen draaien aan wat stelschroeven maar weinig resultaat.
Bij snel gas geven pruttelt ie eerst wat vervolgens klimt ie traag in toeren wat ie op LPG vlotter doet en zonder haperen maar rap is het niet.
Ontstekingsdelen zijn kort geleden allemaal vernieuwd en in orde.
Nu heb ik het potje losgehaald dat boven op de carburateur zit en wat me nu op viel was dat het membraam best wel stug aanvoelde.
Zou dat de oorzaak kunnen zijn van lage stationair toerental en moeilijk af te stellen?
Nadat ik het membraam wat had schoongepoetst en gemonteerd liep de motor veel beter wat mijn vermoeden bevestigd dat het membraam door ouderdom niet flexibel genoeg meer is.
Kan dit kloppen en is dit membraam makkelijk te krijgen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2012 13:31 #1375840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto?
Is het mogelijk hier een foto van te maken/plaatsen. Ik heb een soort gelijk probleem. Ook alle ontstekingsdelen vervangen (was ook hard nodig) maar lekker lopen... nee. Ook een te laag toerental stationair. Dan mis je soms een hand-choke.
Alvast bedankt.

• Jan Jaap van der Dussen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2012 13:56 #1375841 door Jan Jaap van der Dussen
Beantwoord door Jan Jaap van der Dussen in topic Pierburg afstellen
Zou niet zomaar aan de stelschroeven gaan draaien. Kijk ook even hier (<a href=" www.ruddies-berlin.de/index2.htm "> www.ruddies-berlin.de/index2.htm ) rond, zijn ook afstel instructies te vinden voor de 175 CD.
Of je zou eens kunnen informeren bij: <a href=" www.bccp.nl/nl/indexnl.htm "> www.bccp.nl/nl/indexnl.htm
Succes,
Jan Jaap

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2012 14:55 #1375845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afstellen
Uiteraard ga ik niet zelf "klooien" aan de afstelling. Dit wordt netjes aan de meter door een monteur gedaan. Toch kan meedenken geen kwaad aangezien de motor na afstellen netjes loopt en de dag erna het weer bagger is. Vandaar mijn vraag.

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
20-12-2012 22:40 #1376068 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
membramen zijn goed verkrijgbaar, sproeierbuis helaas niet meer.

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2012 12:53 #1376096 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de gasklepaanslag
Ik heb de gasklepaanslag iets verbogen zodat de gasklep wat wijder open staat en de motor nu wat harder stationair loopt.
Hij reageert nu ook weer op verdraaien van de stelschroeven voor co en stationair toerental.
Heb in vraagbaakboekje van Volvo 240 carburateur opgezocht en deze manier van afstellen (buigen van aanslag) blijkt zo te horen. Heel vreemd dat ze niet gewoon een gasklepstelschroef hebben aangebracht!
Maar zo gaat het ook.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC