spruitstukpakking vervangen
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2012 14:14 #1094552
door Ton Visser (GAST)
spruitstukpakking vervangen is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Ja hoor,
Ik dacht het tijdens de vakantie in Zweden al te horen maar nu is het wel zeker, de spruitstukpakking lekt.
Mijn vraag is nu wat moet er allemaal los en misschien wel veel belangrijker, wat kan ik laten zitten.
En wat moet ik meer aanschaffen dan de betreffende pakking?
Het betreft een LPT uit 1996.
Ton.
Ik dacht het tijdens de vakantie in Zweden al te horen maar nu is het wel zeker, de spruitstukpakking lekt.
Mijn vraag is nu wat moet er allemaal los en misschien wel veel belangrijker, wat kan ik laten zitten.
En wat moet ik meer aanschaffen dan de betreffende pakking?
Het betreft een LPT uit 1996.
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2012 14:18 #1368416
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Welke kant?
Hoi Ton, welke kant is het? Inlaat- of uitlaatspruitstuk?
groeten, Chris
groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2012 14:29 #1368417
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic uitlaatkant
De uitlaatspruitstukpakking lekt Chris.
Ton.
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2012 18:44 #1368431
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spruitstuk loshalen uitlaatzijde
Net van de week zelf ook alles losgehaald ivm vervangen uitlaatpakkingen.
Was bij mij wel een B200et 1985 zonder airco , dus droger zat ook niet in de weg.
Alle bouten/moeren eerst lekker inspuiten met WD40 o.i.d , heb ik ook eerst een dag van te voren gedaan en op de dag zelf ook nog eens.
1:O.a de 8 moeren op uitlaatspruitstuk
2:De 3 moeren op de turbo aansluiting naar de downpipe
3:De moer onder de turbo waar de turbo/uitlaatspruitstuk op een steun leunt.
4:Ook de schroefboutje op de klemringen op de slangen ingespoten
5:Koelwater heb ik afgetapt bij de slang koelwater naar turbo , of koelwater geheel aftappen.
6:Alle slangen van en naar de turbo loshalen en even een foto maken hoe ze precies lopen , sommige slangen over en onder elkaar door vooral de kleinere dunne slangen.
7: Er zit nog een klem op de olieaanvoerleiding vast op de turbo met boutje in de turbo en een boutje met moertje
8: luchtfilter huis heb ik ook weggehaald , wat makkelijker werken
Als de hitteschildjes er nog op zitten wil het loshalen van de moeren nogal lastig gaan , je moet een kortdopje op je ratel hebben om de 2e moer vanaf distributieriem gezien los te krijgen
Olieleiding aan bovenkant turbo loshalen en eventueel op blok , maar daar kom je soms lastig bij, sommige buigen de stalen leiding olie aanvoer leiding iets om .
Als de draadeinde/tapeindjes blijven zitten moet je wat draaien en friemelen om de turbo plus spruitstuk er tussen uit te halen.
Maar let op die onderste tapeind onder de turbo die op de beugel aan het blok rust wil het je soms lastig maken.
Boodschappen lijstje:
Remreiniger en wat doeken om de omgeving van de turbo etc wat schoner te maken.
4 x pakking uitlaatzijde
8 x moeren en een paar extra als ze ergens tussenvallen
1 x pakking olieaanvoer leiding (bovenkant turbo)
1 x pakking olieafvoer leiding
1 x rubber ring voor onderzijde olieafvoerleiding (koop van de ze er een of 2 extra, wil wel eens kapot gaan met olieretourleiding terugzetten.
Neem van alles iets extra's mee , zodat je verder kunt als er iets valt/wegraakt, kapot gaat
Wel een doek over de turbo hangen , daar waar de slangen naar intercooler heengaan , zodat er geen moertjes of iets anders in valt.
Goed humeur.
Bij terugplaatsen heb ik de hitteschildjes weggelaten
Was bij mij wel een B200et 1985 zonder airco , dus droger zat ook niet in de weg.
Alle bouten/moeren eerst lekker inspuiten met WD40 o.i.d , heb ik ook eerst een dag van te voren gedaan en op de dag zelf ook nog eens.
1:O.a de 8 moeren op uitlaatspruitstuk
2:De 3 moeren op de turbo aansluiting naar de downpipe
3:De moer onder de turbo waar de turbo/uitlaatspruitstuk op een steun leunt.
4:Ook de schroefboutje op de klemringen op de slangen ingespoten
5:Koelwater heb ik afgetapt bij de slang koelwater naar turbo , of koelwater geheel aftappen.
6:Alle slangen van en naar de turbo loshalen en even een foto maken hoe ze precies lopen , sommige slangen over en onder elkaar door vooral de kleinere dunne slangen.
7: Er zit nog een klem op de olieaanvoerleiding vast op de turbo met boutje in de turbo en een boutje met moertje
8: luchtfilter huis heb ik ook weggehaald , wat makkelijker werken
Als de hitteschildjes er nog op zitten wil het loshalen van de moeren nogal lastig gaan , je moet een kortdopje op je ratel hebben om de 2e moer vanaf distributieriem gezien los te krijgen
Olieleiding aan bovenkant turbo loshalen en eventueel op blok , maar daar kom je soms lastig bij, sommige buigen de stalen leiding olie aanvoer leiding iets om .
Als de draadeinde/tapeindjes blijven zitten moet je wat draaien en friemelen om de turbo plus spruitstuk er tussen uit te halen.
Maar let op die onderste tapeind onder de turbo die op de beugel aan het blok rust wil het je soms lastig maken.
Boodschappen lijstje:
Remreiniger en wat doeken om de omgeving van de turbo etc wat schoner te maken.
4 x pakking uitlaatzijde
8 x moeren en een paar extra als ze ergens tussenvallen
1 x pakking olieaanvoer leiding (bovenkant turbo)
1 x pakking olieafvoer leiding
1 x rubber ring voor onderzijde olieafvoerleiding (koop van de ze er een of 2 extra, wil wel eens kapot gaan met olieretourleiding terugzetten.
Neem van alles iets extra's mee , zodat je verder kunt als er iets valt/wegraakt, kapot gaat
Wel een doek over de turbo hangen , daar waar de slangen naar intercooler heengaan , zodat er geen moertjes of iets anders in valt.
Goed humeur.
Bij terugplaatsen heb ik de hitteschildjes weggelaten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam