bobines en ouderdom op LPG?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2012 13:39 #1094724
door V700 register
bobines en ouderdom op LPG? is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
M'n 960 loopt prima op benzine, maar heeft regelmatig een probleem om netjes stationair te draaien (slaat af en toe af bij een stop licht) en houdt ook regelmatig in op LPG, vooral bij accelereren. Alles gechecked, alles goed, nieuwe bougies, oxygen sensor OK, alle bedrading goed, alle 6 LPG injectoren vervangen afgelopen week en toch blijft dit probleem zich voor doen. M'n vriendelijke monteur heeft aangegeven dat hij het probleem zoekt in een of meer van de 6 staaf bobines (ignition coils). Deze zouden nog wel goed genoeg zijn om op benzine te draaien zonder problemen, maar (omdat LPG toch meer vereist van het onstekings systeem) nu te oud zijn voor probleemloos functioneen op LPG. Het zijn nog de originele coils uit 1995. Voor ik nu een klein vermogen uit ga geven aan 6 nieuwe coils, zou ik graag jullie mening weten. Bij voorbaat dank.
Groeten, Erik, New South Wales, Australie
M'n 960 loopt prima op benzine, maar heeft regelmatig een probleem om netjes stationair te draaien (slaat af en toe af bij een stop licht) en houdt ook regelmatig in op LPG, vooral bij accelereren. Alles gechecked, alles goed, nieuwe bougies, oxygen sensor OK, alle bedrading goed, alle 6 LPG injectoren vervangen afgelopen week en toch blijft dit probleem zich voor doen. M'n vriendelijke monteur heeft aangegeven dat hij het probleem zoekt in een of meer van de 6 staaf bobines (ignition coils). Deze zouden nog wel goed genoeg zijn om op benzine te draaien zonder problemen, maar (omdat LPG toch meer vereist van het onstekings systeem) nu te oud zijn voor probleemloos functioneen op LPG. Het zijn nog de originele coils uit 1995. Voor ik nu een klein vermogen uit ga geven aan 6 nieuwe coils, zou ik graag jullie mening weten. Bij voorbaat dank.
Groeten, Erik, New South Wales, Australie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2012 16:59 #1369219
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ervaring
Ik denk dat je monteur gelijk heeft!
Naarmate de bobine's ouder worden, gaan ze intern meer geleiden.
DWZ de vonk wordt minder krachtig naarmate de spoel ouder wordt.
Bij acceleren, rijker mengsel, ontsteekt moeilijker, geen of weinig vonk......<h5>Grote uitgave qwa dollar of Euro´s ik heb hier nog een Maico 1 cilinder motorfiets in de schuur staan, zelfde probleem, spoeltje slecht, 1100 Euro.........</h5>
Naarmate de bobine's ouder worden, gaan ze intern meer geleiden.
DWZ de vonk wordt minder krachtig naarmate de spoel ouder wordt.
Bij acceleren, rijker mengsel, ontsteekt moeilijker, geen of weinig vonk......<h5>Grote uitgave qwa dollar of Euro´s ik heb hier nog een Maico 1 cilinder motorfiets in de schuur staan, zelfde probleem, spoeltje slecht, 1100 Euro.........</h5>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2012 21:48 #1369275
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic techniek
Ik ben leerende in de techniek van de 6 in lijn van de 9 serie en sinds afgelopen weekend weet ik dat een klein breukje in de inlaat pakken ook voor dit soort ellende kan zorgen en je tot waanzin kunnen drijven en hele hoge rekeningen terwijl het iets heel kleins en simpels kan zijn,
De stekker verbindingen van deze coiles kunnen ook voor een slechte loop en inhouden ten gevolgen hebben,De isolatie die om de AMP stekkertjes zitten is dan helemaal broos waardoor de amp verbinding kan oxideren en dus niet meer goed kan geleiden.
Tom.
De stekker verbindingen van deze coiles kunnen ook voor een slechte loop en inhouden ten gevolgen hebben,De isolatie die om de AMP stekkertjes zitten is dan helemaal broos waardoor de amp verbinding kan oxideren en dus niet meer goed kan geleiden.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2012 11:42 #1369423
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch maar gedaan
Heren, bedankt voor de feed-back, de onderdelen zijn onderweg en hoop over een dag of 10 weer een rustig lopende 6 cylinder te hebben. Voor de liefhebbers:
www.fcpgroton.com
voor alle onderdelen voor prima prijzen. Best regards, Erik, NSW, Australie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2012 12:42 #1369424
door Piet van der Plas
Tom heeft gelijk, het isolatiemateriaal in de stekkers is vaak slecht waardoor de koperen connectoren niet altijd goed contact maken met de pennen in de bobine. Soms kan je een koperen connector gewoon aan het draadje uit de kunststof connector trekken. Ik heb de kunststof stekkers and het verweerde isolatiemateriaal helemaal verwijderd en de koperen connectoren iets dichtgeknepen waardoor ze stevig op de pennetjes in de bobine zitten. Werkt prima.
Piet
Beantwoord door Piet van der Plas in topic bobine
Hoe bestel je daar vanuit australie? Op de homepage staat bovenin "continental US orders only".tomaten schreef : Voor de liefhebbers: www.fcpgroton.com voor alle onderdelen voor prima prijzen.
