Om de 3 à 4 weken resetten, Voorlopig opgelost!
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2012 14:27 #1094553
door Ton Visser (GAST)
Om de 3 à 4 weken resetten, Voorlopig opgelost! is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Wie heeft een tip.
Mijn dochter heeft een LPT uit 1997 op benzine, die moet ongeveer elke drie, vier weken even gereset worden. Ze merkt dat doordat hij op zeker moment af en toe onregelmatig stationair gaat lopen. Dat wordt langzaamaan erger, waarbij hij dan ook soms afslaat als ze stopt.Starten doet hij onmiddellijk weer.
Dat resetten lost het hele probleen voor de genoemde periode weer op.
Het volgende is al ondernomen: Cis klep gereinigd, gasklephuis gereinigd, lambda vernieuwd, nieuwe verdeelkap rotor en kabels.
Het gekke was dat er bij de laatste APK een te hoog Co gehalte werd gevonden terwijl de motor op dat moment prachtig stationair liep, maar ook hier loste resetten het probleem van een te hoog Co gehalte op.
Waar kan ik het nu nog zoeken?
Na een nieuwe drukregelaar leek het opgelost, dat is een maand of twee geleden, vrijdag begon het weer, vanmorgen is er een andere luchtmassameter gemonteerd wederom na de constatering dat er veel te veel brandstof was. Hij liep meteen weer schitterend, nu maar hopen dat het zo blijft.
Groeten,
Ton.
Mijn dochter heeft een LPT uit 1997 op benzine, die moet ongeveer elke drie, vier weken even gereset worden. Ze merkt dat doordat hij op zeker moment af en toe onregelmatig stationair gaat lopen. Dat wordt langzaamaan erger, waarbij hij dan ook soms afslaat als ze stopt.Starten doet hij onmiddellijk weer.
Dat resetten lost het hele probleen voor de genoemde periode weer op.
Het volgende is al ondernomen: Cis klep gereinigd, gasklephuis gereinigd, lambda vernieuwd, nieuwe verdeelkap rotor en kabels.
Het gekke was dat er bij de laatste APK een te hoog Co gehalte werd gevonden terwijl de motor op dat moment prachtig stationair liep, maar ook hier loste resetten het probleem van een te hoog Co gehalte op.
Waar kan ik het nu nog zoeken?
Na een nieuwe drukregelaar leek het opgelost, dat is een maand of twee geleden, vrijdag begon het weer, vanmorgen is er een andere luchtmassameter gemonteerd wederom na de constatering dat er veel te veel brandstof was. Hij liep meteen weer schitterend, nu maar hopen dat het zo blijft.
Groeten,
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2012 21:28 #1368456
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Wie o wie
Heeft er niemand enig idee wat ik nog meer kan proberen om deze storing op te lossen?
Ton.
Ton.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2012 21:31 #1368458
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo
Als ze dat heeft kan ze hem uitlaten lezen bij de Garage dan heb je meteen de oorzaak te pakken, ik heb er geen verklaring voor want ik ben meer thuis in de Diesels die in onze auto's zijn geleverd.
Tom.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2012 21:32 #1368459
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ezk gaat wel eens stuk ...
ezk gaat wel eens stuk ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2012 00:24 #1368493
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lambda
Misschien een "brakke" lambda sonde, die hebben ook niet het eeuwige leven.My 2 cents.
19-09-2012 00:34 #1368495
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic lambda
waarschijnlijk idd een slechte lambda.
brandstofdruk regelaar wilt ook wel eens roet in het eten gooien.
als die namelijk lekt krijgt de auto teveel brandstof waardoor die te rijk loopt, dit kan redelijk bijgeregeld worden door de ecu echter binnen een bepaald bereik als dat niet meer bijgeregeld kan worden gaat de auto ook rot lopen.
brandstofdruk regelaar wilt ook wel eens roet in het eten gooien.
als die namelijk lekt krijgt de auto teveel brandstof waardoor die te rijk loopt, dit kan redelijk bijgeregeld worden door de ecu echter binnen een bepaald bereik als dat niet meer bijgeregeld kan worden gaat de auto ook rot lopen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2012 14:44 #1370303
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Het lijkt opgelost!
Het lijkt er op dat het is opgelost, een nieuwe benzinedrukregelaar. Resetten hielp op het laatst inderdaad niet meer, dat heb ik nu overigens nu nog wel één keer gedaan met de nieuwe regelaar er op. Ik heb ook de indruk dat er hier en daar wel het één en ander aan vervuiling is ontstaan.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 19:05 #1375265
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic probleem terug?
Vrijdag lijkt het probleem weer terug gekomen te zijn. weer raar lopen, afslaan, wel weer starten maar vanmiddag niet meer willen lopen. Na een tijd wel weer aanslaan maar tijdens een proefritje gestrand.
Langzaam aan al het één en ander vernieuwd, lambda sensor, bougies, verdeelkap met rotor, brandstoffilter, brandstofdrukregelaar en steeds leek het er op dat we de oorzaak gevonden hadden, niet dus.
Heeft iemand een hint, kan een BDP sensor het dan weer wel en dan weer niet doen, hoe zit het met de brandstofpomp, ik kan wel onderdelen blijven vernieuwen maar ik zou nu zo graag de echte oorzaak weten.
Langzaam aan al het één en ander vernieuwd, lambda sensor, bougies, verdeelkap met rotor, brandstoffilter, brandstofdrukregelaar en steeds leek het er op dat we de oorzaak gevonden hadden, niet dus.
Heeft iemand een hint, kan een BDP sensor het dan weer wel en dan weer niet doen, hoe zit het met de brandstofpomp, ik kan wel onderdelen blijven vernieuwen maar ik zou nu zo graag de echte oorzaak weten.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 19:08 #1375266
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Wit
Is het witte brandstofpomp relais al eens vervangen?
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 19:16 #1375267
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nee.
Nee nog nooit aan gedacht Gerben, het gaat om een 945 van '97, zit daar maar één wit relais in en zit die achter de asbak?
Moderators: Jerry Stam