geluid koude motor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2012 15:30 #1095496 door V700 register
geluid koude motor is gemaakt door V700 register
als ik de volvo (940 B230fk 1998) start (koude motor) dan hoor ik een brommend geluid (voor de mensen die het kennen lijkt het wel wat op een g-lader geluid) aan de rechterkant van het blok weg komen. Het geluid gaat mee met het toerental.
nu heb ik de v-snaar van de stuurbekrachtigingspomp al losgehaald en daar komt het geluid niet weg, nu denk ik zelf dat het bij de turbo weg komt.
inlaatslang van de turbo losgehaald en speling gevoeld van de turbine: radiaal iets speling en axiaal kan ik `m niet bewegen.
Bij een paar honderd meter rijden is het geluid ook weer weg. Bij warme motor hoor je het dus niet.
Het blok heeft 327000km gelopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2012 17:28 #1373996 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Oliepomp
Bij mij was de oliepomp, bij een ton minder als die van jou, tot de draad toe versleten.
Ik hoorde geen gekke geluiden, maar hij liep, op dat moment, slecht, bij een koude motor, dacht ik het oliedruk lampje te zien branden.
M'n pan eronder vandaan gehaald, was rood verroest (effe stralen/spuiten) oliepomp gewoon versleten!!!!!!!!!!!!

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
25-11-2012 23:51 #1374015 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Draai je moertjes van aansluiting
turbo aan vlampijp eens aan.
Dat is meestal de oorzaak.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2012 01:23 #1374016 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij loopt goed als de motor
Hij loopt goed als de motor nog koud is (misschien iets schudden) maar daar houd het ook wel mee op. Olie of waarschuwingslampjes heb ik nog niet zien branden.

Toevallig heb ik net twee weken terug de bouten van de van de uitlaat vanaf de turbo aangedraaid (zaten iets los) omdat ik hoorde dat de uitlaat wat lekte. Alleen merkte ik wel op dat het lijkt dat ie lekt tussen de aansluiting van de turbo en uitlaatspruitstuk.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC