Kan een B200ET gewoon door een B230FT vervangen worden?

  • Joseph Diks
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
26-09-2012 08:02 #1094670 door Joseph Diks
We zijn bijna klaar met de motorwissel. Naast een paar zaken als een water temp sensor in de kop die ontbrak maar met een Tap M14x1,5 gemakkelijk kon worden voorzien is
het allemaal niet zo spannend. Maar is de LMM vd B200ET geschikt voor de B230FT?
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2012 11:40 #1368932 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euhm
Da's k-jet vs jetronic toch? Of motronic vs jetronic?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joseph Diks
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
26-09-2012 12:21 #1368939 door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic Geloof het wel maar alle
Geloof het wel maar alle sensoren ed zijn van de oude B200Et overgezet op de B230FT. Ook de dubbele BDP sensor met vliegwiel van oud blok.
 
In de verdeler (bobine and bougies) zitten toch geen grote verschillen? Idem voor LMM ivm groter motorvolume misschien?
In eerste instantie gaat de volvo op benzine. Maar als het motortje goed blijkt snel op dampgas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2012 13:28 #1368945 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic heh?
Dus je wilt met de electronica van een 2 Liter een 2.3 aansturen??
Eigenlijk had je gewoon een nette ombouw naar LH 2.4 moeten doen met de bijbehorende ECU en EZK.
Ik ben bang dat het Niet gaat goedkomen als je hem wilt aansturen met het spul voor een 2.0
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2012 13:39 #1368946 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Och
Och, het zal wel werken als je het allemaal omgebouwd hebt, maar het is een beetje niet voor de hand liggend, zegmaar. 't Was logischer geweest om juist de ECU en EZK van de FT te pakken. Nu is het een beetje alsof je een magnetron maaltijd in de pan gaat opwarmen. 't Gaat wel, maar je gaat voorbij aan het voordeel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joseph Diks
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
26-09-2012 14:12 #1368948 door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic Even voor de duidelijkheid.
Even voor de duidelijkheid. Het betreft een B230FT van vlgs mij 1988-1989 dus zal de computer wel iets van LH 2.2 geheten hebben. De motor was gewoonweg bruut uit een auto geknipt. Dus verder weinig extra onderdelen. Vandaag de keuze voor de gemakkelijkste weg.
Begrijp van Michael dat het alemaal wel zal gaan werken maar dat het maximale van de B230FT (had toen toch iets van 180 pk?) niet benut wordt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2012 16:05 #1368956 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Motor verschilt mechanisch.
Een 2 liter ET heeft natuurlijk een compleeet andere onstekingscurve dan een 2.3 FT.
Het inspuitmoment/hoeveelheid zal ook wel verschillen.
Je zal absoluut niet het maximaalste eruit kunnen halen.
Ik heb ook wel een 2.0 gezien die met de electronica van een 2.3 liep, dat ging, maar ook niet zoals het hoort.
 
(Mijn '88'er B234F was trouwens al LH2.4)
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD