Aankoop 740 GLE
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag voor het eerst jullie mooie site bezocht en meteen maar een vraag erop gezet.
Ten eerste heb ik net het occasion testformulier gedownload, super!
De vraag is eigenlijk: is het aan te bevelen om een 740 GLE aan te schaffen met 250 k achter de kiezen?
Onderhoud is regelmatig gebeurd, maar het wordt mogelijk onze eerste klassieker.
Met vriendelijke groeten
Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou een viercilinder redblock op benzine met 300.000 km gerust kopen. Kan nog 150.000 km mee met de beste, en dan nog 100.000 km op karakter, en dan nog 50.000 op z'n tandvlees.
Onderhoud is alles .......
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<a href="/node/39136">Lees de KM-standen topic er hier maar eens op na.</a>
3 a 4 ton is toch wel redelijk gemiddeld hier op het forum, er rijdt er ook een rond met 9 ton.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-

Staat nu op 896 nog wat geloof ik.
Dus 3 ton, met een beetje (niet eens overdreven veel) liefde, omderhoud en mazzel zit je nog wel een jaartje of tien vast aan zo'n topmobiel!
Succes en veel plezier.
En vergeet niet om lid te worden! 5 tientjes verdien je alleen aan terug aan de tips en documentatie!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn 940 had vorig jaar 257000 km op de teller, maar blijkbaar weinig onderhoud.
Nu na 1,5 jaar en 54000 km verder meer aan onderhoud uit gegeven dan ik de auto voor gekocht had.
Voornamelijk om in te halen wat ie aan onderhoud de eerste 19 jaar gemist had.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ze kunnen veel meer aan bij goed onderhoud, maar net ingelopen is zo'n *rot* opmerking.
Trek zo'n motortje maar is open en druk eens wat op de zuigers...
Verre van nieuw.
Een 740 die 250.000 heeft gelopen, en regulier onderhoud heeft gehad kan je zonder geknepen billen kopen.
Kunnen zoals gezegd veel meer aan.
Maar hou het onderhoud goed bij! Dan heb je er een fijne auto aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
God wat hebben we 't daar al vaak over gehad. Maar inderdaad. Redblocks blijven gewoon lang lopen, ook met slecht onderhoud en veel geweld. Bij goed onderhoud doen ze 't helemaal lang, maar net ingelopen... Kantelende zuigers, ruw lopen, lekke koppakkingen, noem maar op.Jelmar86 schreef : Net ingelopen is natuurlijk bullshit! Ze kunnen veel meer aan bij goed onderhoud, maar net ingelopen is zo'n *rot* opmerking. Trek zo'n motortje maar is open en druk eens wat op de zuigers... Verre van nieuw.
Maar echt veel zorgen hoef je je niet te maken.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb ik het niet eens over je andere 'avonturen'.
Ik vind je echt een hele aardige gozer, maar vanuit technisch oogpunt bekijken wij dingen -heel- anders.
No hard feelings verder.
Komt misschien wat lullig over, is niet de bedoeling(!), maar ook volvo's met 250.000km (of zelfs veeeel minder) kunnen compleet gaar zijn.
Dat weet jij ook heel goed!
Geef iemand een eerlijk advies met aandachtspunten waar op te letten, heeft de TS veel meer aan.
Zijn mijn 2 posts compleet zinvol? Maybe not, maar help ook graag het 'net ingelopen' fabeltje de wereld uit.
Om toch nog wat nuttigs toe te voegen in mijn wachtrij in de file, wil ik de TS wat aandachtspunten meegeven;
-olielekkage komt met enige regelmaat voor (achterste nokkenas & krukaskeerringen hoofdzaak nr1, maar ook aan de voorzijde een vekend euvel).
-roest (dorpels, chassisbalken, onder achterlichten, wielbakken)
-elektrisch geneuzel (check voor aanschaf of alles werkt, geen zekeringen zijn doorverbonden en soortgelijk).
- voel/ controleer of de bak goed schakelt en geen bijgeluiden maakt.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
No hard feelings, ik snap het ook helemaal en ben het met je eens, je posts dragen zeker bij aan dit topic. Je bent een goede gozer en je technische kennis is zeker zinvol en hulpvol. Draagt meer bij dan de gemiddelde bezoeker hier. Het enige wat mij stoort is de manier waarop. Aan komen zwaaien met "Bullshit" kan ook wel op een andere manier.
Dat leest net eff wat leuker, voor mij, voor de TS en de rest van de "gasten" die meeleest.
En inderdaad mijn eigen ervaring is ook dat het onder de 250 DKM ook best helemaal AF kan zijn.
Alles hangt af van onderhoud en hoe er mee omgegaan is.
Ik zal voortaan de "Net ingelopen" Mythe niet meer gebruiken.
De TS heeft al een aardige berg aan informatie nu waar die op kan letten.
Jij doet dit trouwens proffesioneler dan mij, jij (moet?) ook garantie geven op je werk. Ik "Hobby" maar wat rond. Als iemand mij vraagt of ik een andere nokkenaskap op zijn blokje wil zetten, ja natuurlijk, ik raad het je wel af, maar als jij dat perse wil, dan doen we dat toch.
Groeten,Gerben