in eens koelwater langs het motorblok

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2012 20:49 #1369258 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even....
voor de duidelijkheid:
Met "Dom gelul"bedoel ik NIET de mensen die aan het meten zijn geslagen in een ander draadje!
Ik weet dat er ergens hier op het forum het ook over die KVS ging die na een paar weken z,n "smeering en werking "voor meer dan de helft kwijt was.Daar ik een Alu.  V6 heb zal ik dus NOOIT die troep in m,n blokje gooien en voor kwaliteit gaan.Ik wil nog lang van Slurpje genieten.
Ik dacht andere liefhebbers hiervoor te kunnen waarschuwen,maar daar heb ik spijt van.
Mensen volg je eigen kop en laat Dalhuisen maar lullen .
Ik tel de volgende keer tot 10 voordat ik wat te melden heb goed ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2012 21:03 #1369260 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Hmmmmmm
Heb voor onze topic starter nog niet veel opbouwende info gelezen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2012 21:05 #1369259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik mis nog steeds een
Ik mis nog steeds een onderbouwing Henk! Wat is er volgens jou dan mis met het spul van de Action? Waar probeer je andere liefhebbers dan voor te waarschuwen?
Het topic waar jij naar verwijst is overigens exact hetzelfde topic als waar men gemeten heeft en tot de conclusie kwam dat het allemaal best wel mee viel met de kwaliteit van de kvs van de action. Tenzij je een ander topic bedoelt, dan ben ik erg benieuwd welk topic je dan bedoelt, want ik heb geen andere kunnen vinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2012 21:12 #1369262 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fabrikant /leverancier o.a action produkten
Producent van de action koelvloeistoffen en voor ieder die dat wil onder eigen label :
<a href=" www.burggroep.com/nl/productrange/non-food/automotive "> www.burggroep.com/nl/productrange/non-food/automotive
Dacht dit merk Carex ook bij makro had gezien

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2012 21:25 #1369266 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Handige harry
Ron, of je het eventueel zelf een kopppakking kunt vervangen dat kun je alleen maar zelf bepalen. Een redblock is geen moeilijk blok. Je hebt alleen wel wat gereedschap nodig zoals een momentsleutel, eventueel een tegenhouder voor de krukaspoelie en een goed uitgeruste gereedschapkist zodat je niet mis grijpt. Ik zou het niet alleen doen als je nog nooit meegeholpen hebt bij iemand anders.
Dat je de koppakking moet vervangen is nu wel overduidelijk. Bij vervangen kop moet je bijna altijd de kop laten vlakken, dus als je het zelf doet ben je niet in 1 dag uit en thuis. Eventueel kun je meteen de distributieriem meenemen en een paar keerringen, je hebt immers toch alles los.
Hier op het forum zijn er een paar die je kunnen helpen. Bij Timen bijvoorbeeld kun je in 1 dag klaar zijn.
succes!
Chris

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-09-2012 21:29 #1369269 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Als ik de foto zie
Vraag ik me af waar het tussenuit komt.
Rechts zit namelijk de waterpomp waar ook pakkingen bij zitten.
Kan je op de foto met een pijltje aangeven waar het tussenuit loopt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2012 20:59 #1369361 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het komt onder het spruitstuk van de uitlaten uit, bij de kop
Dag beste mensen,
het ligt in dit geval niet aan het type koelvloeistof  .
Het water komt dus bij de kop onder het sproeistuk naar buiten en is helaas niet in de buurt van de waterpomp.
Timen denk dat het een gescheurt waterkanaal is bij de rand.
Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag bij Timen en verwacht dat we het dan kunnen fiksen met een koppakking, of anders met een nieuwe kop (wat ik niet hoop).
maar helaas is het ook 125km rijden met een lekke motor.
het advies, wat ik heb gekregen van Timen, is om de naad schoon te maken met remmenreiniger en dan af te kitten, of eigenlijk dichtsmeren, om de tocht te overbruggen.

dus naar verwachting wordt het om 5.00 vertrekken en om de zoveel kilometer checken en met water bijvullen en hopen dat ik er dan om een uur of 8.00 in vaassen ben. (het wordt in dit geval water om bij te vullen)<div>Het liefst zou ik een autoambulance gebruiken maar die heb ik (nog) niet voorhanden.</div> 
tenzij iemand hier op het forum iets ter beschikking heeft in de buurt van eindhoven/helmond. (is dat zo? )

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2012 21:08 #1369365 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ja
Volgens mij heeft iemand hier in de Vereniging ooit eens record gezet, door een paar honderd KM's te rijden ZONDER een druppel KVS in het systeem.
Motortje leeft volgens mij nog steeds.
Kan het topic alleen niet terugvinden..
Denk wel dat je het haalt, eerst goed schoonmaken, goed dichtsmeren en rustig rijden.
Afentoe controleren.
LAAT DE DOP OOK VAN HET RESERVOIR AF , of BOOR een GAT in je KVS DOP.. (Heb je wel een nieuwe dop nodig)
Zodat er geen drukopbouw kan plaatsvinden in het systeem dat de ""kit"" wegdrukt..
Groeten,Gerben

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-10-2012 21:13 #1369370 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Maak eerste eens een proefrit van 5 km rond je woning.
Ik gun Timen best een klusje maar het is nog al niet en afstand.
Maak eerste eens een proefrit van 5 km rond je woning, dan weet je wat je verliest in die 5 km.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2012 21:35 #1369377 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gaatje boren en proefrit
Wat gebeurt er als je geen druk opbouwd met het koelwater?
pomp het dan wel gewoon rond?
en een proefritje is inderdaad wel verstandig..

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC