iemand enig idee wat er nu weer aan de hand is ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2012 21:39 #1095521
door V700 register
iemand enig idee wat er nu weer aan de hand is ? is gemaakt door V700 register
Hallo iedereen
Na een tijdje onbezorgd in de rondte hebben gereden begon afgelopen vrijdagavond het geouwehoer weer eens.
Ik was op weg naar vrienden van me toen opeens de kerstverlichting aanging en ik door had hoe laat het was. Onder het rijden de auto opnieuw gestart, sloeg weer aan en kon doorrijden.Na een gezellige avond wil deze jongen weer wegrijden en slaat de auto niet aan. Althans, slaat aan, gaat een paar keer in de rondte en valt weer uit. Na - het brandstofpomprelais er in en uitgehaald te hebben- stekker van de CIS-klep te hebben losgehaald en weer vast gezet - voorste slangetje brandstofklep te hebben losgehadstartte de motor weer, enkel liep ie nu op 3 cilinders wat na 1,5 km na wat gestotter ophield.Volgende dag langs Carlo Schmidt gereden voor een blokje onder het brandstofpomprelais (was allang aan vervanging toe, maar was eerder niet voorhanden).Gevraagd naar het hoe en wat van de intank-pomp en even gebabbeld. Halverwege op weg naar huis, ging de motor na wat gestotter weer op 3 cilinders lopen.Thuis aangekomen de motorkap opengegooid en een voor een de injectors er af getrokken en er weer opgezet. Voorste cilinder liep niet mee. Na wat gefrunnik aan de injectorweerstand-draadjes liep de boosdoener opeens weer mee, maar na meer gefrunnik bleef hij het doen (had verwacht dat hij er dan weer mee op zou houden). Deze weerstanden heb ik laatselijk vervangen met een tweedehands exemplaar, daar de oude "op" was (de draadjes vielen er een voor een af). Het blokje onder het relais vervangen en geen problemen met starten.
Heb de motor later die avond nog weer een paar keer zonder problemen kunnen starten. Zondagmiddag/avond bij mijn oma op bezoek geweest. Heenweg ging prima, maar toen ik weg wilde rijden een startprobleem. Hij wilde niet in een kaar starten. Maar vooruit. Snelweg ging alles goed. Eindhovencentrum ging ook alles goed. Echter op de parkeerplaats bij huis lsoeg de motor af en kreeg ik hem niet meteen weer gestart. Heb de motorkap dichtgelaten en de auto op zijn plek geduwd (altijd leuk).
Iemand enig idee wat er kan zijn ?
Heb van het voorjaar- brandstoffilter gewisseld- CIS-klep schoongemaakt
Van de zomer- distro vernieuwd
Laatselijk bij Schmidt op sleuteldag- injectorweerstanden vernieuwd- motor afgesteld naar een iets rijker mengsel, hij stond op arm
Van het weekend dus het blokje onder het brandstofpomprelais vernieuwd.
Intankpomp is aan vervanging toe, maar volgens Carlo was het zo dat fdaar startproblemen van konden komen maar niet zo zeer het afslaan
mvg
niels
PS: het betreft een B200ET motronic
Na een tijdje onbezorgd in de rondte hebben gereden begon afgelopen vrijdagavond het geouwehoer weer eens.
Ik was op weg naar vrienden van me toen opeens de kerstverlichting aanging en ik door had hoe laat het was. Onder het rijden de auto opnieuw gestart, sloeg weer aan en kon doorrijden.Na een gezellige avond wil deze jongen weer wegrijden en slaat de auto niet aan. Althans, slaat aan, gaat een paar keer in de rondte en valt weer uit. Na - het brandstofpomprelais er in en uitgehaald te hebben- stekker van de CIS-klep te hebben losgehaald en weer vast gezet - voorste slangetje brandstofklep te hebben losgehadstartte de motor weer, enkel liep ie nu op 3 cilinders wat na 1,5 km na wat gestotter ophield.Volgende dag langs Carlo Schmidt gereden voor een blokje onder het brandstofpomprelais (was allang aan vervanging toe, maar was eerder niet voorhanden).Gevraagd naar het hoe en wat van de intank-pomp en even gebabbeld. Halverwege op weg naar huis, ging de motor na wat gestotter weer op 3 cilinders lopen.Thuis aangekomen de motorkap opengegooid en een voor een de injectors er af getrokken en er weer opgezet. Voorste cilinder liep niet mee. Na wat gefrunnik aan de injectorweerstand-draadjes liep de boosdoener opeens weer mee, maar na meer gefrunnik bleef hij het doen (had verwacht dat hij er dan weer mee op zou houden). Deze weerstanden heb ik laatselijk vervangen met een tweedehands exemplaar, daar de oude "op" was (de draadjes vielen er een voor een af). Het blokje onder het relais vervangen en geen problemen met starten.
Heb de motor later die avond nog weer een paar keer zonder problemen kunnen starten. Zondagmiddag/avond bij mijn oma op bezoek geweest. Heenweg ging prima, maar toen ik weg wilde rijden een startprobleem. Hij wilde niet in een kaar starten. Maar vooruit. Snelweg ging alles goed. Eindhovencentrum ging ook alles goed. Echter op de parkeerplaats bij huis lsoeg de motor af en kreeg ik hem niet meteen weer gestart. Heb de motorkap dichtgelaten en de auto op zijn plek geduwd (altijd leuk).
Iemand enig idee wat er kan zijn ?
Heb van het voorjaar- brandstoffilter gewisseld- CIS-klep schoongemaakt
Van de zomer- distro vernieuwd
Laatselijk bij Schmidt op sleuteldag- injectorweerstanden vernieuwd- motor afgesteld naar een iets rijker mengsel, hij stond op arm
Van het weekend dus het blokje onder het brandstofpomprelais vernieuwd.
Intankpomp is aan vervanging toe, maar volgens Carlo was het zo dat fdaar startproblemen van konden komen maar niet zo zeer het afslaan
mvg
niels
PS: het betreft een B200ET motronic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2012 21:42 #1374073
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Codes
Wat lees je uit als storingscodes? Welk type motor?
Groet, Lieme Huib
Groet, Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2012 21:45 #1374074
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pardon, is idd wel even handig
om motortype te vermelden 
het is een B200ET met motronic. geen uitleesmogelijkheid voor zover ik weet, anders hoor ik het graag.

het is een B200ET met motronic. geen uitleesmogelijkheid voor zover ik weet, anders hoor ik het graag.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2012 21:48 #1374075
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Wat bedoel
Wat bedoel je met een blokje onder het witte brandstofpomprelais?
Ik kan het niet 1,2,3 plaatsen.
Groeten,Gerben
Ik kan het niet 1,2,3 plaatsen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2012 21:56 #1374076
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blauwe blokje
het blauwe blokje wat in de relaisbak geklikt zit waar je het witte brandstofpomprelais in steekt. Deze is ooit in het verleden voor ik de auto had half weg gefikt en ik had het al die tijd provisorisch opgelost omdat het juiste blokje niet voorhanden was. Dat het halfweggefikt was zal ook een reden hebben gehad, maar welke ? geen idee..
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2012 21:59 #1374077
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic het zou kunnen
Het zou kunnen dat je brandstofpomp (te) veel stroom vraagt en daarom de boel wegsmelt en het blok niet lekker loopt.
-Verstopt filter? Wanneer voor het laatst vervangen?-Oude versleten pomp?
-Slechte drukregelaar waardoor de druk onnodig hoog oploopt?
Zomaar even wat dingetjes uit de lucht gegrepen hoor.
Heb je het brandstofrelais ook gelijk vervangen? als de voet is weggesmolten zal het relais zelf ook wel op zijn donder hebben gehad.
Groeten,Gerben
-Verstopt filter? Wanneer voor het laatst vervangen?-Oude versleten pomp?
-Slechte drukregelaar waardoor de druk onnodig hoog oploopt?
Zomaar even wat dingetjes uit de lucht gegrepen hoor.
Heb je het brandstofrelais ook gelijk vervangen? als de voet is weggesmolten zal het relais zelf ook wel op zijn donder hebben gehad.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2012 22:01 #1374078
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet uitleesbaar
Bij mijn weten is een motronic inderdaad niet uit te lezen. Hmm, dus wordt het zelf denken...
en vooral veel proberen en uitsluiten.
Met mijn turbo met lh jetronic gaf geen storingscodes terwijl er vergelijkbare symptomen zijn. Bleek na raadpleging van een van de collega-leden een lekke injector te zijn.
Dat witte blokje, zou dat de relaisvoet kunnen zijn?
Groet, Lieme Huib

Met mijn turbo met lh jetronic gaf geen storingscodes terwijl er vergelijkbare symptomen zijn. Bleek na raadpleging van een van de collega-leden een lekke injector te zijn.
Dat witte blokje, zou dat de relaisvoet kunnen zijn?
Groet, Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2012 22:10 #1374079
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic filter
Filter is half jaar geleden vervangen.
Het brandtstofpomprelais is 2 jaar terug vervangen en deze functioneert. Heb een nieuwe extra in de auto liggen en ze geven beiden hetzelfde resultaat.
Brandstofpomp achter (dus degene die in de tank hangt) is inderdaad aan vervanging toe (maakt meer geluid dan ie zou mogen lijkt me). Deze gaat dan ook binnenkort vervangen worden (misschien wel aankomend weekend, maar mogelijkerwijs het weekend er op). Heb ook al een andere pomp liggen voor onder de stoel (degene naast het filter dus). Injector lek/vies zou kunnen, hoe controleert men dit.?
Het brandtstofpomprelais is 2 jaar terug vervangen en deze functioneert. Heb een nieuwe extra in de auto liggen en ze geven beiden hetzelfde resultaat.
Brandstofpomp achter (dus degene die in de tank hangt) is inderdaad aan vervanging toe (maakt meer geluid dan ie zou mogen lijkt me). Deze gaat dan ook binnenkort vervangen worden (misschien wel aankomend weekend, maar mogelijkerwijs het weekend er op). Heb ook al een andere pomp liggen voor onder de stoel (degene naast het filter dus). Injector lek/vies zou kunnen, hoe controleert men dit.?
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
26-11-2012 22:16 #1374080
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Vul de tank eens goed aan
Dat help je de intank pomp behoorlijk bij zijn werk.
Als ie dan plotseling wel goed loopt is dat het gewest.
Als ie dan plotseling wel goed loopt is dat het gewest.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2012 22:20 #1374083
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat zal het niet zijn
er zit vermoedelijk nog zon 40 tot 45 liter in de tank.
van het weekend nog getankt.
van het weekend nog getankt.
Moderators: Jerry Stam