Bekend probleem? Toerenteller B6304F aan de lage kant
- V700 register
- Nieuw lid
-
Al een tijdje kamp ik met het euvel dat de toerenteller van mijn 965 te weinig toeren aangeeft. Stationair staat de wijzer gewoon op nul terwijl de motor goed loopt... Hij lijkt 500/700rpm te weinig aan te geven en een paar maanden geleden viel de toerentellen met die stap soms terug.
Is dit euvel bij iemand bekend en wat is de oorzaak?
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mij begon de toerenteller en later de km teller.
Aangezien na een paar weekjes alles vanzelf weer werkt, heb ik nog niks aangepast, maar wel een andere spannings regelaar liggen voor als ze weer gaan storen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ah! Het is dus een bekend probleem. Maar ik weet nog niet wat het is. Jouw beschrijving klopt geheel met die van mij. Ook als ik rij schiet de toerenteller soms wat terug.mvloo schreef : De toerenteller in mijn 960 geeft sporadisch ook te weinig of iets teveel aan. Bijvoorbeeld Stationair dan op eerste streepje a 500 toeren terwijl motor hoorbaar normaal loopt. En bij 120 gaat hij naar 3400 toeren terwijl dat 3100 moet zijn. Uurtje later of een volgende rit is hij weer de oude.
Zou het de BDP sensor kunnen zijn? Dat ie niet helemaal goed meer werkt voor de toerenteller maar nog goed genoeg voor de ECU?
Robert
PS: ik weet niet of er een spanningsregelaar op de print zit van een 960. Bij de 740 en 760 is dat wel het geval, zal eens in de schema's kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Stuurt die de toerenteller aan dan ?
Kan hoor, daar niet van
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Dus in zekere zin, Ja, het toerental signaal komt vanaf de BDP sensor.
Maar als de BDP sensor slecht is zou de onsteking ook wat minder moeten zijn en dus een slechtere motorloop.
Groeten,Gerben