Tom heeft gelijk, het isolatiemateriaal in de stekkers is vaak slecht waardoor de koperen connectoren niet altijd goed contact maken met de pennen in de bobine. Soms kan je een koperen connector gewoon aan het draadje uit de kunststof connector trekken. Ik heb de kunststof stekkers and het verweerde isolatiemateriaal helemaal verwijderd en de koperen connectoren iets dichtgeknepen waardoor ze stevig op de pennetjes in de bobine zitten. Werkt prima.
Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2012 13:17 #1369552
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit bedrijf stuurt ook naar
Dit bedrijf stuurt ook naar het buitenland, de "continental US only" heeft alleen betrekking op gratis verzendkosten. Afhankelijk van de hoeveelheid materiaal kost verzenden mij rond de 80-100 $.
De bobines kosten hier in Australie $185 per stuk, bij FCPGroton $54.65.
Vorig jaar een timing belt, een hydraulische riem spanner, een paar nokkenas seals, een waterpomp en een thermostaat. Dealer prijs hierzo rond de $800, bij FCPGroton $280 inclusief transport kosten. Mann olie filters kosten hier in Sydney $15 per stuk, ik koop ze nu bij FCP voor rond de $4.50 per stuk per 10 in een doos.
Voor wat betreft de stekkers en isolatie: Ik heb dit allemaal vervangen; het was inderdaad allemaal gecorrodeerd. Ik denk niet dat de Volvo ontwerpers buiten temperaturen van 45 Celsius voor ogen hadden tijdens het ontwerp, dus 20 jaar voor bedrading die in principe bovenop de cylinder kop ligt is uitstekend.
Bedankt voor jullie opmerkingen,
Groeten, Erik.
De bobines kosten hier in Australie $185 per stuk, bij FCPGroton $54.65.
Vorig jaar een timing belt, een hydraulische riem spanner, een paar nokkenas seals, een waterpomp en een thermostaat. Dealer prijs hierzo rond de $800, bij FCPGroton $280 inclusief transport kosten. Mann olie filters kosten hier in Sydney $15 per stuk, ik koop ze nu bij FCP voor rond de $4.50 per stuk per 10 in een doos.
Voor wat betreft de stekkers en isolatie: Ik heb dit allemaal vervangen; het was inderdaad allemaal gecorrodeerd. Ik denk niet dat de Volvo ontwerpers buiten temperaturen van 45 Celsius voor ogen hadden tijdens het ontwerp, dus 20 jaar voor bedrading die in principe bovenop de cylinder kop ligt is uitstekend.
Bedankt voor jullie opmerkingen,
Groeten, Erik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2012 09:04 #1373371
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jammer, geen sigaar..
Vreemd is het wel een beetje: je eigen laatste opmerking beantwoorden....
In ieder geval geen success, het probleem ligt dus niet bij het ontstekings systeem. Ik heb alle 6 bobines vervangen door nieuwe, nieuwe Volvo bougies erin, en ook gelijk 2 nieuwe vonk versterkers erin. Er zat ook een heel klein scheurtje in het rubber tussen de Lucht massa meter (MAF, sorry, ken het NL woord hiervoor niet) en het inlaat spruitstuk, scheurtje gedicht en de inlaat spruitstuk pakking even ge-checked, nieuw lucht filter geplaatst, de bedrading naar de bobines zijn vernieuwd en alle stekkers zitten goed vast, kortom alles goed en hij loopt weer als een trein op benzine. Jammer genoeg nog steeds allerbelaberdst op gas.... Over een dag of 10 is de LPG specialist weer terug en zullen we eens kijken of dit opgelost kan worden. Ik ben er nu wel helemaal klaar mee...
Groeten, Erik, NSW.
In ieder geval geen success, het probleem ligt dus niet bij het ontstekings systeem. Ik heb alle 6 bobines vervangen door nieuwe, nieuwe Volvo bougies erin, en ook gelijk 2 nieuwe vonk versterkers erin. Er zat ook een heel klein scheurtje in het rubber tussen de Lucht massa meter (MAF, sorry, ken het NL woord hiervoor niet) en het inlaat spruitstuk, scheurtje gedicht en de inlaat spruitstuk pakking even ge-checked, nieuw lucht filter geplaatst, de bedrading naar de bobines zijn vernieuwd en alle stekkers zitten goed vast, kortom alles goed en hij loopt weer als een trein op benzine. Jammer genoeg nog steeds allerbelaberdst op gas.... Over een dag of 10 is de LPG specialist weer terug en zullen we eens kijken of dit opgelost kan worden. Ik ben er nu wel helemaal klaar mee...
Groeten, Erik, NSW.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2012 00:01 #1373432
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG / stationair
Ik heb dan wel een hele andere (eenvoudige) LPG installatie maar bij mij was uiteindelijk de inlaatspruitstukpakking het probleem. Op benzine reed de auto prima maar op LPG slecht (stationair).
De pakking was helemaal weggerot en dit kun je helaas pas zien door het spruitstuk er af te halen. Aan de buitenkant zag ik er niets aan en ook met remmenreiniger spuiten merkte ik niets.
De pakking was helemaal weggerot en dit kun je helaas pas zien door het spruitstuk er af te halen. Aan de buitenkant zag ik er niets aan en ook met remmenreiniger spuiten merkte ik niets.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam