Bijna goed stationair
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2012 22:13 #1095072
door V700 register
Bijna goed stationair is gemaakt door V700 register
Mijn 740 met b230f (lpg) loopt nu bijna goed stationair. Ik heb in het verleden al meerdere malen de cis-klep vervangen en of schoongemaakt, net als het gasklephuis. Ik geloof nu wel dat dit ok is. De bdp-sensor was steeds erg vuil/vet door een lekkende krukaskeerring, dus die maakte ik met enige regelmaat schoon. Nu heb ik er afgelopen zaterdag een nieuwe koppeling in gezet, en de krukaskeerring gelijk vervangen. Motor loopt heerlijk, koppelingetje weer soepel en stil, maar hij heeft twee eigenaardigheden behouden:
- Eigenaardigheid 1: Hij loopt mooi stationair, valt altijd goed terug naar 750 rpm, en blijft daar op. Alleen als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht sta of in de file, dan loopt hij dus wat langer achter elkaar stationair, en dan valt hij soms plotseling even helemaal weg, dan branden de rode lampjes al, maar slaat nog net niet af, om direct daarna weer op te krabbelen en keurig stationair te gaan lopen. Iemand een idee wat dit is?
- Eigenaardigheid 2: Als ik met constante snelheid rijd, liefst op de snelweg, en ik neem ietjes gas terug, dan stoot de motor even flink. Echt een oncomfortabele hik van de motor. (Alleen bij heel weinig gas terugnemen. Bij gas loslaten doet hij niets geks.) Direct daarna is alles ok en reageert hij direct goed op het gaspedaal, hij hikt dus alleen enorm, 1x. Nu heb ik een vermoeden dat de stationairschakelaar van het gasklephuis even per ongeluk bedient word als ik wat gas terug neem, waardoor de cisklep even sluit om het toerental te laten zakken. Want ik heb bij constante snelheid natuurlijk maar heel weinig gas ingedrukt. En ik heb de schakelaar een fractie ruimer afgesteld, om ervoor te zorgen dat hij altijd mooi terug valt in stationair toerental. Maar de schakelaar klikt pas bij een praktisch gesloten gasklep, zo weinig gas geef je toch niet als je bijv. 110 km/h rijd? Wat kan het anders zijn?
Iemand die deze eigenaardigheden herkent?
Ben
- Eigenaardigheid 1: Hij loopt mooi stationair, valt altijd goed terug naar 750 rpm, en blijft daar op. Alleen als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht sta of in de file, dan loopt hij dus wat langer achter elkaar stationair, en dan valt hij soms plotseling even helemaal weg, dan branden de rode lampjes al, maar slaat nog net niet af, om direct daarna weer op te krabbelen en keurig stationair te gaan lopen. Iemand een idee wat dit is?
- Eigenaardigheid 2: Als ik met constante snelheid rijd, liefst op de snelweg, en ik neem ietjes gas terug, dan stoot de motor even flink. Echt een oncomfortabele hik van de motor. (Alleen bij heel weinig gas terugnemen. Bij gas loslaten doet hij niets geks.) Direct daarna is alles ok en reageert hij direct goed op het gaspedaal, hij hikt dus alleen enorm, 1x. Nu heb ik een vermoeden dat de stationairschakelaar van het gasklephuis even per ongeluk bedient word als ik wat gas terug neem, waardoor de cisklep even sluit om het toerental te laten zakken. Want ik heb bij constante snelheid natuurlijk maar heel weinig gas ingedrukt. En ik heb de schakelaar een fractie ruimer afgesteld, om ervoor te zorgen dat hij altijd mooi terug valt in stationair toerental. Maar de schakelaar klikt pas bij een praktisch gesloten gasklep, zo weinig gas geef je toch niet als je bijv. 110 km/h rijd? Wat kan het anders zijn?
Iemand die deze eigenaardigheden herkent?
Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2012 11:48 #1371288
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eigenaardigheid 2
Hi Ben,
Ik had ook last van eigenaardigheid 2. Op je benzinerail is een brandstofdrukregelaar. Haal de vacuumslang er maar eens af. Als hier benzine uitkomt dan is je drukregelaar lek en zuig je via je vacuum hier benzine door aan (ook op gas). Remedie = vervangen.
Suc6
Ik had ook last van eigenaardigheid 2. Op je benzinerail is een brandstofdrukregelaar. Haal de vacuumslang er maar eens af. Als hier benzine uitkomt dan is je drukregelaar lek en zuig je via je vacuum hier benzine door aan (ook op gas). Remedie = vervangen.
Suc6
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2012 21:38 #1371325
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah
Ah, kijk, dat klinkt logisch, ik ga even kijken of hij lekt. Zou zo'n dingetje kosten?
Zou mooi zijn als 1 van de 2 eigenaardigheden al zijn opgelost.
Zou mooi zijn als 1 van de 2 eigenaardigheden al zijn opgelost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2012 08:01 #1371346
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kosten Fuel Pressure Regulator
Ik heb er 2x een bij de Dealer gekocht, de 1ste voor 135 euro en de 2de voor 96 euro. Ik kijk voor richtprijzen altijd op W und G, IPD en Skandix. IPD - $85 (<a href="
www.ipdusa.com/products/6294/107081-fuel-pressure-regulator
">
www.ipdusa.com/products/6294/107081-fuel-pressure-regulator
)
Skandix - €99 (orgineel Bosch) en ook een "huismerk" voor €50
(<a href=" www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/motor/k...druckregler/1007242/ "> www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/motor/k...druckregler/1007242/ )
Maar je kan ook Timen of Wytze even vragen.
Skandix - €99 (orgineel Bosch) en ook een "huismerk" voor €50
(<a href=" www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/motor/k...druckregler/1007242/ "> www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/motor/k...druckregler/1007242/ )
Maar je kan ook Timen of Wytze even vragen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2012 17:56 #1374871
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo
Soms duurt het even voor je ergens aan toe komt, maar jullie hadden inderdaad gelijk! Allebei de eigenaardigheidjes waren goed te verklaren door een guffie benzine die bij flink vacuum in het spruitstuk kwam. Beide eigenaardigheidjes zijn ook verdwenen met een verse drukregelaar. Sta nu weer te genieten in de file!
Bedankt!
Bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam