Incontinentie...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2012 10:52 #1094742 door V700 register
Incontinentie... is gemaakt door V700 register
Mijn 940 LPT druppelt af en toe wat olie. Het begon zo’n 15K geleden met heel af en toe eens een druppie op de straat, maar nu ligt er bijna elke morgen wel een vlek. Het is lastig lokaliseren op straat zonder de beschermkap te demonteren. Op een stuk karton zie ik ’s morgens een plek onder carteraftapplug en regelmatig ook links onder het laagste punt van de beschermkap, net voor de vooras. Aan de carterplug hangt vaak een verse druppel olie, maar  verder kan ik eigenlijk nergens duidelijke verse oliesporen vinden. Oliefilter droog, ook geen druppels hangend aan het vliegwielhuis. Wel zweet de voorste nokkenaskeerring wat, maar dat lijkt niet voldoende voor de vlekken elke dag. Ik denk dat door de rijwind de olie naar achteren wordt geblazen, dus toch de voorste krukaskeerring?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2012 14:28 #1369314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Carterventilatie
Ik bedacht mij later dat de carterventilatie aan die kant van het motorblok. Zou daar een lekkage vandaan kunnen komen?

• Peter Borghs
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-10-2012 15:13 #1369316 door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Koperen ring vervangen?
Koperen ring vervangen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2012 15:15 #1369317 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beurt
Olie is door de garage ververst en voor die tijd lag er ook af en toe een druppeltje. Maar je hebt gelijk, dat zou kunnen. Ik vraag het voor de zekerheid toch maar even na.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2012 12:01 #1369648 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aluminium
Diagnose op de brug laten stellen: Carterventilatie blijkt inderdaad wat olie er uit te gooien, vanonder die kunststof olieafscheider.
Andere olie kwam van stuurhuis. Als banjobout-afdichting zijn aluminium ringen gebruikt en die kunnen nou eenmaal niet zo goed tegen zout en pekel. Na 14 jaar redelijk weggevreten, waardoor er langzaam stuurolie uit druppelde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2012 19:49 #1369697 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel veel gaatjes
Er zijn heel wat gaatjes. Ik probeer ze in dit draadje <a href="/node/46284"> volvo700vereniging.nl/node/46284 te inventarisseren. Mijn 940 blijft ook lekken. Eerst de olieterugloop van de turbo aangepakt. Toen de voorste oliekerring. Nu is de zwetende carterpan vervangen (waar een schroevendraaier zonder moeite doorheen prikte).
Maar nog steeds druppelt mijn paarse gevaarte, vandaar de naam Purple Rain.
Localiseren van de lekkerij is niet makkelijk, vooral als je er hard voor moet rijden. De rijwind blaast alles in het rond. Erg is het niet, maar wel genant om overal je plasje te deponeren. Vooral op nieuwe stoepjes en afgestofte opritjes.
Succes met de zoekerij.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC